A biztonsági autóról:

Eddig a legtöbbször, ha a biztonsági autó a pályára hajtott, akkor a csapatok gyorsan a berendelték a pilótáikat a boxba, hogy minél kevesebb időveszteséget szenvedjenek el a pályán, kihasználva a Safety Car lassú körözését. Ez elsülhetett jól és rosszul is, mint ahogy Michael Schumacher elvesztette pozícióját Fernando Alonsóval szemben a Török Nagydíjon.

De ennek most vége, a 2007-től érvényes szabályok szerint nem lehet tankolni abban az időszakban, amikor a biztonsági autó a pályán van, mindaddig, amíg mindenki fel nem sorakozott mögé.

A safety car másik problémája volt, hogy miközben a mezőny felsorakozott mögé, a szabályok szerint ilyenkor nem lehetett előzni. Csakhogy többször is előfordult, hogy a pontszerző helyekért, sőt akár győzelemért csatázók közé lekörözött versenyző szorult, s ezzel az “új rajt” után a csata elmaradt. Ennek is vége!

Miután a kocsik felsorakoztak a biztonsági autó mögött, a lekörözött versenyzők kötelesek megelőzni a többieket, illetve a biztonsági autót és beérni a mezőny végét újra. Így a valódi sorrend szerint indulhat újra a játszma.

Pilóták, motorok, gumik

A Motorsport Világtanács által elfogadott új szabályok szerint a csapatok jövőre már csak két autóval érkezhetnek a versenyhétvégékre. Továbbra is lehet azonban harmadik számú versenyző, aki péntekente vezetheti valamelyik kocsit.

Erre annál is inkább lesz lehetősége, mert a pénteki két szabadedzést a jelenlegi egy-egy óra helyett kétszer 90 percesre bővítették. Sőt, ekkor teljesen más motort lehet használni, mint az edzésen, illetve a versenyen.

Ezen túlmenően a jövőben a csapatok a futamok idején már nem csak hét, hanem tizennégy szett gumit kapnak. Ebből négy szettet használhatnak el pénteken, és tíz marad a szombati és vasárnapi eseményekre. Jövőre egyetlen gumiszállító lesz a Bridgestone, amely kétféle keverékű abroncsot szállít minden futamra.

Továbbra is két versenyt kell kibírniuk a motoroknak és a következő években, egészen 2010 végéig nem lehet őket fejleszteni. Eddig valaki a motorcsere miatt kaphatott tízrajthelyes büntetést, illetve az időmérőn törölt eredményei miatt kerülhet más pozícióba. Ezentúl a bírák más szabályszegésekért is kiszabhatnak olyan büntetést, amellyel hátrébb sorolják a versenyzőt a rajtrácson.

2008-tól vezetik be az egységes vezérlőelektronikát. Két év múlva már a váltócseréért is büntetés jár, ilyenkor öt hellyel kerül hátrébb a versenyző, a váltóáttétel a hétvégén egyszer, felügyelet mellett módosítható, illetve kicserélhető akkor is, ha bizonyíthatóan műszaki hiba miatt romlott el.

2007-től elkerülhetőek lesznek a “nem láttam a sárga zászlót” típusú kifogások, miután a GPS-szel ellenőrzött rendszer segítségével az autók műszerfalán is kijelzik az adott szakaszra érvényes zászlójelzést.

Az érdekesség:
Szerepel egy mondat a kiadott közleményben, amely elég érdekes: “A Ferrari kérelmét, hogy két csapatnak szállíthasson motort 2008-ban, jóvá hagyták.” Ez azért különös mert a hírek szerint a Red Bull mellett a Spyker már jövőre az olaszok motorját használja.