Kimi Räikkönen 12 éves korában kezdett gokartozni, majd 1999-ben tért át a formautózásra. Másfél év alatt jelentős eredményeket ért el, ezért 2000-ben a Sauber csapat főnöke, Peter Sauber egyetlen teszt után leszerződtette 2001-re Nick Heidfeld mellé. Mivel nem vett részt túl sok formaautóversenyen, a fiatal finn pilótának az FIA először csak ideiglenes szuperlicencet adott ki, de Räikkönen hamar bizonyított: már első futamán pontot szerzett.

2002-ben a távozó Mika Häkkinen helyére szerződött a McLarenhez, ahol végül öt évet töltött el. 2003-ban és 2005-ben a világbajnokság esélyese volt, de a műszaki problémák végigkísérték az egész mclarenes időszakát, így a végső diadal sosem jött össze.

Räikkönen 2007-ben a Ferrarinál kötött ki, ahol rögtön az első versenyét meg is nyerte – ilyen 1957 óta nem fordult elő a csapatnál. A szezon kezdetén ezután gyengébb futamok jöttek, de végül az utolsó futamon a harmadik helyről rajtolva nyert, amivel a bajnoki cím is az övé lett. 2008-ban a finn nem tudta megvédeni a címét, az idény elején szerzett két futamgyőzelem után csak bukdácsolt, műszaki hibák és balesetek sorjáztak egymás után, az év végén pedig már Felipe Massát kellett segítenie.

2009-ben sem brillírozott Räikkönen, bele is unt az egész Forma-1-be, így az idény végén, amolyan közös megegyezéssel, érvényes szerződése ellenére lelépett és átadta a helyét Fernando Alonsónak. A finn teljes, 2010-re szóló fizetését megkapta a Ferraritól, szenvedélyének, a ralizásnak hódolt, 2011-et is ebben a világban töltötte. Átütő sikereket nem ért el a vb-n (ellenben annál látványosabbakat bukott), így rábólintott a Lotus hívására és visszatért az F1-be. A finn valószínűleg nem rozsdásodott be kitérője alatt, rögtön az első hivatalos tesztnapon az időlista élén zárt.