A Passat az Év Autója!

Szoros verseny a második helyért

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 15.35

Kihirdették az Év Autóját, a szakmai zsűri a Volkswagen Passatot találta 2015 legizgalmasabb, leginnovatívabb típusának.

A Genfi Autószalon nulladik napjának immár hagyományos, nagy jelentőségű eseménye, amikor a Car of the Year zsűri elnöke kihirdeti az Év Autója díj győztesét. Az idei versenyben hét modell vett részt, és az elnök, Haakon Matson  szerint minden eddiginél nehezebb dolguk volt a döntőbíráknak. Végül ezt nem tükrözte az eredmény…
A 22 európai ország 58 szakújságíróját tömörítő zsűri a következő hét típust választotta ki az idei évben bemutatott 31 új autó közül: BMW 2 Active Tourer, Citroën C4 Cactus, Ford Mondeo, Mercedes C-osztály, Nissan Qashqai, Renault Twingo, VW Passat. 
A végső elbírálásban végül fölényes előnnyel a Volkswagen Passat nyerte el az Év Autója címet. Csaknem 100 ponttal előzte meg a második helyezett C-Cactust, ami talán sokak meglepetésére maga mögé utasította a Mercedes C-osztályt.
A Passat nem először állt rajthoz az 1964 óta meghirdetett trófeáért. 1989-ben, majd 1997-ben a harmadik helyen végzett, 2006-ban pedig ezüstérmes lett, mindössze 5 ponttal elmaradva a Renault Clio mögött.
A Volkswagen márka negyedik győzelmét aratta; 1992-ben és 2013-ban a Golf, 2010-ben a Polo nyert. A Golf 2013-as diadala minden idők legnagyobb fölényű győzelmét hozta, a német ferdehátú kétszer annyi pontot (404) kapott, mint a második helyezett Toyota GT86 (202).
A Citroën negyedszer győzhetett volna idén, de a 100 pontot meghaladó deficit tudatában ez elméleti lehetőség marad. A GS 1971-ben, a CX 1975-ben, az XM pedig 1990-ben nyerte el a díjat. További hét dobogós helyük volt eddig; érdekes, hogy a GS győzelmének az évében az extravagáns SM kupé is indult a versenyen, sőt, harmadik lett! 
A Mercedes eddig egyetlen egyszer, 1974-ben tudott győzni; akkor az új S-osztályt tartották kiemelkedőnek a bírák. A mostani C-osztály nagyapja 21 éve, 1994-ben a harmadik lett. A márkának egyébként eddig két ezüstérme (Mercedes 600, 1964; és SL, 1990) valamint három bronzérme (350 SL, 1972; E-osztály, 1986; és az említett C-osztály) volt.
Érdekel, hogy, és főleg miért szavazott Gajdán Miklós munkatársunk, a Car of the Year zsűri tagja? Kattints ide, és megtudhatod.

Így szavaztak a magyar zsűritagok: három dobogósból kettőt eltaláltunk.

Kommentek

  • Iceman.

    Szerintem a Passat győzelme kb. papírforma volt, viszont a C4 masszívan túl-, a Twingo meg totálisan alul értékelt.

  • oszkopeter

    Kérdezem, melyiket próbáltad a három közül? Tavaly az év tengerpartja szavazáson a Copacabana beach nyert, de szerintem nem érdemelte meg mert a mexikói Playa Norte sokkal jobb…

  • oszkopeter

    Amúgy nincs baj ezzel a Passat-tal, de kb. annyira izgalmas mint nagyanyám 2 ajtós szekrénye, és a formaterve is hasonló…

  • szaboata

    Wartburg Tourist kaliber.Annak idején a GolfI-es is a Trabant 603-as tervei alapján akart elkészülni.A téma folytatódik.
    Biztos van benne rengeteg pohártartó,ami nem zörög.

  • DTF

    nálam vagy a twingo vagy a c4 nyert volna, vw tuti dobogos.
    nekem a twingo nagyon bejön, főleg belül, kisautóhoz képest nagyon masszív benyomást kelt é sminőségre is rendben van.
    egy passatot nem lehet ezekkle összehasonlítani

  • Iceman.

    Oszkopeter:

    Passat 2.0tdi – Porsche Pest, kb 35km

    Passat 1.4tsi – Óbudai Autójavító, kb 50km

    Renault Twingo – Ugrics Fehérvár, kb 20km

    Cactus – van egy haveromnak, ott csak utas voltam

    Szóval mentem mindegyikkel, emellett még c mercivel is, mert az a kategória érdekel elsősorban.

    A mondeo kimaradt, de tavaly az USA-ban béreltem fusiont, nem tudom mennyiben más mint ez.

  • Szőrős

    Milyen érdekes, hogy pont ezt szólták le nemrég…
    http://www.vezess.hu/teszt/volkswagen_passat_2015_teszt/58882/
    Audi miért nincs a listán?
    Igaz, úriember biztosra nem fogad…

  • zoldfulu2000

    Szőörs: nem leszólás, teljesen jogos. Prémium autókat nem szoktak díjazni, ez most is kiderült.
    http://en.wikipedia.org/wiki/European_Car_of_the_Year

    Attól még hogy megnnyerte a címet a Passat nem jelenti azt hogy jobb autó mint az A4es vagy a C klasse, mások a szempontok. Elég gáz ha valaki a címből ellenkező következtetésre jut…

  • Vorserie

    Zöld!

    Ezért a legkönnyebb egy olyan autóval nyerni amit egy prémiumról másolnak és közel prémiumnak gyártják majd ráragasztják egy elvileg tömegtermék emblémáját.

    Az újságírók meg elalélnak mint mindig.
    A vevőknek meg csak az tűnik fel,hogy nem is eszik kevesebett mint a többi, nem is megy jobban, nem is tud sokkal többet, viszont legalább kva drága,ennyiből már simán vesznek bármilyen prémiumot akár.

    Zsűritagok akiknek ketté áll a farkuk egy 458 Italiatól meg egy 7es BMW nem elég prémium de egy Golf az.

    Ez egy jól összerakott autó ami rohadtul nem innovatív és a kategóriájában kimagaslóan drága.Tényleg jó,sőt nagyon jó,de ennyi.

  • Iceman.

    zoldfulu2000: Dehát soha nem ezt jelentette az év autója választás, mármint nem azt, hogy abszolút értékben ennél vagy annál jobb. Ez egy szubjektív szavazás egy adott mezőnyből és kész. Különösebb jelentősége nincs, csak egy plecsni.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.