Az Opel Astra az Év Autója 2016-ban

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés  Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 03.02

Viszonylag szoros versenyben az Opel Astra nyerte el Európában az Év Autója díjat 2016-ban. Munkatársunk is a német autót látta a mezőny legjobbjának.

 

 

Az Opel Astra nyerte el az Év Autója 2016 díjat Európában. A német autó 309 pontot kapott a közel hatvanfős zsűritől. A második helyen a Volvo XC90 végzett 294, míg a harmadik helyre a Mazda MX-5 került 202 ponttal.

Eredetileg 35 modell versengett a legjobbnak járó díjért, amelyek közül első körben hetet választott ki a zsűri. A második körben e hét autó között kellett elosztaniuk pontjaikat a 22 országból származó tagoknak. A kiválasztottak között 25 pontot kiosztani úgy, hogy 10 pontnál többet egyik sem kaphat – és amit az illető zsűritag győztesnek gondol, annak legalább egy ponttal többet kell adnia, mint az utána következő másodiknak. Hazánkból két újságíró tagja a zsűrinek (Csikós Zsolt, Totalcar), illetve kollégánk Gajdán Miklós (Autó Magazin, Vezess).

Gajdán Miklós (b.) az Opel Astra formatervezőjével, Mark Adams-szel a díjátadáson

Gajdán Miklós (b.) az Opel Astra formatervezőjével, Mark Adamsszel a díjátadáson

Ez már az Opel ötödik sikere az Év Autója szavazáson, 1985-ben a Kadett, 1987-ben az Omega, 2009-ben az Insignia, 2012-ben az Opel Ampera nyerte el a díjat. A díjat immár szokásosan a Genfi Autószalon nyitása előtti napon a helyszínen adták át a nyertesnek.

A 2016-os Év Autója döntőseinek pontjai:

ev_autoja

Így szavazott újságírónk, Gajdán Miklós:

“Sokat gondolkoztam azon, hogy Az Év Autója szavazáskor szóba jöhető olyan szempontok között, mint praktikusság, környezetbarátság, gazdaságosság, design, műszaki innováció, ár-érték arány, és még sok más, végül hogyan is súlyozzak, ami végül kiadja az én saját sorrendemet. Egyet abból az 58-ból, amelyek összegzésével kialakul a végeredmény, vagyis a győztes típus. Az elődöntőbe került hét autó előnyeit-hátrányait már korábban összegeztem ebben a cikkben, így most csak azt írnám le, hogy valóban hogyan is mérlegeltem a különböző szempontok között, és ebből mit hoztam ki.

Fontosnak ítéltem meg, hogy az adott típus mennyire jó valójában, mennyit fejlődött az elődjéhez képest, mennyi új műszaki megoldást hordoz, és végül attól sem tudtam elszakadni, hogy vajon hányan élvezhetik majd az adott típus előnyeit. Mindezek alapján nálam az Opel Astra végzett az első helyen hét ponttal, hiszen teljesen új típus a padlólemezétől kezdve a motorjain és a futóművén keresztül az utolsó csavarjáig, és számos olyan hasznos és kedvező áron kínált friss technikai fejlesztés érhető el hozzá, mint az intelligens LED-es fényszóró, az internetkapcsolat, vagy az On Star szolgáltatás.

2016-volvo-xc90-first-drive-review-car-and-driver-photo-656600-s-original

Szinte szó szerint ugyanezek mondhatók el az öt ponttal második helyre tett Volvo XC90-essel kapcsolatban, két kiegészítéssel. Az egyik, hogy még több új műszaki megoldást vonultat fel, és a svéd gyártó bejelentései nyomán még továbbiak várhatók, például a kulcsot teljesen nélkülöző, mobiltelefon alapú vezetőazonosítás és autókezelés. A másik kiegészítés az, ami miatt hátrébb soroltam, mint az Astrát, és ez a jóval magasabb vételár, ami miatt kevesebbek számára elérhető típusról van szó.

Az utóbbi szempont még meg is állná a helyét az általam négy ponttal harmadik helyre tett Mazda MX-5 esetében, ám azt kétüléses volta miatt vásárolják meg viszonylag kevesen. Akkor miért lett nálam harmadik? Azért, mert olyan műszaki gondossággal, átgondoltsággal készítették, ami már a művészettel határos. És részben ebből is eredően olyan vezetési élményt nyújt, mint kevés autó a mai kínálatban.

img_vlp_360_mx5_soulred_black_01_lg

Három-három pontot adtam az Audi A4-esnek és a BMW új 7-esének. Utóbbi technikai innováció terén körülbelül a Volvo XC90 szintjén áll, azonban még magasabb árkategóriát képvisel. A továbbfejlesztett MLB padlólemezre épült Audi A4-es nagyon finom, jól használható, praktikus autó, de szerintem hiányzik belőle az a többlet, ami miatt nálam Az Év Autója lehetne.

A VW Golféval és a Passatéval azonos padlólemezre készült, tőlem két pontot kapott Skoda Superbről szinte szó szerint ugyanaz mondható el, mint az Audi A4-esről, beleértve a többlettartalmat is. Nálam végül az utolsó helyre került egy ponttal a Jaguar XE, amely a kategóriájában egyedülálló alumíniumkarosszériával és remek vezethetőséggel dicsekedhet, a praktikus oldalon azonban még lehetne finomítani rajta.”

Kommentek

Halálos baleset Páty és Zsámbék között

Szerda délután két személyautó ütközött össze Páty és Zsámbék között a 1102-es számú úton.

F1: Két finn meg egy finncsi

Forma-1-es sitcom Räikkönenékkel.

F1: Monacóban röpködnek az új motorok

A gyári csapatnál és a Red Bullnál is eldöntötték, ki kapja meg a Renault frissített erőforrását, emellett Fernando Alonso fejlesztés nélküli, mégis erősebb motort kap a Hondától.

F1: Fizetett a Sauber, de nagy a baj

Hosszú késedelem után a Sauber rendezte az elmaradt béreket, de továbbra is komoly gondokkal küzd az istálló.

Ősszel jön a morcosított Honda Jazz

A Jazznél nagyobb, a HR-V-nél  kisebb lesz az a Honda WR-V crossover, amely műszaki és vizuális alapjait az előbbitől örökölte.

Schumacher reagál?

Michael Schumacher pályafutását egy kitüntetéssel ismerik el a héten. Luca di Montezemolo biztatót mondott a hétszeres bajnokról.

Uber-fuvarokkal törlesztheted új Toyotádat

Stratégiai együttműködést kezdeményez a Toyota Motor az Uberrel, hogy feltérképezzék a telekocsizásban rejlő távlati lehetőségeket.

F1: Hamilton tudja, meddig mehet el

A Mercedes csapatfőnöke szerint Lewis Hamilton magánélete nincs hatással a versenyzői teljesítményére, a versenyzőik pedig tanultak a barcelonai ütközésből.

F1: Verstappen olyan, mint Schumacher

A Michael Schumacherrel Forma-1-es pályafutása kezdetekor dolgozó mérnök szerint a legújabb sztár, Max Verstappen sokban hasonlít a hétszeres bajnokra.

Beszakadt az út, egyszerre húsz autót nyelt el

Beszakadt szerdán Firenze központjában egy utca az Arno folyó partján, az így keletkezett kétszáz méter hosszú és hét méter széles lyuk nagyjából húsz autót nyelt el.

Top 10: Ritka és őrült platós átalakítások

A platós teherautók egyes országokban egyet jelentenek a közlekedéssel. A hasznos raktér rengeteg esetben jól jön, de mára olyan helyet foglal el az autós kultúrában, hogy sokan inkább divatként, mint szolgáltatásként tekintenek rá. Ezek az autók is ezen a gondolatszálon elindulva születtek.

Ismét drágul a benzin

Pénteken csak a benzin árát emeli a Mol, gázolajat változatlan áron lehet tankolni.