A hatalmas montreali ütközés után a FIA szakemberei megvizsgálták Robert Kubica autójának fekete dobozát. Maga a szerkezet – amelynek hivatalos neve ADR (accident data recorder – baleseti adatrögzítő) – egy 15×15-cm-s kis doboz a pilóta mögött, az üzemanyagtartály alatt.

A most nyilvánosságra hozott adatok szerint a 230 km/h sebességnél történt ütközésnél Kubica 75 g-s lassulást élt túl – ez azt jelenti, hogy a pilóta súlya néhány pillanatra az eredetinek 75-szörösére nőtt – szinte sértetlenül. A vizsgálat vezetőjének véleménye alapján, a lengyel azért úszhatta meg ilyen könnyen a balesetet, mert a biztonsági felszerelések – a törésbiztos “túlélőkabin”, a fejet helyén tartó HANS-rendszer, a fejtámasz és a sisak – mind az elvárások szerint, jól működtek.

A BMW Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf így értékelte a balesetet és kimenetelét utólag:
“Míg az ütközés hevességét látva meg voltunk döbbenve, majd kiugrottunk a bőrünkből, amikor láttuk, hogy Robert szinte sértetlen. Nagyon elégedettek voltunk a kasztni szereplésével túlélőkabinként. Sosem alkuszunk meg a karosszériát illetően. Mindig a biztonságnál maradunk és ez most kamatozott.”

Jól van és kész versenyezni

Jól van és kész versenyezni


Kubica egy friss interjújában elmondta, már alig várja, hogy újra versenyezhessen, és a baleset óta sincs benne félelem.
“Mindig is tudtam, hogy egy nyitott versenyautóban történhet ilyen baleset. És bármikor történhet újra. De ez minden pilótára érvényes, és mind tisztában is vagyunk ezzel. Úgy érzem, hogy ami történt az inkább bátorító, mint aggasztó: az ember még egy ilyen balesetből is sértetlenül kerül ki. “

“Ezt a FIA szigorú biztonsági szabályai és a BMW Sauber tervezőinek “a biztonság mindenek felett”-hozzáállása tette lehetővé. Szeretnék is mindnyájuknak köszönetet mondani.”

“Alig várom, hogy újra autóba üljek! Lehet, hogy az USA-ban nem kaptam zöld jelzést a versenyre, de remélem, hogy az orvosi vizsgálat Magny-Cours-ban már csak formaság lesz” – bizakodott a lengyel.