Úgy ment az amerikai kontinensre a Ferrari, hogy majd jól visszavágnak a McLarennek a monacói verésért, aztán jól kikaptak még kétszer. Lehet, hogy az állítólagos szélcsatornahiba miatt nem voltak győztes formában, vagy szabotázs van a háttérben, de ha hamarosan nem kezdenek újra nyerni, az év második fele sem menti meg őket a vereségtől. Hétvégén adott is a lehetőség, hiszen Franciaországban újra a Forma-1-é a főszerep.

Hiába fogadkozott Felipe Massa, hiába magabiztos Kimi Räikkönen, az utóbbi három futamot a McLaren nyerte


sima fölénnyel, így ők az esélyesek.

Eddig csak Fernando Alonso hibázott, Lewis Hamilton vértjén még rés sem mutatkozott. Ám ez a tökéletesség a külföldi sajtó szerint feszültséget okoz a csapatnál, legalábbis Alonso zabosnak mutatkozik, másról sem szól a Forma-1 két hete. Vajon hibázik Hamilton?

Jobb szereplésben bízik a BMW, mert az utóbbi két versenyen csak egy-egy pilótájuk szerzett pontot. Robert Kubica visszatérésével ismét dupla pontszerzést szeretnének a bajor vezetők.

Bár Heikki Kovalainen végre rendesen gyűjtötte a pontokat, nem lehet boldog a tengerentúli túrával a Renault, hiszen Giancarlo Fisichella nem járult hozzá a közös pontszerzéshez. Vélhetően a Honda csapat mérnökei izgatottabban várják a futamot, mint korábban, hiszen most vetik be először a jelentősen átdolgozott versenyautójukat. A Super Agurinál eleve hátrányból indulnak, hiszen Takuma Satót megbüntették az Amerikai Nagydíj után, mert sárga zászló alatt előzött, ezért most tíz rajthelyes büntetéssel indulhat csak.

Ez történt 2006-ban:

Pálya és verseny:

Nemcsak Bernie Ecclestone nem kedveli a magny-cours-i pályát, de a Forma-1-es csapatok sem rajonganak érte. Messze Franciaország látványosabb részeitől, a semmi közepén fekszik. Nem meglepő, hogy jövőre már nem rendeznek itt futamot.


1991-óta tartották itt a Francia Nagydíjat, az idei lesz az 57. 1950 óta nyolc helyszínen, Magny-Cours mellettReimsben, Rouenben, Clermont-Ferrand-ban, Le Mans-ban, Le Castellet-ben és Dijon-Prenois-ban rendezték már meg a francia futamot.

Teljesen változatos képet mutat a pálya, kevés előzésre lehet számítani. Az erősen melegedő aszfalton nagyon kopnak a gumik, míg a folyamatosan változó szélirány miatt állandóan módosítani kell a beállításokon. A pálya hossza: 4,411 km, a teljes versenytáv 308,586 km.

FRANCIA NAGYDÍJ:
Időmérő edzés: 2007. 06. 30-án magyar idő szerint 14:00 órakor kezdődik.

Futam: A 70 körös Francia Nagydíj július 1-jén 14:00 órakor indul.

2006-os dobogó: 1. Michael Schumacher, 2. Fernando Alonso, 3. Felipe Massa

Pályarekord: 1 perc 15,377 másodperc Michael Schumacher – Ferrari 2004

Egy kör Magny-Cours-ban: