A múlt heti barcelonai tesztsorozaton a Honda három fiatal tehetséget: Andreas Zubert, Loca Filippit és Mike Conwayt küldött a pályára az idei autóval, de mivel a fejlesztéssel sem akartak lemaradni, így a testvércsapat Super Agurinak is adtak egy RA107-est, jelentős mennyiségű tesztkilométert spórolva ezzel.

A csapatok közös megegyezésük alapján idén összesen 30 ezer kilométert tesztelhettek, természetesen mindenki igyekszik ezt a legjobban kihasználni. A Force India főnöke, Colin Kolles azonban helyteleníti a brackley-i csapat eljárását:

“Van egy egyezségünk a tesztelésről, a Honda pedig egyszerűen nem tartja magát hozzá!” – füstölgött Kolles.

A Hondánál tagadják, hogy bármi rosszat tettek volna:

“A Honda Motors megkérte a Super Agurit, hogy az említett teszten az RA107 kasztnit használják. A proramot a Super Aguri vitte, csak az autó volt a miénk” ? mondta a Honda fejlesztési vezetője, Jacky Eeckelhaert.

Az évben eddig a Honda futotta a legnagyobb távot a teszteken, így nem csoda, hogy megpróbáltak trükközni. A japán gárda idén már 25714 km-t teljesített, míg a Renault 25351-et, a BMW Sauber 25095-öt, a McLaren pedig 25075-öt. Az utolsó pár száz km-t a csapatok az év utolsó, két hét múlva esedékes jerezi tesztjére tartogatják.