Már csak két futam van hátra a 2007-es Forma-1-es világbajnokságból. Mielőtt Brazíliában lezárulna az idei szezon, a hétvégén még Kínában csapnak össze az autósport legjobbjai. Bár nagyon régen volt utoljára ilyen izgalmas világbajnoki küzdelem, könnyen elképzelhető, hogy már az utolsó futamtól függetlenül, Sanghajban vb-elsőt avatnak.

Vajon Kínában már örülhet?

Vajon Kínában már örülhet?


Fernando Alonso és a Ferrari bénázásának köszönhetően a Japán Nagydíjról 12 pontos előnnyel érkezik Kínába Lewis Hamilton. A McLaren versenyzője annyira kiegyensúlyozott évet tudhat maga mögött, hogy valami drámai esemény kellene ahhoz, hogy ne ő ünnepeljen a legvégén. Már csapattársa is csak csodában vagy némi műszaki hibában bízik, míg a 17 pontos hátrányban lévő Kimi Räikkönen legföljebb egy szép hajrával búcsúzhat 2007-től

Hamiltonnak erőlködnie sem kell. Ha harcba sem száll a fantasztikus négyes többi tagjával, és mindkétszer megelégszik a negyedik hellyel akkor is bajnok lesz. De ne feledjük idén 12-szer állt már a dobogón, vagy ha úgy jobb csak háromszor nem, ez pedig az ellenfeleknek nem sok jót sejtet.

Monumentális

Monumentális


Ha pedig övé a cím, akkor éppen legnagyobb riválisát, Fernando Alonsót fosztja meg a legfiatalabb világbajnok címtől. A spanyol 24 éves volt 2005-ben, míg a brit csak 22 most. Persze ellenfelei fogadkoznak, mindent megtesznek majd, hogy magakadályozzák a Forma-1-ben első évét töltő fiút a sikerben, de számok nem hazudnak. Ám ha Hamiltont a mezőnybe száműzik egy büntetéssel vagy netán elveszik a győzelmét az egy hete történt baleset miatt, máris megvan a várt fordulat.

Sanghaj előtt igen nehéz jósolni, ez a pálya ugyanis igaz vegyesfelvágott. Lassú és gyors kanyarok egyaránt vannak rajta, ugyanúgy, mint hosszú egyenesek, nem lehet kijelenteni, hogy a jobb mechanikus tapadás (McLaren) vagy a jobb aerodinamikai hatékonyság (Ferrari) jelent előnyt. Hétfőn már ezt is tudjuk majd.

Ez történt 2006-ban  a Kínai Nagydíjon:
 

Pálya és verseny:

A célegyesnest lezáró kanyar izgalmas

A célegyesnest lezáró kanyar izgalmas


Ahogy a Forma-1 összes új pályáját, a 2004-ben átadott Sanghaj mellettit is Hermann Tilke csapata tervezte. Ahogy Kína maga, úgy a pálya létesítményei is grandiózusak, elég csak megnézni a fő tribünt és a felette átívelő “hidakat”. Az 5,45 kilométeres aszfaltcsík egyik érdekessége, hogy nem a célegyenes a leghosszabb, az viszonylag rövid, de van egy annál tartósabb egyenes rész is. Érdekesség, hogy az 1300 méteres egyenesre egy döntött kanyarral érkeznek a versenyzők

A lendületes, kanyargós, széles nyomvonalú pályán több előzési lehetőség is adódik, amit reméljük ki is használnak a résztvevők. Sok minden eldőlhet az első kanyarban, ez ugyanis a pálya talán legnehezebb és legizgalmasabb része. A pilóták nagy tempóval érkeznek a kanyarba, amely a végén beszűkül, majd egy balos kanyarba fut. Ezalatt a versenyzők komoly fizikai terhelést kapnak.

Tavaly eső volt, idén is lehet

Tavaly eső volt, idén is lehet


Nem okoz fejtörést viszont a csapatoknak a pálya. A motoroknak és a fékeknek sima hétvégéjük lesz, ezúttal futóművek bizonyíthatnak. Kínában ugyanis a gumik szemcsésedése jelenti a fő gondot. A közepes és a kemény keverékű abroncsokat kapják a csapatok.

200 ezer néző, ennyinek jut hely a Shanghai International Circuit körül. Ám a kép csalóka, ugyanis a Forma-1 vezetői rengeteg ingyenjeggyel csábították korábban a nézőket a pályára, akik megszokták a jót, és a fizetős helyekre nem annyira ácsingóznak.

2007-es KÍNAI NAGYDÍJ:
                         
                                                                       

Az időmérő edzés:Október 6-án szombaton reggel magyar idő szerint 8-kor indul a kvalifikáció
A futam: az 56 körös Kína Nagydíj október 7-én magyar idő szerint 8 órakor veszi kezdetét.
Pályarekord: 1 perc 32.238 másodperc, Michael Schumacher, 2004.
2005-os dobogó:1. Michael Schumacher, 2. Fernando Alonso, 3. Giancarlo Fisichella         
    
Egy kör a sanghaji versenypályán: