A kilencvenes évek végén futamgyőzelmeket is szerző Jordan csapat 2005-re a sereghajtók közé csúszott vissza, majd az orosz-kanadai Midland csoport vette meg és versenyeztette szintén ezen a néven. 2007-ben már a holland luxus-sportkocsigyártó, a Spyker volt a tulajdonos, de az ő irányításuk alatt is a csőd szélére került a csapat.

A 2007-es idény végén az indiai milliárdos, Vijay Mallya szerzett többségi tulajdont a csapatnál, amely 2008-tól jelentős befektetés mellett Force India néven indult a Forma-1-es világbajnokságban. A pontszerzés elsőre nem jött össze, de a csapat 2009-re műszaki partnerséget kötött a McLarennel, amelynek keretében a Mercedes erőforrásait használták, és a kasztnin kívül gyakorlatilag minden fontosabb alkatrészt a wokingi gyárból kaptak.

A körülmények ellenére sokat kellett várni az első sikerre 2009-ben, a csapat ugyan gyakran a pontszerző helyek közelébe jutott, de csak a Belga Nagydíjon jött az áttörés, amikor Giancarlo Fisichella az időmérőn elcsípte a pole-t, majd a futamon végig kergette az amúgy Spa-specialista Räikkönent, aki csak a KERS-nek köszönhette, hogy az olasz előtt maradhatott – a Force India így az első pontszerzését egy második hellyel valósította meg. Az autó szintén jó volt Monzában, de az utolsó pályák már nem feküdtek igazán a csapatnak.

2010-ben a rendszeres pontszerzés már megvolt, de a belgiumi csodát nem sikerült megismételni. 2011-ben a tartalékosból versenyzővé kinevezett Paul di Resta húzta a szekeret Adrian Sutil mellett, akit az év végén menesztettek és Nico Hülkenberget ültették a helyére. Pedig Sutil alaposan belehúzott év végén, kis híján a konstruktőri vb ötödik helye is meglett neki köszönhetően, mégsem maradhatott. 2012-ben ismét a középmezőnyben csatázik majd a gárda.