Miután Franciaországban és Angliában is Kimi Räikkönen győzött, a finn pilóta magabiztosan érkezik Németországba. Csakhogy a Ferrari versenyzőjének eddig nem sok babér termett a Nürburgringen.

2003-ban és 2004-ben is motorhiba miatt esett ki, míg 2005-ben a McLaren felfüggesztése tört el, alig pár körrel a futam megnyerése előtt, mert kockáztatott egy elfékezett gumival. Az is Räikkönen ellen szól, hogy még soha nem nyert háromszor egymás után, de persze ezelőtt Magny-Cours-ban és Silverstone-ban sem győzött. Idén viszont az élmenők közül ő nyert csak háromszor.


Ha a pálya szemszögéből közelítünk, akkor a McLaren lehet a nyerő, hiszen a lassabb pályákon, mint Monaco, ők voltak a jobbak idén, a Ferrari a gyorsabb nyomvonalú helyeken, mint Silverstone, dominált. A Nürburgring lassú pálya.

Szegény Lewis Hamiltont honfitársai azonnal lehúzták, miután csak a harmadik helyig jutott a Brit Nagydíjon, pedig a srác továbbra is vezeti a bajnokságot csapattársa előtt. Nem felejtett el vezetni, de a lelki előny Alonsónál van. Lehetetlen megjósolni, hogy a két élcsapat pilótái közül ki lehet a nyerő.

A németek nagy bánatára Michael Schumacher már nem indul idén, pedig tavaly nyert itt. Azért ott lesz a pályán, miután a rendezők a korábban Audi S-nek nevezett kanyart Schumacher S-re keresztelték át. Persze ettől lesz még német pilóta a mezőnyben bőven. Ralf Schumacher, Nick Heidfeld, Nico Rosberg és Adrian Sutil mellett a Spykernél honfitársuk, Markus Winkelhock kap lehetőséget.

Ez történt 2006-ban:

 

Pálya és verseny:

Míg tavaly két futamot rendezhetett Németország, az idei évtől kezdve a Nürburgring és Hockenheim felváltva adnak otthon a versenynek. Csakhogy az egyes pályákhoz kapcsolódó cégek nem tudtak megegyezni, így a most következő futam nem használhatja a Hockenheimhez tartozó Forma-1-es Német Nagydíj nevet, így továbbra is az Európa Nagydíjat rendezik meg Németország nyugati felében.


Az Eiffel-hegységben kanyargó eredeti Nürburgringet, a 22 kilométeres Nordschleifet Niki Lauda balesete óta, harmincegy éve nem használják Forma-1-es futamokhoz, de a zöld pokolnak becézett pályán azóta is rendeznek más autóversenyeket.

1984-óta autóznak a mai helyszínen a versenyzők, 2002-ben ismét átépítették a pályát, azóta szerepel benne a Mercedes-arénának nevezett belső kacskaringós rész. Korábban Luxemburg Nagydíj néven is rendeztek itt futamot, amikor Jerez adott otthont az Európa Nagydíjnak.

Különösebb kihívást a pálya nem jelent a versenyzőknek és az autóknak, a leszorító erő, a motor, a fékek és a gumik igénybevétele is közepes. A változékony időjárás miatt a gumik melegen tartása jelenthet gondot az egyébként kitűnő minőségű aszfalton. A lassú kanyarok miatt a kigyorsításokon van a hangsúly.

2007-es EURÓPA NAGYDÍJ:

Az időmérő edzés: 2007. 07. 21-én délután kettőkor kezdődik.

A futam:
A 60-körös Európa Nagydíj július 22-én 14:00-kor rajtol.

Pályarekord:
1 perc 29,468 másodperc, Michael Schumacher 2004.

2006-os dobogó:
1. Michael Schumacher, 2. Fernando Alonso, 3. Felipe Massa

Egy kör a Nürburgringen: