Az ausztrál nagydíj előtt sietve bevezetett szabálymódosítás szerint a versenyeken kötelezően használt kétféle gumikeveréket jól látható jelöléssel kell megkülönböztetni. Melbourne-ben ez még nem nagyon sikerült, ugyanis a gumikra festett 3 cm átmérőjű fehér pöttyöt egyáltalán nem lehetett látni.

A verseny után sokan kritizálták a gumijelölési rendszert, néhányan a Forma-1-es csapatokból is megszólaltak. A Bridgestone ugyan a spanyol nagydíjig nem tervez komoly változtatást – ami a gumik külső falának teljes festése lehetne -, de a nyomásnak engedve már a sepangi teszten kipróbál egy-két új lehetőséget.

Két ötlet látszik esélyesnek, az egyik, Sam Michael, a Williams technikai igazgatójának javaslata, miszerint a gumik barázdáját kellene fehérre festeni, a másik pedig, hogy egy jóval nagyobb, 9 cm átmérőjű piros körrel jelölnék az egyik keveréket. Az utóbbi megvalósulása valószínűbb, mert sokkal kevesebb munkával jár.

Mindkét variációt kipróbálták ma a sepangi teszt első napján, a Williams versenyzője, Alexander Wurz körözgetett az új jelölésű abroncsokon.