Újra Suzuki az év autója

Ötödször nyerik el a japán autós újságírók díját

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.15. 10.00

A Suzuki apró egyterűje, a japán belpiacos Hustler nyerte el a 2015. Év RJC Autója díjat. Cuki.

Japánban nem egy, hanem kettő hivatalos válogatáson szavazzák meg az év legjobb autóját. Az egyikről, a Japán Év Autója versenyről már írt a Vezess.hu; most pedig itt a szigetország autós újságírói által megítélt RJC év autója díj. 

A hagyományosan az Autóipari kutatók és újságírók országos szövetségének (RJC) éves konferenciáján átadott díjat idén a Suzuki Hustler nyerte el, amely 65 ponttal az ötödik lett a konkurens japán versenyben. 
Korábban már négyszer választottak meg elsőnek Suzuki terméket: 1994-ben és 2009-ben a Suzuki Wagon R aktuális kiadása, 2006-ban és 2011-ben az akkor új Suzuki Swift nyert. 
A Mazda eddig hatszor (RX-7 1992, Demio 1997 és 2008, Atenza 2003 és 2014, RX-8 2004), a Nissan öt alkalommal (March 1993, Cedric 2000, Fuga 2005, Leaf 2012 és Note 2013), a Honda négy ízben (Odysssey 1995, Civic 2001, Fit 2002, Insight 2010) nyerte el az RJC év autója díjat. A Toyotának kétszer (Crown Royal 1996, Prius 1998) sikerült a dicsőség, a Subaru és a Mitsubishi egy-egy díjat (Legacy 1999, illetve Mitsubishi i 2007) hoztak el a verseny huszonnégy éve alatt. 
A mindössze 3,4 méteres Hustler törpe-egyterűből 2014 januárja és októbere között közel 87 ezer darabot adtak el Japánban, ezzel az egész piac ötödik legnépszerűbb típusa. A 660 köbcentis, háromhengeres, DOHC, változó szelepvezérlésű motorral szerelt kei-car első- és összkerékhajtással is kapható, váltója lehet kézi vagy fokozatmentes automata.

Kommentek

  • iimi

    Ideje lenne már egy designert is alkalmazni a Suzukinál. rondábbnál rondább autók jelennek meg náluk.

  • hova

    Nem baj az, hogy nem az a “szürke eminenciás”.

  • Levrone

    Mondjuk japánban szeretik az ilyen kis cukker autókat. Ideális Hello Kitty dekoralap… :D

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.