Sztárpilóták a süllyesztőben 1Sztárpilóták a süllyesztőben 2Sztárpilóták a süllyesztőben 3

Ez a Wurz mekkora már?

Ez a Wurz mekkora már?


A mi Zsoltink villámkarrierje óta sokakban él az a kép, hogy ha egy pilóta pár bőrönddel hozzájárul a csapat éves költségvetéséhez, akkor megvásárolta magának az indulási jogot a táskák mennyiségétől függő versenyre. Nos idén ezzel a technikával egyik csapat sem élt, talán csak a tesztpilóták fizetnek néhány csapatnál. A Spyker például nem azért alkalmaz 4 tesztpilótát, mert nagyon szeretnének a nagyok nyomába érni, hanem mert minden pénz jól jön. A kis tacsik majd néha eljátszhatnak a szabadedzéseken.

Kapjatok el, ha tudtok!

Kapjatok el, ha tudtok!


Az elsőszámú versenyzők tehát mind, egytől egyig komoly pénzekért karikáznak az aszfalton. Mostanában felröppennek pletykák arról, hogy ha nem teljesít xy, akkor repülhet, hogy a lába nem éri a földet, ami innentől kezdve teljesen érthető. Most megpróbálok segíteni a csapatoknak és én is leadom a jelöltjeimet.

Induljunk el a ponttáblázat végéről és meglátjuk kibe, miért lehet belekötni. A mezőny második fele természetesen alapból kizárja magát a végső versengésből, ők talán csak a buli kedvéért vesznek részt a futamokon, illetve a nem kevés pénzért természetesen. Takuma Sato például roppant vicces, amikor időnként tizenhuszon helyen csordogálva odateszi magát és bekeményít, de ne rohanjunk így előre.

Spyker – Christijan Albers és Adrian Sutil

Azon ritka pillanatok egyike, amikor tréler viszi el a Spykert

Ritka pillanat: Tréler viszi el a Spykert


Te jó ég, ők tényleg Forma1-es pilóták? És idén már versenyeztek is? Ja, tudom már! Sok vizet nem zavartak. A két fiú közül Albers áll gyengébben. Az ő idei dicsőséglistáján a legnagyobb eredmény, hogy Bahreinben sikerült az újonc csapattársa előtt végezni, illetve kétszer később esett ki Sutilnál. Nos, nála elég nagy sansz van rá, hogy rajtam kívül a csapat is hasonlóan vélekedjen a további szerepeltetésének kérdésében. Védelmében talán annyit lehet elmondani, hogy Adrian Sutilt talán jobban szeretik a csapatban és ezért több támogatást kap. Én azért nem fognám erre, bár Alonso is próbál hasonló módon mentegetőzni. Ott amúgy pláne szánalmas ez a hozzáállás. Egy kis csapatnál még talán van ilyen jellegű megkülönböztetés, de a nagy McLarennél? Kizárt!

A legmókásabb eset: Amikor Kanadában ugyanabban a kanyarban esett ki mind a két Szpájki, csak pár kör különbséggel.

Toro Rosso – Vitantonio Liuzzi és Scott Speed

Állandóan együtt vannak. Lehet, hogy... Na nem!

Mindig együtt vannak. Lehet, hogy… Na nem!


Igazi partiarcok. Az F1-es bulik királyai. Na erre például elég könnyű ráfaragni, ha a vidámság mellé nem párosul némi teljesítmény is a versenyeken. Egyértelműen Scott Speed az, akinek az eddig látottak alapján nincs túl sok keresnivalója a mezőnyben. Bár Liuzzi sem szerzett még pontot ebben az évben, de neki több olyan szereplése is volt már, amivel a körülményekhez képest elégedett lehetett ő is és a csapat is. Arról nem is beszélve, hogy Liuzzi gokart világbajnok volt.

A legmókásabb eset: Amikor Scott Speed Kanadában kiesett a versenyből, leült egy karosszékbe és a zokniját szellőztette a szélben. Ekkor egy váratlan pillanatban Kubica 230-cal beköszönt a bal füle mellől. Speed ekkor fülét farkát behúzva menekült egy biztonságosabb pozícióba.

Honda – Jenson Button és Rubens Barrichello

Én is parázok picit, mert máshoz nem értek

Én is parázok picit, mert máshoz nem értek


A gyári Honda csapat úgy ahogy van egy rakás szerencsétlenség idén. Ebben a vérszegény csapatban semmi nem derül ki a pilótákról. Barrichello eddig a futamok többségén Button előtt végzett, de ez nem jelent semmit, mivel az időmérő edzéseken mintha a brit fiú lenne jobb. Ettől függetlenül, azért felmerülhet a kérdés, hogy Barrichello vajon meddig húzza még az élvonalban, nem megy-e lassan inkább valami európai öregfiúk bajnokságba játszani? Amióta eljött a Ferraritól nem igazán produkált még semmit.

A legmókásabb eset: Jenson Button Kanadában nem tudott elrajtolni, mivel autója teljesen megadta magát a rajtrácson. A pilóta 20 perccel a rajt után, már felöltözve bandukolt haza a futamról.

A következő oldalon már a pontszerzők is előkerülnek. Velük vajon mi a baj?


Super Aguri – Anthony Davidson és Takuma Sato

A Super Aguri szereplésére egy rossz szavunk nem lehet. Simán lenyomják a gyári Hondás fiúkat és szépen gyűjtögetik a pontokat. Takuma Sato már régóta komoly életveszélyt jelent a többi indulóra nézve, de az idén köztudottan gyengének számító autóval, már négy pontot gyűjtött csapatának és persze saját magának.

Köszönöm, hogy még nem kergettetek el!

Köszönöm, hogy még nem kergettetek el!


Ebben az évben ráadásul még nem volt halálos előzési kísérlete sem, szóval ő most kap egy piros pontot tőlem. Davidsonra gondolva viszont szinte semmi nem jut eszembe, ami nem jelenti rögtön azt, hogy ő gyenge lenne, de a nulla pontja már igen. Vágó úr, kérem jelöljük meg tehát Anthony Davidsont!

A legmókásabb eset: Amikor Sato úgy nyomta le Alonsot, mintha autót cseréltek volna. Pedig semmi különös nem volt. Alonso többször volt a füvön, mint a pályán és szépen elfogyott a gumija is. Sato pedig ravasz volt és lecsapott! Az esetet természetesen rögzítette a japán televízió is. Nagyon vicces a Mortal Kombat jellegű felirat a fejlécben: Alonso Vs Sato.

Red Bull – David Coulthard és Mark Webber

Könnyebb volt átugrani, mint megkerülni

Könnyebb volt átugrani, mint megkerülni


A két nagy öreg, Coulthard és Webber megbízhatóan, kiegyensúlyozottan hozzák az ő szintjükön kielégítő eredményeket és egyre jobban teljesítenek. Ebben a 11 fős mezőnyben a hetedik hely nem annyira vészes, pláne ha azt nézzük, hogy nem sok választja el őket az előttük állóktól. Leginkább a Toyota tűnik befoghatónak, ha mondjuk a kis Schumi még sokáig szerencsétlenkedik.

A legmókásabb eset: Az Ausztrál Nagydíjon Coulthard annyira szerette volna elkapni Alexander Wurzot, hogy gondolta egyszerűbb, ha átugorja. A dolog mindössze azért vicces, mert senkinek nem esett baja. Nem sokon múlt

Toyota – Ralf Schumacher és Jarno Trulli

Nincs kedvem tovább menni

Nincs kedvem tovább menni


Nos, itt a helyzet komoly. A számok nem hazudnak. 8 futam, két pont Ralf Schumacher mérlege idén, míg az évekig Renault másodhegedűsként szereplő, egyébként Monaco-specialista Trulli, hetet simán begyűjtött. Szóval Ralf, vagy összeszeded magad, amire elég kicsi az esély, vagy viszlát! A tesód majd ad pénzt, hogy kezdj magaddal valamit.

A legmókásabb eset: Kanadában történt, amikor is Ralf majdnem kinyírt egy hódot az autójával, amikor nem adta meg a jobb kéz szabályt. Még szerencse, hogy a szabályosan közlekedő kisállat résen volt és elengedte a németet.

Williams – Nico Rosberg és Alexander Wurz

Hűdelazaaa

Hűdelazaaa


A korábban évekig sztár-tesztpilótaként funkcionáló Alexander Wurz eddig összehozott 8 pontot, amit főleg a Kanadai kavarodásban megszerzett 3. helyének köszönhet. Teljesen mindegy, egy dobogós helyezést nem kell magyarázni. Nico Rosberg nevéhez viszont ennél is izgalmasabb dolgok fűződnek. A tavalyi bemutatkozása óta, azon kevesek élmezőnyébe tartozik, akikből még nem halt ki a versenyszellem és képesek hirtelen felindulásból előzni a pályán. A Williamsnél tehát szerintem nincs baj a pilótákkal idén.

A legmókásabb eset: A helyszín ismét Kanada. Alexander Wurz a dobogó felé lépkedve úgy ünnepelt, mint egy rapper. Westcoast, Tupac Shakur, he was the best. Rest in peace. Cool, yeah. Valami ilyesmit mormolhatott magában, miközben a kezével bazsevált.

Újabb négyest vesézünk ki odaát is, ezúttal azonban már jönnek az igazi nagyágyúk!

 Sztárpilóták a süllyesztőben 4Sztárpilóták a süllyesztőben 2Sztárpilóták a süllyesztőben 3

 Sztárpilóták a süllyesztőben 4Sztárpilóták a süllyesztőben 2Sztárpilóták a süllyesztőben 3

Renault – Heikki Kovalainen és Giancarlo Fisichella

Kilinccsel előre

Kilinccsel előre


Nekik igazából a harmadik legjobb csapatnak kellene lenni, csak a BMW-nél Heidfeld, vélhetően eladta a lelkét az ördögnek, hogy ilyen jól nyomja idén. Pedig az ember azt hinné, hogy a nagy csinnadrattával érkezett új főszponzor elég ahhoz, hogy a Renault toppon maradjon. Nagy kérdés, hogy vajon, ha Liuzzi és mondjuk Jenson Button ülne a Renaultban, akkor mi lenne? Vélhetően ugyanez, ebből az autóból ennyit lehet kihozni. Ott, ahol nincs lényeges eltérés a két pilóta teljesítménye között, ott az autó a ludas. Ha idén lesz olyan futam, ahol valamelyik pilóta az első háromba tud kerülni valami csoda folytán, akkor nagyon boldogok lehetnek. A csapatversenyben viszont még nincs elbukva semmi, ott egyelőre nyitott a verseny a harmadik helyért.

A legmókásabb eset: A monacoi időmérő edzésen Kovalainen az utolsó pillanatig kivárt, hogy megfuthassa minden idők leggyorsabb körét. Erre a kivárásos taktikára eléggé ráfázott, mert az előtte haladó Coulthard nem nagyon akarta elengedni, mivel ő meg éppen akkor készülődött a nagy eseménynek számító gyors kör megtételére. Kovi gondolt egyet és megpróbált féktávon előzni, de ez sem jött össze, így a 15. helyről kellett nekivágnia a futamnak.

BMW – Nick Heidfeld és Robert Kubica

Igen, nagyon fura volt 270-el a falnak menni

Igen, nagyon fura volt 270-el a falnak menni


Heidfeld, talán maga sem gondolta volna a tavalyi 9. helyezése után, hogy esélye lesz az első háromba odapofátlanodni időnként. A kis szakállas, valahogy nagyon ráérzett az autójára és meglehetősen kiegyensúlyozottan teljesít. Kubica esetében már kicsit más a helyzet. Igaz, hogy a Kanadai Nagydíjon az auótója nem volt olyan állapotban, hogy célbaérjen vele, és ezután egy versenyt ki is hagyott, de neki 12 pontja van, míg német csapattársának 26. Arról nem is beszélve, hogy az amerikai futamra beugró Vettel is szíves-örömest lenne állandó pilóta, amihez a tehetsége meg is van.

A legmókásabb eset: Amikor Kubica 230-cal belefúródott a palánkba, mindenkiben meghűlt a vér. Mindenki azt hihette, hogy a lengyel pilóta egy időre eltűnik a képből, amíg minden csontja összeforr és vagy 30 műtéten át nem esik. Hősünk azonban, a kórházból kibicegve már arról regélt, hogy az egy héttel később esedékes Amerikai Nagydíjon már nagyon szeretne rajthoz állni.

Ferrari – Felipe Massa és Kimi Räikkönen

Ez volt márciusban, azóta semmi!

Ez volt márciusban, azóta semmi!


Jaj, szegény Kimi! A McLarenben raboskodva mindenki sajnálta szegényt, amiért mindig lehalt alatta a technika. A Ferrari már nem arról híres, hogy sűrűn lenne baj vele. Ezt tudván, sokan már-már a hétszeres világbajnok Michael Schumacher méltó utódját vélték felfedezni a jégemberben. Ráadásul a Ferrari nyílt versenyhelyzetet teremtett házon belül, ami biztosan motiválta a sikerre. Eddig sajnos azonban úgy néz ki, hogy a finn lelkesedése egy versenyre szólt. És most megint mindenki sajnálja az őstehetségnek tartott fiút. Most épp azért, mert félnek tőle, hogy elzüllik. Meg vagyok róla győződve, hogy a korábbi Schumacher fanok, Kimi helyett inkább Hamiltonért kezdenek majd szorítani, aki most már rendszeresen elveri Csalonzót. Massáról is illene megemlékezni pár szóban, ő ugyanis az eddig látottak alapján sokkal jobban akarja a sikert csapattársánál. Nincs nagy különbség köztük gyorsaságban, de Massa sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújt eddig. Pedig egy jó Räikkönenre óriási szükség lenne.

A legmókásabb eset: Barcelonában Kimi már a 11. körben kiesett. A finn jégkorong válogatott, mit tesz Isten épp aznap játszott sorsdöntő meccset Kanada válogatottjával. Az persze csak spekuláció, hogy Kimi emiatt állt volna ki, de az minden esetre tény, hogy így végig tudta nézni a hokimeccset.

McLaren – Fernando Alonso és Lewis Hamilton

De rohadt boldog vagyok, hogy ide evett a fene!

De rohadt boldog vagyok, hogy idejöttél!


Elérkeztünk a pillanatnyilag első helyen tanyázó csapathoz, illetve pilótákhoz. Gyakorlatilag kegyetlen, amit Hamilton csinál, művel. Alojziónak azt mondták tavaly, persze nem szó szerint, hogy: Lenni majd sok pénz, csinálni jó autó. Hamilton csapattárs, lenni újonc. A főni te lenni majd és felneveli újonc fiúcska, közben begyűjteni harmadik VB-cím. Teljesülni vágy, két csapatnál is lenni világbajnok. De azt nem tudta Alonso, hogy nem csak Schumacher tud méltó vetélytársa lenni, hanem bizony vannak még született zsenik.

A legmókásabb eset: Miután Alonso nem tudta Amerikában megelőzni Hamiltont eléggé bepipázott. Az előzési kísérletet követő körben belegyezett a boxhoz és rázta a kezét. Ez egyesek szerint egyértelmű jelzés volt arra, hogy Hamiltonnak el kellett volna engednie őt. Alonso ezt később úgy magyarázta meg, hogy csak a fékport próbálta a kerekekből kirázni ezzel a “belegyezéssel”. Na ja! A kezével meg azért hadonászott, mert egy darázs rászállt a sisakjára nem? Azért hülyének ne nézzél már fiam!

Vége – várjuk a fejleményeket!