A Ferrarinál tegnap bejelentették, hogy a brazil Felipe Massa szerződését 2010-ig meghosszabbították a csapatnál. Ezzel úgy tűnt, hogy pont került a2008-ra Massát Toyotához és Alonsót a Ferriarihoz vízionáló pletykáknak. Vannak azonban, akik másképp gondolják.

A Forma-1-et Brazíliában közvetítő GloboTV szakértője, Jayme Brito például teljesen meg van lepve:

“El vagyunk képedve! Az ilyesminek nem ilyenkor van az ideje, erős a gyanú, hogy ez csak figyelemelterelés valami más dologról.”

Például arról, hogy Massa nem lesz mindig versenypilóta. A csapat közleményében ugyanis nem az áll, hogy a brazil 2010-ig versenyez majd a Ferrarival, csak annyi, hogy szerződésben áll az olaszokkal. Ez az állapot pedig már 2001 óta fennáll, Massa 2002-ben mutatkozott be a Ferrari motorokat használó Saubernél, a következő évben az anyacsapatnál volt tesztpilóta, ezután újabb két sauberes év következett, míg csak tavaly kapott végül lehetőséget arra, hogy a vörös autót versenyen vezethesse.

A közleményből azt is ki lehet akár olvasni, hogy a Maranellóban folyó hatalmi harc egyik csatáját a csapatfőnök, Jean Todt nyerte. Todt és a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo köztudottan nincsenek jó viszonyban, amit idén az is erősített, hogy míg az elnök állítólag Alonsót szerette volna elhalászni a McLarentől. Mos úgy tűnik, hogy Todt volt erősebb, így sem neki, sem fiának – aki Massa menedzsere – nem kell a Toyotához távoznia év végén.

A spanyol Diario AS azt olvasta ki a szerződtetési hírből, hogy ezzel Kimi Räikkönen pozíciója gyengült a Ferrarinál, ha az olaszok mégis Fernando Alonsót akarják szerződtetni később – Räikkönen szerződése 2009-ben jár le a maranellói istállónál.