Martin Whitmars, a McLaren-Mercedes csapat ügyvezető igazgatója a San Marinó-i Nagydíj után elismerte csapata lemaradását. “Be kell látnunk, jelenleg nem vagyunk elég gyorsak. Három-négy tizeddel a Renault mögött voltunk a versenyen, és most a Ferrari is leelőzött bennünket.”

Emiatt a Mercedes új motorral készül az Európa Nagydíjra. A motor már túl van a próbapados vizsgálatokon és jelenleg Juan Pablo Montoya teszteli Silverstone-ban.

Az új V8-as nem forgatható magasabb fordulatszámig, és nem ad le nagyobb teljesítményt, ám tartósabb elődjénél. Ez nem a kilométerekben mérhető, hanem abban, hogy a pilóták hosszabb ideig használhatják a motort a felső fordulatszám tartományban. A Mercedes motor jelenleg 19 700 1/perces fordulatszámra képes.

Ez azért fontos, mert a pilóták a motorokat a legmagasabb fordulatszámig, amit egyébként az időmérő során alkalmaznak, verseny közben csak nagyon megszabott időtartamig használhatják. Ezt az időtartamot sikerült a mérnököknek az új motor esetében megnyújtani.

Whitmars szerint az MP4-21-es versenyautó körülbelül 0,3 másodperccel lesz gyorsabb körönként az új erőforrással. Ehhez további két tizedet szeretnének hozzáadni a kissé átdolgozott aerodinamikai csomaggal.

Amennyiben az e heti tesztek során minden megfelelően alakul, úgy a következő versenyen már élesben is bevetik az új motort. Elsőként Kimi Raikkönen használhatja, míg Juan Pablo Montoya-nak várnia kell az azt követő futamra. A kolumbiai autójában ugyanis Imola előtt cseréltek motort, aminek két versenyt kell teljesítenie.

Gondot jelenthet a McLarennek, hogy Fernando Alonso is új motort kap. A Renault által továbbfejlesztett V8-as San Marinó-ban már bekerült Giancarlo Fisichella autójába, ám ő az elhibázott időmérő után nem tudta kihasználni annak előnyeit.