Sok mindent láttunk már ebben az évben – talán többet mint az elmúlt néhányban együttvéve -, egyetlen dolgot azonban nem tudunk még, azt, hogy a három világbajnoki esélyes közül ki hódítja el a címet a vasárnapi szezonzárón.

Bajnoki egyszeregy

Először tekintsük át a szilárd tényeket. Kinek hány pontja van, és hol kell végeznie ahhoz, hogy övé legyen a végső győzelem!

Lewis Hamilton, McLaren (107 pont)

Csak a számok alapján a brit újonc a legesélyesebb, és neki van a legkönnyebb dolga, ő ugyanis már akkor bajnok lesz, ha:

A számok mellette állnak

A számok mellette állnak


– megnyeri a futamot vagy második lesz
– a harmadik vagy negyedik helyen végez úgy, hogy nem Fernando Alonso győz
– ötödik lesz úgy, hogy nem Alonso nyer
– hatodik vagy hetedik lesz, Räikkönen nem nyer és Alonso legfeljebb harmadikként végez
– nyolcadikként végez, Räikkönen legfeljebb harmadik, Alonso pedig nem végez előbb mint negyedik
– nem szerez pontot, Räikkönen nem jobb, mint harmadik és Alonso nem jobb, mint ötödik
Pontegyenlőség esetén, ha sem ő, sem Fernando Alonso nem nyer, a korábbi helyezések alapján Hamilton lesz a bajnok.


Fernando Alonso
, McLaren (103 pont)

Alonsónak keményen kell harcolnia, ha legalább öt ponttal többet akar szerezni Hamiltonnál, nézzük mit jelent ez helyezésekben! Fernando Alonso lesz a világbajnok, ha:

Rutinos bajnok, most hátrányban

Rutinos bajnok, most hátrányban


– megnyeri a futamot, Hamilton pedig legfeljebb harmadik lesz (ha Hamilton harmadik, pontegyenlőség van, Alonso több futamgyőzelmével nyer)
– második lesz, Hamilton pedig legfeljebb hatodik
– harmadik lesz, Hamilton legfeljebb nyolcadik, és Räikkönen nem nyer
– negyedikként végez, Hamilton nem szerez pontot és Räikkönen nem jobb, mint harmadik

Kimi Räikkönen, Ferrari (100 pont)

Räikkönen hétpontos hátránya papíron szinte behozhatalannak látszik, lássuk mekkora mázlira van szüksége a finnek! Räikkönen a bajnok, ha:

A McLarenek kiesése garantálná a címet

A McLarenek kiesése garantálná a címet


– győz, Alonso legfeljebb harmadik, Hamilton legfeljebb hatodik (ha Hamilton hatodik, a pontegyenlőségnél a finn több futamgyőzelmével nyer)
– második lesz, Alonso nem jobb, mint negyedik, Hamilton nem jobb, mint nyolcadik (pontegyenlőség esetén Alonsót is veri Räikkönen a futamgyőzelmekkel)

Elég a számokból, hogyan lökik ki egymást?!


Lássunk néhány körülményt, lehetséges és kevésbé valószínű eseményt, amelyek eldönthetik a harcot!

Eső – bár az előrejelzések alapján egyre valószínűtlenebb, de ha vasárnap leszakad az ég, az mindent boríthat Interlagosban. 2003-ban tizenketten estek ki a zuhogó esőben, köztük a világbajnok Michael Schumacher is, végül a teljesen esélytelen Giancarlo Fisichella győzött a Jordannel.

Aszfalt – az interlagosi pálya általában poros, a felújított aszfaltozás pedig még rátehet egy lapáttal a csúszósságra. Mindhárom esélyesnek a pole-ra kell törekednie, ha tiszta helyről akar indulni, esetleg a Ferrarinál megpróbálhatják kijátszani, hogy Massát kevés üzemanyaggal az élre lendítik, hogy bezárja a kaput a McLarenek előtt az első kanyarban. Persze ehhez Kiminek is jól kell szerepelnie.

Schuminak tavaly eldurrant

Schuminak tavaly eldurrant


Gumi – a Bridgestone Brazíliába a két lágyabb keveréket hozta, ami az idei tapasztalatok alapján a McLareneknek kedvez inkább, de egy gumiprobléma bármikor, bárkinél közbeszólhat. Tavaly ugyanitt Michael Schumacher búcsúját tette igazán heroikussá egy csúnya defekt, de Lewis Hamilton is megtapasztalhatta már az idei Török Nagydíjon, hogy egy eldurranó kerék csak rosszkor jöhet. Egy defekt esetén elveszített pozíciók akár még Hamilton jelentős pontelőnyét is köddé változtathatják – pillanatok alatt.

Motorprobléma – ez sem jön jól soha, vasárnap pedig végzetes lehet. A két élcsapat pilótái közül csak Fernando Alonso vág neki a hétvégének már használt motorral, ami dupla akkora esélyt jelent a meghibásodásra, mint a többieknél. Másrészt viszont, épp Lewis Hamilton az egyetlen, akit még nem ért ilyen műszaki jellegű probléma az idén, mi van, ha pont most kerül rá sor?! Tavaly Schumacher Suzukában elfüstölt erőforrása pottyantotta Alonso ölébe a címet, miért ne lehetne idén is szerencsés?

Ütközés – Kimi Räikkönen  – és titokban Bernie Ecclestone is – ezért imádkozik egész hétvégén: a két McLaren egy Prost-Senna-féle kakaskodásban kiüti egymást, a finn pedig elviszi a bajnokságot. Bár Hamilton a hétvégén már elmondta, hogy nem akar ütközni, és a McLaren-srácok teli szájjal vigyorogtak egymásra eddig, de a versenyen könnyen elszakadhat a cérna, sőt, talán az is előfordulhat, hogy ha kettejük közül az egyik nem lát esélyt a győzelemre, inkább egy ütközéssel “odaadja” a címet Kiminek, minthogy a csapattársnak engedje át.

Nakajima neve nem ígér jót...

Nakajima neve nem ígér jót…


Kamikáze! – 1990-es Brazil Nagydíjon a versenyben vezető mclarenes, egy bizonyos Ayrton Senna, a japán Satoru Nakajimát körözte le, amikor az ütközött vele. A brazil ugyan folytatni tudta a futamot, de a győzelem elszállt. Idén a Williams-csapatnál egy Kazuki Nakajima nevű fiú debütál a mindent eldöntő szezonzárón, reméljük, apjától eltérően ő nem szól bele a döntésbe…

És hogy végül ki nyer? Hamilton? Alonso? Räikkönen? Meglátjuk holnap este!