Rövid múlt, nagy remények

Bár a Spyker csapat Forma-1-es történelme igencsak rövidke, a csapat vezetői már a győzelmen gondolkodnak. Az eddig alig 100 luxussportkocsit előállító holland autógyár tulajdonosai a tavalyi évben döntöttek úgy, hogy megvásárolják az orosz milliárdostól, Alex Schneidertől a Jordanből létrejött Midland csapatot. Bár a tavalyi év második felében már Spyker MF1 néven indult a csapat, számukra 2007-ben kezdődik az igazi Forma-1.

Hétfőn a silverstone-i eseményen – ahol bemutatták a 2007-es Spyker versenyautót – kiderült, a csapat vezetői nagy reményekkel készülnek az idei évre, miután sikerült négyéves szerződést kötniük a Ferrarival, amely a holland gárda rendelkezésére bocsátja V8-as motorjait.

“Úgy vélem, hogy a jelenlegi felállásunkkal sikeresek lehetünk. Ha idén sikerül pontot szereznünk, jövőre pedig már a középmezőnyben szerepelnünk, majd rá egy évre dobogóra állunk és öt év múlva meglesz az első győzelmünk, akkor jó irányba haladunk” – mondta Michiel Mol, a Spyker egyik tulajdonosa.

Új autó augusztusban

A csapat segítségére lesz, hogy leszerződtették a korábban a Renault-nál, majd a Toyota technikai igazgatójaként dolgozó Mike Gascoyne-t. Ezzel nemcsak egy ember tudását szerezték meg, hanem segítségével az Aerolab műhelyébe is bejuthatnak a fejlesztések kapcsán, ezzel már két szélcsatornában tesztelhetnek.

Mivel Gascoyne csak tavaly novemberben került a csapathoz, így a most bemutatott versenyautó még James Key tervezési filozófiája szerint született. Az aerodinamikai guru azonban nem tétlenkedik, ahol tudott, már most is segített, de javában dolgozik az autó javított változatán, amely várhatóan a Török Nagydíjra készül el.

Key elárulta, hogy bár az autó, elődjéhez, az M16-hoz hasonló filozófia szerint született, de sok eltérés van közöttük. Az újítások az aerodinamikai hatékonyság növelése mellett elsősorban a mechanikai változások miatt történtek, hiszen új a motor, és átalakították a váltót is, ezek viszont magukkal hozták a hűtők átalakítását, így persze a karosszéria is átalakult, főleg középen és hátul.

Hat pilóta a fedélzeten

A northamptonshire-i versenypályán kiderült, a csapat két versenyzője, Adrian Sutil és Christijan Albers mellé négy tesztpilótát is szerződtetett a Spyker. Albers már tavaly is a gárda tagja volt, ám német csapattársának ez lesz az első éve az autósportok csúcsán. Rajtuk kívül Markus Winkelhock, Fairuz Fauzy, Giedo van der Garde és Adrian Valles kap kisebb-nagyobb feladatot a csapatnál.

A 2007-es versenyautó az igen kacifántos F8-VII nevet kapta, a Spyker sajátos névadási technikáján alapul. De mit is jelent ez? A Spykernél az autógyártásban minden modellcsaládot külön betűvel jelöltek, így volt A, B, mint ahogy napjainkban is van C és D sorozatú járművük. A 8-as szám a motor hengereinek számára utal, ahogy az utcai Spykereknél a C8, vagy D12 esetében. A VII pedig a Spyker repülőgépgyártó történelméből ered, amikor minden gépen római számmal jelölték a gyártás évét, jelen esetben a 2007-et.

Spyker bemutató videón: