Üdvözlet mindenkinek!

Alig lett vége a Francia Nagydíjnak és máris le kell vonnunk a tanulságokat. Előre kell tekintenünk, hiszen a hétvégén már itt van Silverstone! Miközben én a lakókocsiban írom e sorokat, a szerelők már lázasan csomagolnak, és az újságírók a verseny eddig még el nem mondott sztorijaira vadásznak. Az adrenalin lassan visszaesik a normális szintre.

A rajtnál még minden rendben volt

A rajtnál még minden rendben volt


Hogy is érzem magam ma este? Elégedett vagyok annak ellenére, hogy nem sikerült pontot szereznem. Ahogy nyilván sokan látták a TV-ben, Jarno Trulli meglökött az első körben a hajtűkanyarban. Kilyukadt a jobb hátsó gumim és a kiállás miatt majdnem egy teljes kör hátránnyal folytattam a versenyt. Sereghajtóként szinte minden körben le kellett lassítanom, hogy utat adjak a versenyben élen járóknak. Nem az én hibámból történt így és egy nagy lehetőségről maradtam le, de hát ilyen a verseny. Néha mindannyian hibázunk és Jarno ma hibázott. Ennyi az egész.

Az önsajnálat helyett inkább előre tekintek, mert van okom az örömre is. Magny-Cours előtt volt két versenyünk, ahol az R27 alacsony leszorítóerő mellett nagyon versenyképes volt ezzel a beállítással. Ezen a pályán azonban magas értéket kellett alkalmaznunk. És nem voltunk biztosak benne, hogy sülnek el a dolgok, pedig a múlt heti silverstone-i teszt után elég bizakodóak voltunk. De a tényleges értékeléssel meg kellette várnunk a hétvégi edzéseket.

Fisichella Alonsoval meccselt

Fisichella Alonsoval meccselt


Szombaton az időmérő edzésen nagyon jó időt futottam, pedig a szervokormány kihagyott és az autó erősen balra húzott. Fisi az ötödik helyen végzett, ami a csapat eddigi legjobb eredménye az időmérő edzéseken ebben a szezonban, úgyhogy nagy várakozással néztünk a verseny elé. Fisi előkelő helyezése már megmutatta azt az előrelépést, amit az elmúlt néhány héten tettünk. Szerettem volna előrébb végezni a versenyen, de néhány száz méter után minden reményem szertefoszlott. Azért a maradék 69 körben is voltak említésre méltó események. Amikor egyedül voltam és nem volt a közelemben senki, versenyképes köridőket futottam. Az élbolyban haladók közül pedig ugyanazokkal futottam végig a versenyt az elejétől a végéig, tehát tartani tudtam velük a lépést.

A végén már kíméltük a motort

A végén már kíméltük a motort


Az utolsó kiállás után nem volt értelme a maximumra törekedni. A motort is kímélni akartuk, hogy jó formában legyen Silverstone-ra, ami az autónak elég nagy kihívást jelentő pálya.

Ideje visszarepülni Angliába. De előbb még Olaszországba megyek egy kis erőnléti vizsgálatra és edzésre, aztán szerdán irány Anglia. Aznap este egy jótékonysági rendezvényen veszek részt Londonban, aztán jöhet Silverstone! Mindannyian jó hangulatban készülünk a versenyre, már alig várom, hogy újra olyan gyorsan vezethessek. Ahogy eddig mindig, most is előre tekintek és pozitív elvárásaim vannak a jövő heti futammal kapcsolatban. Ezen a versenyen ünnepli a Renault az első Forma-1-es versenyének 30. évfordulóját. Lesz mit ünnepelnie a csapatnak, és remélem nekem is!

Addig is minden jót!

Heikki

A rovatot a világ egyik legjelentősebb biztosítási, banki és vagyonkezelő szolgáltatója, az ING támogatja.