Elképesztően változatos és kaotikus versenyt hozott az 2008-as Forma-1-es idény első versenye. Mindössze heten fejezték be a 22 tagú mezőnyből az Ausztrál Nagydíjat, ahol háromszor is pályán járt a biztonsági autó.

Lewis Hamilton a Bahreint idéző 37 fokos melegben sokkal gyorsabb volt, mint a mögüle induló Robert Kubica, ezért hamar ellépett, és csak a bokszkiállásai idejére adta át az első helyét, nem is érzékelt túl sokat a mögötte zajló káoszból. A fiatal pilótának ez volt pályafutása ötödik győzelme.

Kubica idő előtt vetkőzött

Kubica idő előtt vetkőzött


A dobogóra Nick Heidfeld és Nico Rosberg állhatott még fel, akik szintén kimaradtak a kalamajkából, a taktika döntött közöttük, a BMW-s a bokszban vette át a nyolc pontot érő helyet, még a rajtnál elé került ellenfelétől. Rosberg F1-es pályafutásában először állhatott a dobogóra, nem rossz a gyári támogatást nélkülöző Williams-szel. Főleg úgy, hogy Kazuki Nakajima is pontot szerzett a hetedik helyen, ő ütötte el – szó szerint – a BMW-t a dupla pontszerzéstől, miután hátulról nekiment Kubicának.

Heikki Kovalainen a másik McLarennel több üzemanyaggal vágott neki a futamnak, ezért tovább tudott a pályán maradni, így a bokszban megelőzve Robert Kubicát feljött a második helyre, később azonban a biztonsági autós fázisban kellett tankolnia, így csak ötödik lett.  Pedig egy körrel a vége előtt még megelőzte a negyedik helyen autózó Fernando Alonsót, de autója ezután egy pillanatra lelassult, így a Renault versenyzője visszavette az öt pontot érő helyet. Alonso nagyon küzdött a gyengének tűnő autóval.

Alonso küzdött és szerencsés volt

Alonso küzdött és szerencsés volt


A Ferrari biztos nem ilyen versenyre számított. Felipe Massa – igazolta azokat, akik azt mondták, hogy nem jó kipörgésgátló nélkül – az első kanyarban megpördült, és falnak ütközött, emiatt gyorsan a bokszba hajtott új első vezetőszárnyért – ezzel a mezőny végére került. Később ugyan próbálkozott, de összeütközött David Coultharddal. Még ekkor is tovább tudott menni, de nem sokkal később megállt a Ferrari a brazil alatt.

Kimi Räikkönen remekül rajtolva a 15-ről a nyolcadik helyig jött előre, majd egykerékcserés taktikájának köszönhetően feljött a harmadik helyre. Ám amikor csapattársa ütközése okán beküldött biztonsági autó miatt utolérte, majd megtámadta Heikki Kovalainent, a kopott és lehűlt gumikon hibázott és kicsúszott, s a mezőny végén találta magát. Később, amikor ismét ledolgozta hátrányát ismét hibázott és megpördült a világbajnok.Szerencséjére Timo Glock hatalmas balesete miatt ismét a pályára hajtott a safety car, s a finn ismét pontokért harcolhatott, de ekkor meg az autó hibásodott meg és három körrel a vége előtt ő is kiállt.

Nulla pont a Ferrarinak, erre kevesen fogadtak volna.

Raikkönen kétszer is nagyot hibázott

Raikkönen kétszer is nagyot hibázott


A téli teszteken mutatott gyenge teljesítménye ellenére igencsak versenyképesnek mutatkozott a Honda. Igaz, csak Rubens Barrichello élte túl a rajtot, de ő remekül ment. Ha nem hívják tankolni a biztonsági autós fázis alatt – amikor tilos – és nem kap büntetést, még a hatodiknál is jobb lehetett volna.

Ám lehet, hogy nem tarthatja meg a pontjait, mert állítólag a futam után az FIA viszgálatot kezdett a fennti eset kapcsán. Nemcsak Barrichello kiállása, de a visszajövetel is szabálytalan volt, piros lámpánál jött ki a bokszból, amiért a múltban kizárás járt. Ezzel Räikkönen kapna egy pontot. (Ez egy órával a futam után meg is történt).

Úgy tűnt, Sebastien Bourdais kiemelkedően debütál a Forma-1-ben, de két körrel a vége előtt meghibásodott az autója, így a negyedik helyről kellett kiállnia. Ám mivel teljesítette a futam 90 százalékát, így a nyolcadik helyért kapott egy pontot.

Auszrál Nagydíj, Melbourne, 2008.03.16.

#PilótaCsapatIdő
 1. L. Hamilton McLaren-Mercedes 1:34:50.616
 2. N. Heidfeld BMW Sauber + 5.478
 3. N. Rosberg Williams-Toyota + 8.163
 4. F. Alonso Renault  + 17.181
 5. H. Kovalainen McLaren-Mercedes + 18.014
 6. R. Barrichello Honda + 52.453
 7. K. Nakajima Williams-Toyota + 1 kör
 8. S. Bourdais Toro Rosso-Ferrari + 2 kör
 9. K. Räikkönen Ferrari + 3 kör
 10. R. Kubica BMW Sauber kiesett
 11. T. Glock Toyota kiesett
 12. T. Sato Super Aguri-Honda kiesett
 13. N. Piquet Renault kiesett
 14. F. Massa Ferrari kiesett
 15. D. Coulthard Red Bull-Renault kiesett
 16. J. Trulli Toyota kiesett
 17. A. Sutil Force India-Ferrari kiesett
 18. M. Webber Red Bull-Renault kiesett
 19. J. Button Honda kiesett
 20. A. Davidson Super Aguri kiesett
 21. S. Vettel Toro Rosso-Ferrari kiesett
 22. G. Fisichella Force India-Ferrari kiesett


A futam után mondták:


Lewis Hamilton:

Hamilton uralkodott, a Ferrari leszerepelt 1


Jól startoltam, Robert Kubica közel volt hozzám, de megtartottam a helyem. Utána csak a gumikra figyeltem, vigyáztam rájuk, felvettem az ütemet és a saját tempómban hajtottam. A biztonsági autó miatt nehezebb dolgom volt, melegen kellett tartani a gumikat, a féket. Jó stratégiát dolgoztunk ki, de szerencsém is volt. Nem aggódóm a Ferrari tempója miatt, mert lehettünk volna még ennél is gyorsabbak. Álom volt vezetni a kocsit, még a tavalyinál is sokkal jobb.

Nick Heidfeld:

Hamilton uralkodott, a Ferrari leszerepelt 2


Úgy tűnt, nem lesz túl jó verseny, de amit elvesztettem a rajtnál (Rosberg megelőzte – a szerk.), azt a bokszban sikerült visszaszereznem. Utána a biztonsági autóval is szerencsém volt. Kimaradtam a drámákból, egyedül Felipe Massa kipördülését láttam.

Nico Rosberg:

Hálás vagyok a csapatnak, óriási munkát végeztek. Remek dolog a dobogón állni. Remekül rajtoltam, ez segített, hogy ilyen jó versenyem legyen. Az autó végig kiegyensúlyozott volt.

A világbajnoki pontverseny állása (Barrichello kizárása után):

Konstruktőrök:
1. McLaren: 14 pont
2. Williams : 9 p
3. BMW: 8 p
4. Renault: 5 p
5. Toro Rosso: 2 p
6. Ferrari: 1 p

Pilóták:
1. Hamilton:10 pont
2. Heidfeld: 8 p
3. Rosberg: 6 p
4. Alonso: 5 p
5. Kovalainen: 4 p
6. Nakajima: 3 p
7. Bourdais: 2 p
8. Räikkönen: 1 p