Alonso

Egy pont. Ennyi kell Fernando Alonsónak, hogy 2006-ban ismét ő legyen a világbajnok. Semmi az egész, mondhatjuk, hiszen ha a spanyol idén célba ért, ennél mindig több jutott neki. A Renault csapatvezetője fogadkozik, nem a biztonságra mennek, győzelemmel akarják megszerezni a vb címeket. Merthogy kettő is kell nekik: csapatban és egyéniben is kiáll a zászló.

Igaza is van, legyen tiszta az egész, nem kell taktikázni, tövig a gázt és lenyomni mindenkit. Jellemformáló verseny lehet ez Alonso számára, hiszen az vesse rá az első követ, aki nem a tuti célba érésre autózna, ahelyett, hogy kakaskodna. A vére viszont biztos hajtja, hiszen mit érdekli őt, hogy legnagyobb ellenfele már nem versenyez jövőre , az az igazi, ha egy jó kis vereségre emlékszik.

És lássuk be, igaza van, ketten vannak jelenleg a mezőnyben, akik igazi ellenfelei a spanyolnak, Schumacher és Raikkönen. Szigorúan véve Raikkönen nem is az igazi, nincs normális autója. A többiek teljesítménye hullámozó, ha kijön a lépés gyorsak, ha nem akkor megette a fene. Akkor meg minek engedje el őket?

Úgy is az a legszebb, ha a dobogó tetején lehet ünnepelni. Az olyan cinkes, hogy negyedikként végzett, a világot befutó élő interjún sincs ott, de világbajnok. Egyébként is, ki tudja ül-e még versenyképes autóban a jövőben? Sok pénzért a McLarenhez megy, akikről tudjuk, no de mindegy. Jövőre még bármi lehet.

Schumacher

Nem kétséges, akármi történik Michael Schumacher lesz a középpontban a 2006-os Brazil Nagydíj hétvégéjén. A sportág utóbbi 10 évének legmeghatározóbb alakja távozik. Gondoljunk csak bele, kevésszer merült fel, hogy Damon Hill-hez, Alain Prost-hoz vagy más világbajnokhoz hasonlítsák. Ayrton Senna volt az egyetlen igazi “ellenfele”, akivel sajnos valós csatát nem tudtak vívni.

Míg Alonso megfontolt, a német kerek perec kijelentette, hogy semmi mást nem tud elfogadni, elképzelni, mint hogy megnyerje a brazil futamot. Mit is várhatnánk a Forma-1 legnépszerűbb (FIA közvélemény kutatása alapján) és legsikeresebb pilótájától, aki eddig 247 futamon állt rajthoz és abból 91-et meg is nyert? Csak is győzelmet!

Ezzel olyan búcsút vehet a sportágtól, amely igazán méltó hozzá. Bár a Japán Nagydíj után azt mondta, Alonsoé a bajnoki cím, én nem hiszek neki, ez egy jó kis pszichológia hadviselés, hogy ellenfelén legyen nagyobb nyomás. Szerintem egyáltalán nem adta fel, az nem rá vallana. Megtesz mindent, a többit eldönti majd a sors. Egy csoda azért nem ártan a németnek.

Ütközéspont

Sajnos az 1994-ben Damon Hillel illetve az 1997-ben Jacques Villenuve-vel történ hasonló szituációkban történt ütközései miatt sokan azt várják, valaki kilöki Alnsót. Reméljük, ez nem történik meg, mert akkor dicstelen véget érne a hétszeres világbajnok karrierje. Ami most következik, az megismételhetetlen lesz. Schumacher utoljára Ferrariban, Alonso utoljára Renault-ban.

Ha valakit érdekel, hogy milyen a Sao Paulo-i pálya vagy mikor lesz a verseny, az nézzen át a második oldalra.


A pálya és a verseny

A Sao Paulo-i pálya egy természetes amfiteátrum, a lelátókról csaknem a pálya fele belátható. Az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók, ez nem feltűnő, de el szokták mondani, mert állítólag erősen igénybe veszi a pilóták alig használt másik oldali nyaki izmait.

Az Autodromo José Carlos Pace névre keresztelt pálya viszonylag rövid, csak 4309 méter hosszú. Két jól elkülöníthető részből épül fel, vannak hosszabb egyenes szakaszai illetve a célegyenestől távol eső kacskaringós lassú belső szakasz. Az autók beállítását nehezíti, hogy a dél-amerikai országban hepehupás az aszfaltcsík.

Brazíliában most éppen tavaszi az időjárás, ami éppúgy szeszélyes mint idehaza. Lehet eső, szikrázó napsütés. Ha esne, akkor előny a Renault-nál.

2004 és 2005-ben is a McLarenek arattak kettős győzelmet.
A tavalyi sorrend: 1. Juan-Pablo Montoya, 2. Kimi Räikkönen, 3. Fernando Alonso (Renault).
A pályarekord: Juan-Pablo Montoya (McLaren) 1 perc 11,473 másodperc.
Időmérő edzés: szombaton 19 órától a külföldi csatornákon. A hazai csatorna csak felvételről adja késöb.
Futam: A 71-körös verseny október 22-én helyi idő szerint 14 órakor kezdődik. Itthon ekkor este hetet mutatnak majd az órák, az RTL-en közvetítenek a szakemberek. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km.