A Minardi csapatot 2005 végén adta el az akkori tulajdonos, Paul Stoddart az osztrák üdítőmágnásnak, Dietrich Mateschitznek és az F1-veterán Gerhard Bergernek.

A csapat továbbadásáról már tavaly év eleje óta keringenek pletykák, de eddig minden alkalommal cáfolták ezeket. Most azonban, az új Concorde Agreement miatt, amelyik 2010-re minden csapatnak saját fejlesztésű autó használatát teszi kötelezővé, a Red Bull kasztnit használó kiscsapatot szeretnék eladni. Mateschitz a svájci Motorsport Aktuellnek nyilatkozott:

“Nem titok, hogy eladásra kínáljuk a Toro Rossót. 2010-ben szabályváltozás következik, így a Red Bull és a Toro Rosso közti tervezési és gyártási együttműködésnek vége szakad. Úgy látom, hogy egy csapattal kell folytatnunk. Nem adjuk el a Toro Rossót a 2008-as szezon alatt, de 2010 előtt mindenképp sor kerül rá.”

Mateschitzék a volt Minardi csapatot komoly befektetésekkel tették üzletileg stabillá, míg Stoddart 2001-től hitelekkel igyekezett a felszínen maradni, addig mostanra biztos háttérrel rendelkezik a faenzai alakulat.

Toro Rosso eladásáról a legutóbbi találgatások a hétvégén idnultak, amikor a társtulajdonos és csapatfőnök, Gerhard Berger Rusztam Tariko orosz üzletembert látta vendégül Melbourne-ben. Tariko az F1-es csapat vásárlását régóta fontolgató Eddie Irvine-nal áll kapcsolatban.

Az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén a korábbi tulajdonos, a szintén ausztrál Paul Stoddart is arról beszélt, hogy ha piacra kerülne egy csapat jó áron, akkor visszatérne az F1-be – bár az FIA elnökét, Max Mosleyt ki nem állhatja, ezért legszívesebben csak az ő távozása után kezdene újra Forma-1-es projektbe (Mosley mandátuma 2009-ben jár le).

A csapat lehetséges vásárlójaként felmerült még az A1GP sorozat főnöke, a dél-afrikai milliárdos  Tony Teixeira neve is, de azon sem lepődnénk meg, ha a Prodrive-val első nekifutásra elbukott David Richards is újra próbálkozna ezen az ajtón.

Mateschitz arról nem árult el semmit, hogy kikkel tárgyal, de azt kijelentette, hogy csak biztos kezek közé adja tovább a csapatot.