A 22 európai ország 57 szakújságíróját tömörítő zsűri a következő hét típust választotta ki az idei évben bemutatott 31 új autó közül: BMW 2 Active Tourer, Citroën C4 Cactus, Ford Mondeo, Mercedes C-osztály, Nissan Qashqai, Renault Twingo, VW Passat

A BMW 2-es Active Tourerben minden bizonnyal azt értékelte a zsűri, hogy ez a BMW első elsőkerék-hajtásos típusa, amely egyben jól ötvözi a praktikumot a jó vezethetőséggel.

A Citroën C4 Cactus eredeti ötleteivel nyerte el a döntéshozók szimpátiáját.

A Ford Mondeo sportos vezethetőségével, korszerű hajtásláncaival és új biztonsági megoldásaival hívja fel magára a figyelmet.

A C-osztály az S-osztály luxusát és kényelmét kínálja két kategóriával lejjebb.

A Nissan Qashqai a kompakt crossoverek korszerű és sokoldalú újraértelmezését nyújtja.

A Renault Twingo hátsókerék-hajtásával hozott újat a miniautók közé, ami miatt egészen kicsi a fordulóköre.

Az új Passat igazi multitalentum: térkínálata, úttartása, hajtáslánc-kínálata és biztonsága is példás.

Ez tehát a hivatalos és végleges lista. És hogy Gajdán Miklós, az Év Autója zsűri tagja mit gondol erről? Íme:


“A saját választásom kicsit eltérő. Én a BMW 2-es Active Tourer helyett például a vegyes karosszéria-építésű, LCD-s műszerfalú, és – kupé karosszériája ellenére – sokoldalú Audi TT-t, Nissan Qashqai helyett a kifinomult hajtásláncaival, térkínálatával, minőségével és rengeteg elérhető extrájával a korábban megjelent kis szabadidő-autóknál többet nyújtó Jeep Renegade-et, a Renault Twingo helyett pedig az elsősorban minőségében, vezethetőségében és hajtásláncaiban sokat fejlődött Opel Corsát jelöltem a saját rövid listámon.”
Emlékeztetőül: amikor annak idején összeállt a 31 modellt tartalmazó elsődleges lista, a Vezess.hu munkatársai ezeket a típusokat gondolták döntőre érdemesnek. Nem azért, de egész jók voltunk…

Ezek az év legjobb autói! 1