Tavaly ilyenkor kezdtek kísérletezni a Bridgestone szakemberei a futamokon kötelezően használandó lágyabb és keményebb gumikeveréket látható megkülönböztetésével. Először egy fehér pöttyel próbálkoztak, de ez a megoldás csúnyán leszerepelt, így a második versenyen már az azóta is kiválóan bevált fehér csíkot alkalmazták a lágyabb keverék megjelölésére.

Mivel a gumijelölési rendszer ragyogóan megfelelt a célnak, ti. a nézők jól tudták követni a csapatok taktikáit, így most az esőgumikra is kiterjesztik az eddigi gyakorlatot. A 2008-as idényben már az átmeneti, és az extrém esőgumikat is elkülönítik egymástól, ugyancsak fehér csíkkal.

Hogy ez mennyire ésszerű, az számunkra elég kétséges, ugyanis így már kétféle gumit is ugyanúgy jelölnek majd, a forgó kerekeken pedig igencsak nehéz lesz megfigyelni a mintákat – ezért ember legyen a talpán, aki félig nedves körülmények mellett megmondja, hogy lágyabb száraz gumit vagy épp esőgumit látunk, hogy ki cserélt és ki nem.

Az első esős versenyen kiderül, mi azonban nem lennénk meglepve, ha hasonló magyarázkodás és variációk után ezen is változtatnának, mint tavaly. Ja, még egy kérdésünk van, az FIA-nál, a Bridgestone-nál, vagy épp a csapatoknál senkiben nem merült fel a kérdés, amit mi itt feltettünk?