Nem a rajthely, nem a taktika, hanem a vezetni tudás, illetve nem tudás és az autók műszaki hibái döntötték el a Forma-1 világbajnokság harmadik futamát. A biztonsági autó négyszer hajtott a pályára, így a verseny folyamatos izgalmat biztosított a nézőknek.

Juan Pablo Montoya borzolta először a kedélyeket, mert már a felvezető körben megpördült, de tovább autózott. Giancarlo Fisichella viszont nem tudott elrajtolni, az olaszt a boxutcába vitték és onnan vágott neki az 58 körös futamnak. Ám amikor kihajtott, szinte azonnal megpördült.

A rajt után Christian Klien, Felipe Massa és Nico Rosberg akad össze, utóbbi kettőnek összetört az autója és feladták a versenyt. Ugyanakkor David Coulthard és Jarno Trulli autója is összeért, az olasz is idő előtt ment tusolni.

Az elhullott autók miatt a rendezőség beküldte a biztonsági autót a pályára. Button nem tudta megtartani első helyét, a safety car távozásakor Alonso azonnal megelőzte őt, de nem hajthatott túl sokáig. Christian Klien ugyanis, valószínűleg a futómű hibája miatt, összetörte autóját. Ekkor a biztonsági autó ismét a pályára hajtott, és Button újra elszúrta, mert Räikkönen ugyanúgy előzte meg, mint korábban a világbajnok.

Michael Schumacher is hibázott, túl gyorsan érkezett a célegyenesbe és nekicsúszott a palánknak, összetörve a másik Ferrarit. Így immár harmadszor is a pályára jött a biztonsági autó. Az új rajt előtt Alonso mögött a két Midland autózott, akik feltartották a mezőnyt, így a spanyol elhúzhatott üldözői elől. Egy kör után azonban ismét a pályán volt a biztonsági autó, mert Liuzzi is falhoz csapta autóját.

Néhány körrel később, akár a menetrendszeri buszjárat, érkezett a következő kieső. Juan Pablo Montoya ugyanúgy elrontotta a célegyenesre fordító kanyart, mint Schumacher. Habár neki sikerült megfogni az autót, de ahogy megütötte a McLaren alját, a gép megadta magát.

A verseny végére Jenson Button biztosította a csattanót, mert két kanyarral a vége előtt tönkrement a Honda motorja. Button a lángoló autóval megpróbált eljutni a célig, de 15 méterrel a kockás zászló előtt megállt a kocsi.

Ezzel az utolsó helyről induló Fisichella az ötödik helyen futott be, csapattársa pedig megszerezte a Renault idei harmadik, saját maga második győzelmét. Alonso mögött Kimi Räikkönen futott be másodikként, aki így a pontversenyben is ezt a pozíciót foglalja el. A dobogó harmadik fokára a feljavult Toyotával Ralf Schumacher állhatott fel. Jól teljesítettek a BMW-k, hiszen mindkét autójuk pontot szerzett, de ki kell emelni Scott Speed teljesítményét is, aki pontot mentett a Toro Rosso-nak.

Ezt azonban nem tarthatta meg az amerikai, mert a versenybírók 25 másodperces büntetést szabtak ki rá, miután sárga zászló alatt előzte meg Coulthardot. A világbajnok újabb győzelmével mind a Renault, mind Fernando Alonso jelentős pontelőnyre tett szert, mielőtt a mezőny Európába visszatér.

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:

1. ALONSO Renault M 1h34’27″870 191.990 Km/h
2. RAIKKÖNEN McLaren Mercedes M + 0’01″829
3. R.SCHUMACHER Toyota B + 0’24″824
4. HEIDFELD BMW Sauber M + 0’31″032
5. FISICHELLA Renault M + 0’38″421
6. VILLENEUVE BMW Sauber M + 0’49″500
7. BARRICHELLO Honda M + 0’51″900
8. COULTHARD RedBull Ferrari M + 0’53″900
9. BUTTON Honda M +1 kör #
10. ALBERS Midland Toyota B +1 kör
11. SPEED Toro Rosso Cosw. M + 0’53″800 + 25 mp. büntetés
12. SATO S. Aguri F1 Honda B +2 kör
13. IDE S. Aguri F1 Honda B +3 kör

Kiestek:

14. MONTOYA McLaren Mercedes M +11 kör
15. MONTEIRO Midland Toyota B +18 kör
16. LIUZZI Toro Rosso Cosw. M +20 kör
17. M. SCHUMACHER Ferrari B +25 kör
18. WEBBER Williams Cosworth B +35 kör
19. KLIEN RedBull Ferrari M +53 kör
20. TRULLI Toyota B +57 kör
21. ROSBERG Williams Cosworth B +57 kör
22. MASSA Ferrari B +57 kör

# Button is feladta a versenyt, de az utána érkezők már nem tudták visszaszerezni körhátrányukat.