A Forma-1-ben jövőre a csapatok mindannyian egységesített elektronikai rendszert használnak majd, amelyet a McLaren egyik részlege gyárt. Az eletkronikai irányítórendszerrel (ECU) kapcsolatban a Renault technikai igazgatója nem rejti véka alá elégedetlenségét:

“A rendszer autóba integrálása nehéz szülés volt. Az eddig használthoz képest alacsonyabb a teljesítménye. A kapacitása, az összetettsége és a funkciói sincsenek ugyanazon a szinten. Nekünk, akik terveztünk már ilyet, ez visszalépést jelent” – magyarázta Bob Bell.

“Más a formátuma, mint az általunk használté, az alkatrészek is különböznek, ezt mind be kellett építenünk valahogy az autóba. Nem volt lehetetlen feladat, de az eredmény nem olyan, mint amire akkor jutottunk volna, ha szabad a kezünk.”

Bell utalt arra is, hogy az új rendszer beépítése és kiismerése komoly erőforrásokat vont el más jellegű fejlesztésektől, ezzel pedig jövőre előnyben lehet a McLaren, akik már jól ismerik a saját terméküket.

“Nagyon sok munka volt vele. Az alkalmazáshoz módosítanunk kellett az autó műszaki paraméterein, az eltérő irányítás miatt pedig új kormányt is kellett készítenünk. Az R28-asnál már teljesen tiszta lappal indultunk, de az autót a rendszer köré terveztük, azonban az új ECU-ra való átállás infrastrukurális változtatásokkal jár, például a sebességváltó kezelésén, a telemetrián, a számítógépeken is változtatnunk kell, mind a gyárban, mind a bokszban. A mérnököknek is meg kell tanulniuk az új rendszert.”

“2008-ban revideálnunk kell a működésünket, a Marelli [a Renault elektronikájának eddigi szállítója] után át kell állnunk a McLaren szemléletére. Olyan ez, mintha az autóval egy új nyelven kellene beszélnünk” – tette hozzá a Renault-s szakember.