A kémügy elindítója újabb megdöbbentő – legalábbis annak szánt – állítással állt elő: nemcsak a McLaren kémkedett a Ferrari után, hanem ő maga is szerzett információkat a McLarenről. A kémügyi főkolompos azt állítja, hogy az adatokat a McLaren főtervezőjétől, Mike Coughlantől kapta.

“Voltak információim a McLarenről. A Ferrari könnyen megúszta” – utalt Stepney a McLaren 100 millió dolláros büntetésére és kizárására, amelyet az általa átadott közel 800 oldalnyi Ferrari-dokumentum birtoklása és valószínű felhasználása miatt kaptak.

“Voltak információim a bokszkiállásaikról, a súlyelosztásról, adataim különböző alkatrészekről, mialatt a Ferrari alkalmazottja voltam. Tudtam olyan dolgokról, hogy mit csináltak a teszten, vagy mondjuk ismertem az üzemanyagszinteket. Azt hiszem, a Ferraritól is el lehetett volna venni a pontokat” – mondja Stepney.

“A kérdés az, hogy beszéltem-e ezekről. Néhány csapattagnak elmondtam. Bizonyítani nem tudom, nincsenek e-mailek vagy ilyesmik, ezeket belső körben tárgyaltuk meg. De ahogy a McLarennek volt előnye, úgy a Ferrarinak is.”

Nigel Stepney

Nigel Stepney


Stepney szerint a vizsgálatban a Ferrarinak is meg kellett volna ütnie a bokáját:

“Úgy tűnik, hogy az információk nagyon egyoldalúak voltak. Senki nem mondott ilyen érveket, senki nem tett fel ilyen kérdéseket” – magyarázta a brit.

A Ferrarinál természetesen cáfolták Stepney állításait, a csapat szóvivője ezt mondta a vádakról:

“Nem vehetjük komolyan egy olyan ember állításait, mint ő. 780 oldalnyi Ferrari-dokumentumot adott a McLaren főtervezőjének.”