A Williams csapat két pilótája, Nico Rosberg illetve Mark Webber az elmúlt szezonban összesen 11 pontot autózott össze. Ezzel az eredménnyel nem volt különösebben kibékülve a csapat első embere Frank Williams, aki kilenc vb-címet nyert a Williams-szel, és ezzel a Ferrari (14) mögött a második az örökranglistán. Meg is lettek az első következményei a csapnivaló szereplésnek, és jó pár szakembert elküldtek az istállótól.

Átalakul a csapat

Az Alonso címvédésével végződött 2006-os idényben elsősorban a kocsik megbízhatóságával volt baj a Williamsnél. Webber tizenegyszer, Rosberg pedig kilencszer nem tudta műszaki hiba miatt befejezni a versenyt. Ráadásul a kiesések jelentős részét, állítólag kellő elővigyázatossággal el lehetett volna kerülni.

A mérnökök állandóan panaszkodtak a különböző hiányosságok miatt, de változások nem történtek. A minőség-ellenőrzés vezetőjét, ezért el is küldték a csapattól: “Az idei szezon után változtatásokra van szükség.” – nyilatkozta Patrick Head a Williams főmérnöke. Komoly elvárásai vannak Frank Williams-nek a nemrég leszerződtetett Ed Wood-dal szemben, aki korábban a Prodrive, a Ferrari és a Renault csapatánál dolgozott. A légellenállás területén is javulni akar az istálló, és ezért két rivális szakembert csábítottak magukhoz.

Elnézést kért a Williams

“Cserben hagytuk a pilótáinkat, elsősorban Nico Rosberget, és összesen 35 pontot loptunk el tőlük.” – kért személyesen bocsánatot a két érintettől Sam Michael, a csapat technikai igazgatója. Az újonc németnek különösen nehéz dolga volt, hiszen első szezonjában nem sokat gyakorolhatott az edzéseken. A 21 éves Rosberg általában hat körnél többet nem tett meg az aktuális helyszíneken, ráadásul többnyire már az első körökben kiesett, így jó pár Forma-1-es pályát még mindig nem ismer behatóan.

A pilótákat amúgy senki nem bírálja a csapatnál, a rossz szereplés oka egyértelműen a túl gyenge Cosworth-motor volt. A Renault-val és a Hondával több vb-címet is nyert a csapat, de idén közelébe sem kerültek a dobogónak. Az év elején még az élen volt a motorok terén a csapat, de a Cosworth nem bírta a fejlesztési versenyt az autógyártókkal.

Jövőre már nem is a leszerepelt Cosworth-erőforrások, hanem a Toyota duruzsol majd a kasztni alatt. Hogy ezzel mire lesz képes a Webber helyére leszerződtetett Alexander Wurz és Nico Rosberg? A téli tesztelések után okosabbak leszünk.

Vezéráldozat

A csapat legutóbb bejelentette, hogy az ügyvezető-igazgató, Chris Chapple is elhagyja posztját. Állítólag közös megegyezéssel távozik az igazgató, mert új kihívásokat keres. Chapple két éve érkezett a csapathoz, ahol vezetőként olyan, elsősorban a csapatot érintő fő döntésekben vett részt, mint a motorszállító és a szponzorok kiválasztása, írja a FigyelőNet.