A 2006-os Forma-1-es világbajnokság konstruktőri világbajnoka meghívta Carlos Sainzot, hogy kipróbálja versenyautójukat. A ralivilágbajnoki sorozatban 1990-ben és 1992-ben is elsőként végző pilóta a Renault Világsorozat utolsó helyszínén, Barcelonában körözhetett a versenyautóval egy bemutató keretében.

A spanyol pilóta a hónap elején találkozott a csapattal, hogy megejtsék az üléspróbát, hiszen itt minden egyes pilótának saját ülés készül. Újabb találkozójukon, október 19-én Silverstone-ban pedig már ki is próbálhatta a Renault F1-es versenyautóját -, kockázatos lett volna, ha Barcelonában élesben ül benne először. A pilóta dolgát megkönnyítendő, a Renault emberei a legnagyobb leszorítóerővel működő monacói beállítással küldték pályára a gépet.

A háromnapos rendezvényre 80 000 néző volt kíváncsi a helyszínen. Vélhetően nem csökkentette az élmény nagyságát, hogy Sainz a Renault tavalyi versenyautóját, az R25-öst vezette – még ha korábban csúcskategóriás raliautóval, majd dakari versenyautóval versenyzett is.

“A gyorsulás, a lassulás, a tapadás – minden lenyűgöző ezen a kocsin. A Forma-1-ben élvonalbeli atlétának is kell lenned, mert az egész testedet akkora terhelés éri. Ez igazán különleges élmény volt, lehetetlen leírni milyen. Semmihez sem fogható, amit korábban éreztem!” – lelkendezett Sainz, a tapasztalt, sokat próbált vén róka.