A szokásos módon szerda óta Madonna di Campiglióban síeléssel, jégautózással töltötte az időt a Ferrari csapat. A rendezvény kapcsán először lépett a nyilvánosság elé a Ferrari színeiben Kimi Räikkönen, majd ma bemutatkozott a 2007-es Forma-1-es versenyautó is. Ám nincs nagy felhajtás csupán néhány fénykép az új autóról.

Ferrari F2007
.
Mivel a 2006-os autó versenyképesnek bizonyult, így a Ferrari továbbfejlesztette azt 2007-re, ám ennek ellenére egy tökéletesen új autóról van szó. Új első futómű, nagyobb tengelytáv, új hűtőrendszer, új 7+1 fokozatú váltó és karosszéria elemek jellemzik a kocsit, sőt a neve is teljesen más.

Tavaly 248 F1-nek hívták a 2,4 literes 8 hengeres versenygépet, a csapat 53. együléses autója viszont F2007 néven kerül a történelemkönyvekbe. A hátsó futómű a 2006-os autóról érkezett, ugyanúgy, mint a tükrök, és a kipufogó is. A felfüggesztésen még dolgoznak, így várhatóan márciusra, az első futamra megváltozik.

A fontosabb dolgok

Nem csak a Forma-1, de a Ferrari is nagy változás előtt áll, miután az utóbbi időszak legmeghatározóbb versenyzője Michael Schumacher visszavonult, még ha a csapatnál is marad, mint tanácsadó. A német mellett több vezető is elhagyta a csapatot, köztük Ross Brawn is, aki egy év pihenő után visszatérne.

1996 óta most először nem Schumacher leplezte le a Ferrari új versenyautóját. A tapasztalt, minden rekordot megdöntő hétszeres világbajnok helyett a következő évben két fiatal tehetségre bízza a folytatást az olasz csapat. Felipe Massa második, míg Kimi Räikkönen első idényét kezdi a vörösöknél.

A finn viszont nem akar pótló ember lenni, hanem önmaga akar maradni a Ferrarinál is. ” Nem fogok megváltozni, nem vagyok Michael Schumacher, de a csapat nem is várja ezt tőlem. Nem az edzésemben vagy a magánéletemben van a hiba, ha változtattam volna, akkor sem lettem volna sikeresebb a McLarennél.

Az autóval és nem velem volt gond, egyszerűen nem volt elég gyors illetve megbízható. Más a munkamódszerem, csak meg kell találnunk az optimális módot az együttműködésre és minden rendben lesz.” – mondta Räikkönen.

Räikkönen azt is elárulta, hogy nem aggódik új csapata miatt: “Nem érzek nagy nyomást. A McLarennél is ehhez hasonló volt a helyzet, amikor a kétszeres világbajnok, Mika Hakkinen helyére érkeztem. Minden rendben van, csak jóról számolhatok be, egyáltalán nem nehéz itt, könnyebben boldogulok, mint korábbi csapatomnál.”

Massa is nyerni akar

Sokan arra számítanak, hogy Kimi Räikkönen simán átveszi Michael Schumacher helyét és elsőszámú pilótává válik a Ferrarinál. Ám lehet, hogy ez nem is megy majd olyan egyszerűen, hiszen a csapat nem kezeli kiemelkedően a finn fiút, amit jól jelez, hogy Massa tesztelheti majd elsőként az új versenyautót, míg Räikkönen csak a tavalyival körözhet eleinte. Az ő benyomásai alapján végzik a végső fejlesztéseket, hiszen az eddigi teszteken az “új fiú” még nem vehetett részt.

“Elégedett vagyok a tavalyi évvel, nyertem két versenyt, végig harcban voltam a világbajnoki címért és végül harmadikként zártam a világbajnokságban. Bízom benne, hogy 2007-ben is ugyanígy folytatódnak a dolgok és már az elejétől a győzelemért harcolhatok majd. Két fiatal pilóta van a csapatnál, egyikünk sem nyert még világbajnoki címet, ugyanazok lesznek a lehetőségeink, egyforma bánásmódban részesülünk.” – mondta Massa.

Persze azt is elárulta a brazil pilóta, hogy két ellenfele lehet a jövő évben. Ki más, mint Räikkönen és az annak helyét elfoglaló Fernando Alonso.