Új korszak

Vannak új szabályok, visszatérő helyszínek a 2007-es Forma-1-es szezonban, de kétségtelen, hogy semmi nem jelent akkora változást a sport életében, mint Michael Schumacher visszavonulása. A hétszeres világbajnok hasonlóan a többi kiemelkedő képességű pilótához megosztotta a rajongókat, sokan szerették, sokan utálták, de tény, hogy a Forma-1 utóbbi időszaka róla szólt. Vagy azért mert verhetetlen volt, vagy azért mert éppen legyőzték, hozzá mértek mindenkit, hiszen szinte alig van olyan rekord, amit ne ő tartana.

2007. március 18-án azonban már nem lesz ott a rajtnál, egy új éra kezdődik. És a shownak folytatódnia kell és fog is. Már a tavalyi év elején megindult, majd a német kiválásával csúcsosodott ki az a népvándorlás, ami felforgatta a mezőnyt. Mindössze három olyan csapat van, amelyik a 2006-ossal megegyező felállással vág neki az idei évnek, a Toyota, a Honda és valamelyest a BMW.

Újoncok és győztesek

Öt olyan pilóta van a mezőnyben, aki 2006-ban nem versenyezett a Forma-1-ben, Heikki Kovalainen. Lewis Hamilton és Adrian Sutil teljesen újonc, míg Alexander Wurz és Anthony Davidson korábban már versenyzett a csúcskategóriában. Különösen Kovalainen és Hamilton lehet kiemelkedő.

Persze rájuk is érdemes lesz figyelni, de az igazi kérdés az, hogy az utóbbi két évben a Renault-val világbajnokságot nyerő, Fernando Alonso a McLarennel képes lesz-e megvédeni bajnoki címét. Kérőkből nincs hiány, a Renault kétszeres konstruktőri elsőként érkezik Melbournebe, míg a Ferrari két kiemelkedő tehetséggel indul harcba, ami nem is olyan egyszerű.

Schumacher helyére sztárgázsiért leigazolták Kimi Räikkönent, akitől azt várják, világbajnok legyen. Ebben azonban nem biztos, hogy Alonso fogja megakadályozni, sokkal inkább a Schumacher mellett kiemelkedő fejlődést mutató Felipe Massa. A brazil legalább akkora eséllyel pályázik az év végi elsőségre, mint finn kollégája.

A Honda és a Toyota továbbra is ígéri sikerét, a BMW viszont könnyedén megviccelheti az esélyeseket.

Soha rosszabb idényt:

Hétvégén Ausztráliában kezdődik az évad. Mire számíthatunk? Kiderül a következő oldalon. A galériában pedig több, mint 100 kép a tavalyi évadból.


Kevesebb verseny

A 2006-os bahreini kitérő után idén újra Ausztráliában rendezik a Forma-1-es világbajnokság első versenyét. 2007-ben a tavalyihoz képest kevesebb, 17 futam szerepel a naptárban. Kikerült a sorozatból a San Marinó-i Nagydíj és az Európai Nagydíj is.

Németországban pedig felváltva rendezik meg a futamot, 2007-ben a Nürburgring, 2008-ban Hockenheim ad otthont az eseménynek. Egy év kihagyás után újra száguldhatnak a spai versenypályán a pilóták, tavaly átépítés miatt maradt ki a belga verseny. A Magyar Nagydíj 2007-ben is augusztus első hétvégéjére esik.

Egy gumi, egy motor

Bár a szabályzat szerint csak 2008-tól van egy gumiszállító a Forma-1-ben, ám miután a Michelin kivonult, már idénre egymaga maradt a Bridgestone. Azért, hogy továbbra is beszédtéma legyen a gumi, a japán gyártónak sikerült több változtatást is keresztülvinnie.

A csapatok a futamok idején már nem csak hét, hanem tizennégy szett gumit kapnak. Ebből négy szettet használhatnak el pénteken, és tíz marad a szombati és vasárnapi eseményekre. A Bridgestone kétféle keverékű (keményebb és puhább) abroncsot szállít minden futamra és a versenyen mindkettőből kötelezően használniuk kell a csapatoknak.

Lehet taktikázni, hogy a futam elején, vagy a végén jobb puhával autózni. Ha esőgumira van szükség, akkor ez a szabály nem érvényes. Mi nézők is tudni fogjuk, hogy ki mivel versenyez, mert egy fehér jelzéssel különböztetik meg egymástól a különböző keverékű abroncsokat.

Továbbra is két versenyt kell kibírniuk a motoroknak, de ebbe a pénteki szabadedzés már nem számít bele, csak az időmérők és a versenyek. További újdonság, hogy a motorfejlesztéseket 2010 végéig befagyasztották, csak kisebb változtatásokat engedélyeznek. A motorok fordulatszáma nem haladhatja meg a 19 000-et, emiatt a különféle motorok teljesítménye igen közel lesz egymáshoz. Ez a győzelemért folytatott harcban kiemeli a karosszéria és a pilóta képességeit.

Nincs trükközés, nincs harmadik autó

Eddig, ha a biztonsági autó a pályára hajtott, az felkavarta a dolgokat. 2007-től viszont nem lehet tankolni abban az időszakban, amikor a biztonsági autó a pályán van, mindaddig amíg mindenki fel nem sorakozott mögé. A lekörözött versenyzők pedig kötelesek megelőzni a többieket, illetve a biztonsági autót és beérni a mezőny végét újra. Így a valódi sorrend szerint indulhat újra a játszma.

A Motorsport Világtanács által elfogadott új szabályok szerint a csapatok jövőre már csak két autóval érkezhetnek a versenyhétvégékre. Továbbra is lehet azonban harmadik számú versenyző, aki péntekenként vezetheti valamelyik kocsit. Erre annál is inkább lesz lehetősége, mert a pénteki két szabadedzést a jelenlegi egy-egy óra helyett kétszer 90 percesre bővítették. S ahogy már említettük, erre az időszakra külön gumik és motor áll rendelkezésre.

2007-től elkerülhetőek lesznek a “nem láttam a sárga zászlót” típusú kifogások, miután a GPS-szel ellenőrzött rendszer segítségével az autók műszerfalán is kijelzik az adott szakaszra érvényes zászlójelzést.

Eddig valaki a motorcsere miatt kaphatott tízrajthelyes büntetést, illetve az időmérőn törölt eredményei miatt kerülhet más pozícióba. Ezentúl a bírák más szabályszegésekért is kiszabhatnak olyan büntetést, amellyel hátrébb sorolják a versenyzőt a rajtrácson.

Szurkoljunk, hogy idén is izgalmas szezont követhessünk végig!

Új idény, új esélyek: