A Renault-nak épp egy hete van vén még a Motorsport Világtanács monacói üléséig, amelyen a francia csapatnak kell felelnie a McLarentől szerzett titkos információkkal kapcsolatos kérdésekre. A vádak szerinta Mclarentől a Renault-hoz szerződő mérnök, Phil Mackereth négy floppylemezen vitte magával a wokingiak 2006-os és 2007-es autóinak terv- és műszaki rajzait.

A Forma-1 mindenható főnöke, Bernie Ecclestone szerint ez a mostani ügy messze nem olyan súlyos mint a McLaren kémügye volt:

“Hogy meddig is terjedt ez a ténykedés, nem tudom. De azt hiszem az különbség a Renault és a McLaren között, hogy az utóbbiak folyamatosan és ismétlődően szereztek információkat egy személytől, míg ebben az ügyben valaki egy alakalommal ellopott egy halom rajzot” – magyarázta a brit F1-mágnás.

Ecclestone arról is beszélt, hogy szerinte jobb lenne, ha az FIA kimaradna ezekből az ügyekből, és inkább az igazságszolgáltatási szervek elé kerülnének.

“Én még az egész ügy kipattanásakor mondtam Ron Dennisnek [a McLaren csapatfőnöke], hogy tegyen feljelentést a rendőrségnél, ha lopás történt. Szóljon, hogy valaki házon belülről lopott információkat fogad vagy ad tovább. Ha így kezelték volna az ügyet, nem történt volna az idén, amit láttunk. Az ilyesmik a rendőrségre és a bíróságra tartoznak, nekik sokkal jobb eszközeik vannak az igazság kiderítésére” – mondta Bernie.

Az ún. Stepneygate – a McLaren valószínűleg a Ferrari alkalmazottjától szerzett információkat használta fel a saját javára – büntetéseként szeptember közepén a Motorsport Világtanács a wokingi csapatot kizárta a 2007-es konstruktőri világbajnokságból, és rekordösszegű, 100 millió dolláros pénzbüntetésre ítélte. Ezen kívül arról is döntöttek, hogy a McLaren 2008-as autóját még az idény előtt alaposan megvizsgálják, Ferrari-hatások után kutatva.

“Remélem, hogy nem így alakul, de előfordulhat” – utalt Ecclestone egy a wokingi csapatra váró előzetes pontlevonás lehetőségére.