Könnyed Ferrari győzelmet ígért a 2006-os év negyedik futamának az eleje. Aztán a győzelem meglett Imolában, de komoly izgalmak mellett. Az első kerékcseréig Michael Schumachernek sikerült 11 másodperc előnyt kiautóznia a Ferrariból Alonso-val szemben, 19 kör alatt.

Ám Alonso a verseny közepén pár kör alatt beérte Schumachert, majd a 36. körben meg is indította a támadást. A két klasszis a tavalyi versenyt idézve csatázott, csak most a sorrend fordított volt. Ezúttal Alonso volt a gyorsabb, ám ő volt hátul, Schumacher viszont jól tartotta a pozícióját. A Renault a kanyarokban volt jobb, a Ferrari pedig az egyenesekben húzott el.

Az üldözéses versenyt a második tankolás után is folytatta a páros, majdnem a célig. Három körrel vége előtt azonban Alonso autója erősen megcsúszott. Ekkor valószínűleg belátta, nem tudja megelőzni ellenfelét, így inkább beérte nyolc ponttal. Ezzel Michael Schumacher megszerezte 85. futamgyőzelmét, San Marinóban ez volt a hetedik elsősége.

Utoljára tavaly, a botrányos Amerikai Nagydíjon tudott nyerni a Ferrari, ha azt nem számítjuk, akkor a 2004-es Japán Nagydíj volt az utolsó sikerük.

A McLaren taktikája jól működött, mert bár autóik nem voltak éppen átütő erőben a hétvégén, mégis sok ponttal gazdagodtak. Montoya a tartalék autóval indult, de felállhatott a dobogóra, csapattársa pár tizeddel a negyedik Felipe Massa mögött ért célba.

Nagyon gyenge teljesítményt nyújtott a Honda csapat. Hiába indult Button a második, Barrichello a harmadik helyről, a boxban eldöntötték számukra a versenyt. Barrichello már a 14. körben tankolt, amikor vélhetően túl sok üzemanyagot kapott, végül a 10. helyen sikerült célba érnie.

Button második tankolásánál közel került a csapat egy komoly balesethez is. A “nyalókás ember” már akkor jelt adott Buttonnak az indulásra, amikor még tankolták az autót. A pilóta gázt adott és magával rántott három szerelőt és letépte a csövet. Buttonnak meg kellett állnia, hogy a töltőfejet levegyék autójáról. Ezzel az ő versenye is oda volt, sőt, ő háromszor tankolt. Ezzel a hetedik helyig jutott a brit.

A verseny krónikájához hozzátartozik, hogy az első körben Christijan Albers autóját hátulról eltalálta Yuji Ide, ettől a Midland hatot szaltózott és rommá tört. Ezzel a japán valószínűleg elbúcsúzhat pilóta állásától.

Michael Schumacher:

“Voltak hibáink korábban, de most versenyképesek voltunk, ezért hálás vagyok a csapatnak és partnereinknek is. Az első kiállás után volt valami gond a kocsival, ennek utána kell majd néznünk, mert nem tudtam ugyanazt a formát hozni, mint a kiállás előtt. Szerencsére idén azonban nem lehet előzni a pályán, ha nem hibáznak előtted.”

Fernando Alonso:

“Michael nem követett el hibát és itt lehetetlen máshogy előzni. Más körülmények között megnyertük volna a versenyt. Próbáltunk váltani a taktikán, a második kiállásra előbb mentem ki, de ez sem segített. A második tankolás után Michael gyorsabb volt, mint előtte. A maximumon mentem, de ez sem volt elég.”

Juan Pablo Montoya

“Jól rajtoltam, remek versenyt futottam, de nem volt olyan jó a kocsi, mint vártuk, kicsit sok üzemanyagot fogyasztott.”

A San Marino Nagydíj végeredménye:

1. M. Schumacher – Ferrari (Bridgestone) 1h31:06.486
2. F. Alonso – Renault (Mchelin) + 2.096
3. J.P. Montoya – McLaren-Mercedes (M) + 15.868
4. F. Massa – Ferrari (B) + 17.096
5. K. Raikkönen – McLaren-Mercedes (M) + 17.524
6. M. Webber – Williams-Cosworth (B) + 37.739
7. J. Button – Honda (M) + 39.635
8. G. Fisichella – Renault (M) + 40.200
9. R.Schumacher – Toyota (B) + 45.511
10. R. Barrichello – Honda (M) + 1:17.851
11. N. Rosberg – Williams-Cosworth (B) + 1:19.675
12. J. Villeneuve – BMW-Sauber (M) + 1:22.370
13. N. Heidfeld – BMW-Sauber (M) + 1 kör
14. V. Liuzzi – Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
15. S. Speed – Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
16. T. Monteiro – MF1-Toyota (B) + 2 kör

Leggyorsabb kör: F. Alonso, 1:24.569

Kiesettek:

D. Coulthard – Red Bull-Ferrari (M) 48.kör
T. Sato – Super Aguri-Honda (B) 45.kör
C. Klien – Red Bull-Ferrari (M) 41.kör
Y. Ide – Super Aguri-Honda (B) 24.kör
J. Trulli – Toyota (B) 7.kör
C. Albers – MF1-Toyota (B) 1.kör