Az 1997 óta érvényben lévő, a Forma-1 belső szabályozását érintő Concorde Agreement idén jár le. A megújításra vonatkozó tárgyalások nagyon nehezen haladnak, mert egy sarkalatos kérdésben nem értenek egyet a csapatok: indulhasson-e, szerezhessen-e pontot olyan csapat, amelyik egy másik csapattól vásárolja az autóját?

Az év eleje óta birkózik ezen a Spyker a Toro Rossóval és a Super Agurival. Az eredeti elképzelések alapján 2008-tól az ügy teljesen tiszta lett volna, Dave Richards is ezért vágott bele F1-es vállalkozásába a Prodrive-val.

Ha sikerül megegyezni az új Concorde Agreementben az autók eladhatóságáról, akkor 2008-tól a Richards-féle csapat ugyanazokkal a McLaren-kasztnikkal és ugyanazokkal a Mercedes motorokkal indulhat, mint az anyacsapat – mellesleg a robbanásveszélyes pilótahelyzet is finoman megoldható lenne így: Alonso ide, Hamilton amoda.

Több rivális is hangosan tiltakozik, a Williams és a BMW mellett a Ferrari is helyteleníti az ügyet. Az olaszok azonban lehet, hogy csak a látszat kedvéért ellenkeznek, ugyanis a hírek arról szólnak, hogy komolyan fontolgatják a már most is Ferrari motorokkal futó Toro Rosso B csapattá alakítását. Ha ez megvalósul, akkor jövőre a négy McLaren MP4-23-as ellen négy F2008-as küzdhet majd, legfeljebb a festésük különbözik.

A Toro Rossót idén már többször is hírbe hozták a Ferrarival és a Todt-famíliával – mellesleg a Ferrari-főnök Jean Todt helyzete sem stabil -, de a találgatásokat eddig mindig cáfolták.

A Toro Rossónál sem beszélnek egyelőre semmi ilyesmiről, a faenzai kiscsapat egyelőre ott tart, hogy lehet, hogy 2008-at is az idei autóval kezdik majd el. A Red Bull Technologies-től vásárolt kasztni fejlesztését ugyanis a lehető legtovább kívánják húzni, így a kis testvér Toro Rosso kifuthat a szükséges időből, ami az új konstrukció működőképessé tételéhez szükséges.

“Jelenleg egyszerűbbnek tűnik a jövő évet az idei modellel kezdeni. Még elemezzük a helyzetet, nem vagyunk százszázalékosan biztosak a döntésben” – mondta a csapatigazgató, Franz Tost.