A Forma-1-es csapatok a monacói futam után az amerikai kontinens felé vették az irányt. Először Kanadában ezen a hétvégén, majd az USA-ban egy hét múlva lesz futam. A Ferrari komoly verést kapott Monte Carlóban, hiszen a harmadik helyezett Felipe Massa egy perces hátrányban ért be a győztes Alonso mögött.


Egyesek már temetik a Ferrarit, más jól értesültek azt mondják: a Ferrari eleve úgy tervezte az idei autóját, hogy beáldozták a hercegség versenyét, hiszen az annyira speciális és csupán egyetlen a 17 futamból. Ennek megfelelően a tengerentúli versenyen újra versenyképesek lesznek, amit az is alátámaszt, hogy a Paul Ricard-i tesztek azon napjain, amikor a montreali pályát szimulálták Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb.

A finnek szüksége is lesz gyorsaságára, hiszen rá már földet is dobtak páran, mert az utóbbi két versenyen összesen egy pontot szerzett, amivel 15 pontos hátrányba került a McLaren élen álló kettőséhez képest. Mellette szól, hogy az utóbbi két évben dobogóra állhatott Kanadában.

Érdekes kérdés a McLaren helyzete is, hiszen a brit sajtó sirámai miatt, hogy nem hagyták Lewis Hamilton nyerni


Monacóban, a csapat a futam előtt hangoztatta: a pilótái szabadon küzdhetnek  egymással. Vajon Hamilton megszerzi első győzelmét, vagy a tavalyi első, Fernando Alonso ismétli meg sikerét?

Nemcsak a két McLaren és a két Ferrari az esélyes, de a gyors pályán a BMW párosa is veszélyes lehet, mögöttük pedig megérkezhet a Monacóban javulást mutató Renault is.
 
 
Pálya és verseny:

Tavaly még a silverstone-i verseny után következett a Forma-1-es naptárban a Kanadai Nagydíj, idén azonban már közvetlenül Monaco után kapott helyet. Ám nemcsak az első három betű közös a két versenyben, hanem, hogy az Ile Notre-Dame szigeten kijelölt pálya egy része a hétköznapokon ugyanúgy közút, mint Monte Carlo utcái. Évente mindössze kétszer rendeznek itt autóversenyt, a Forma-1 mellett a Champ Car-sorozat is ellátogat ide.


Ebből kifolyólag egyes részeken itt sincs bukótér, és ha a pilóta hibázik, akkor a fal adja a másikat. Főleg a célegyenesre ráfordító kanyar a veszélyes, amit a bajnokok falának is neveznek. Michael Schumacher és Fernando Alonso is esett már ki azért, mert túl közel ment a betonkorláthoz. Tavaly pedig éppen a kanadaiak kedvence, Jacques Villeneuve találta el egy helyen a kerítést, akinek legendás édesapjáról, Gilles Villeneuve-ről keresztelték el 1982-ben a pályát.

Elsősorban jó csúcssebességre van szükség a kanadai győzelemhez, de kiváló fékek is kellenek, a pálya nagyon igénybe veszi ezeket az elemeket. Helyenként buckás a pálya, így azokat figyelembe kell venni az autó beállításakor. Elsősorban azonban a tapadás hiányára fognak panaszkodni a pilóták a poros aszfalt miatt. A Bridgestone nem meglepő módon idén is az utcai pályára kitalált gumijait viszi.

KANADAI NAGYDÍJ:

Időmérő edzés: 2007. 06. 09-én magyar idő szerint 19:00 órakor. (Német RTL élő – RTL Klub 23:00)

Futam: A 70 körös Kandai Nagydíj június 10-én 19:00 órakor indul. (RTL Klub élő)

2006-os dobogó: 1. Fernando Alonso, 2. Michael Schumacher, 3. Kimi Räikkönen

Pályarekord: 1 perc 13.622 másodperc Rubens Barrichello – Ferrari

VIDEÓ:

Ez történt 2006-ban: