Az angol pilóta a Brit Forma-3 sorozatból lépett a Forma-1-be, miután a McLarennél, a Prostnál és a Williamsnél is tesztelt, az utóbbi csapat le is szerződtette. 2000-ben, bemutatkozása a jó autóval szépen sikerült, bár hibákat is elkövetett, második szezonja a jóval gyengébb Benettonnál már messze nem volt ilyen meggyőző.

2002-ben egy újabb évet húzott le az akkor már Renault néven futó alakulatnál, viszonylag rendszeres pontszerzőként. 2003-ban a BAR Hondához csatlakozott, és bár 2004-2005-ben előbb elszerződött a Williamshez, majd miután nem mehetett, már nem is akart, végül maradt Brackleyben.

Az angol pilóta igazi esőmenő, első futamgyőzelmét is ilyen körülmények között szerezte 2006-ban, a Magyar Nagydíjon. 2007 és 2008 siralmasan telt a Hondánál, de a pilóta a japán gyártó Forma-1-ből való kivonulása után is kitartott a brackleyi csapat mellett.

A Brawn néven újjászületett alakulatnál megjött az igazi áttörés is, az angol az első hét futamból hatot megnyert, olyan előnyt gyűjtött össze, hogy a később már nem a mezőny legjobbjának számító autójával elég volt a következetes pontszerzés ahhoz, hogy az utolsó előtti versenyen, a Brazil Nagydíjon megszerezze a világbajnoki címet.

A címvédő meglepetésre a győzelem után nem maradt Ross Brawnnékkal, 2010-ben új kihívást keresve Lewis Hamiltonhoz csatlakozott a McLarennél. Sokáig harcban volt a vb-címért, két futamot nyert, de összetettben végül Hamilton mögött végzett. 2011-ben viszont már ő volt a jobb, végig stabilan teljesített, és ugyan Sebastian Vettelre nem volt veszélyes, a pontverseny második helyét magabiztosan szerezte meg.