Még nincs szerződés

Nem volt titok, hogy a Renault mindent megtesz, hogy visszaszerezze Fernando Alonsót, ami úgy tűnik sikerült is. A pletykák szerint a spanyol is hajlott volna, hogy visszatérjen korábbi sikerei helyszínére ám csupán egyéves szerződést akart aláírni. Csakhogy Flavio Briatore a Renault csapat vezetője, minimum kétéves kontraktust szeretne.

Megegyeztek?

Megegyeztek?


Spanyol lapok információi szerint mégis sikerült megegyezniük, de még nem írták alá szerződést. Briatore állítólag eredményes tárgyalást folytatott a szponzorokkal, akik hajlandóak még mélyebben a zsebükbe nyúlni, ha Alonso ül a volánnál, s van az az összeg, amiért oda ül.

16 milliárd Alonsónak

62 millió euróról ír a spanyol AS, de többféle verzió is létezik, honnan jönne a pénz. A mintegy 15,7 milliárd forintnyi összeget az AS szerint a Telefonica telefontársaság spanyol márkája, a Movistar és a BBVA spanyol bankcsoport adnák össze. Sőt átpártolna a mclarenes szerződéséből a Mutua Madrilena biztosító is, amely épp Alonso miatt ment a brit csapathoz.

2005-ban és 2006-ban vb címeket nyertek

2005-ban és 2006-ban vb címeket nyertek


Lehet azonban, hogy ez kamu. Ron Dennis például cáfolta, hogy bármelyik spanyol szponzoruk távozna, sőt a banki és biztosítási szolgáltatássokkal foglalkozó ING sem biztos, hogy jó szemmel nézné konkurensek megjelenését a versenyautón.

Ám lehet, hogy mexikói üzletember fizeti Alonso számláját. A spanyol Expansion lap szerint Carlos Slim, aki a világ egyik leggazdagabb embere, többek között a Telmex telekommunikációs céget is irányítja, rengeteg pénzzel szállna be, de egy másik kérése is van, amit a Guardian is megerősít.

Új csapat 2008-ban

Kettő megy, egy visszajön

Kettő megy, egy visszajön


Szerintük a Renault teljesen lecseréli a pilótagárdáját, azaz sem Giancarlo Fisichella, sem Heikki Kovalainen nem marad a csapatnál 2008-ban. Alonso csapattársa Nelsinho Piquet a csapat jelenlegi tesztpilótája lesz. Slim már támogatja a GP2-ben szereplő Bruno Sennát is a brazil telefontársaság, az Embratel segítségével, neki ugyanis spanyol ajkú pilóták kellenek. Piquet pedig Senna unokaöccséhez hasonlóan brazil.

Ez valószínűleg Fisichella Forma-1-es pályafutásának végét jelenti, amely 11 éve a Minardinál kezdődött. 196 nagydíjon indult, közülük hármat sikerült megnyernie. Jobb helyzetben van Kovalainen, aki 2006-ban első idényét töltötte a Forma-1-ben, ő az egyik esélyes, hogy Alonso helyére a McLarenhez szerződjön.  

Alonso esetében a Red Bull és a Toyota is bejelentkezett, amelyek rengeteg pénzt és akár egyéves szerződést is adtak volna a spanyolnak. Itt viszont hiányzik a győztes autó, Alonso viszont szeret nyerni. Vélhetően semmi másra nem vágyik, minthogy jövőre legyőzze Hamiltont.