A Car of the Year hagyományosan minden év december elejére állítja össze azoknak a modelleknek a listáját, amelyek indulhatnak az adott évben az Év Autója (egész pontosan az év európai autója) versenyen. Minden évben 30-35 modell nevez, amelyek közül az első körben hetet választ ki a zsűri. Ezek közül a második szavazáson választják ki a végső győztest.

A most kiadott lista ezért nem tekinthető véglegesnek, hiszen vannak modellek, amelyekről csak az utolsó pillanatban fog kiderülni, teljesíti-e a nevezés feltételeit (erről és a szavazás egyéb műhelytitkairól részletesen tájékoztat legalul Gajdán Miki kollégánk, az Év Autója zsűri tagja.) 

Most tehát így néz ki a lista. 
Audi TT Coupe 
BMW 2 Active Tourer 
BMW 2 Coupe 
BMW i8 
BMW X4 
Citroën C1 / Peugeot 108 / Toyota Aygo 
Citroën C4 Cactus 
Fiat 500X 
Ford EcoSport 
Ford Mondeo 
Hyundai i20 
Infiniti Q50 
Jeep Renegade 
Kia Soul 
Lexus NX 
Lexus RC 
Mercedes-Benz C-osztály 
Mercedes-Benz GLA 
Mercedes-Benz S-osztály Coupe 
Nissan Pulsar 
Nissan Qashqai 
Nissan X-Trail 
Opel Corsa 
Porsche Macan 
Renault Twingo 
Škoda Fabia 
Smart ForTwo 
Smart ForFour 
Subaru WRX STI 
Suzuki Celerio 
Volkswagen Passat
Több probléma is van vele: nem egyértelmű például, hogy miért kellene külön kezelni a Smart Fortwo és Forfour modelleket, hiszen a kettő között csupán tengelytávbeli különbség van. Szintén problémás a Renault Twingo, amely a Smart Forfourral közös műszaki alapokon nyugszik, de egészen más árfekvésű modellként más vásárlóközönséget szólít meg. 
Ott van aztán a Ford Mondeo, amely vadonatúj modell – illetve az lett volna, ha piacra bocsátják, amikor elkészült. Mivel azonban a Ford a vacak piaci helyzet miatt jegelte autóját, az egykor előremutató technikai megoldások ma már egyre kevesebbekben ébresztenek hűha-érzést. Ez nem jelenti azt, hogy nem esélyes a sikerre, csak azt, hogy mi nem tartjuk annak. 
A hosszú listát érdemes végigböngészni, hiszen mindenkinek meg lehet a maga véleménye. Örömmel kezdeményezünk vitát bárkivel, csak ne feledjük, hogy az egész valójában csupán játék: ki képes jobban a Car of the Year zsűrijének fejével gondolkodni? 
A teljes listát fent láttátok, most pedig jöjjön az a hét autó (betűrendben), amely szerintünk részt vesz majd a végső nagy összecsapásban.
BMW i8
Megkerülhetetlen konnektoros hibrid a BMW-től. Kár, hogy legfontosabb újdonságát, a sorozatgyártásra adaptált karbonpanel-gyártást már ellőtte a kistestvér i3. Benne lesz a döntőben, de aligha lesz első.
Citroën C-Cactus
Jópofa, megfizethető járgány, tele olyan ötletekkel, amik annak idején naggyá tették a Citroënt. 
Mercedes-Benz C-osztály
Luxusautós minőség és komfort egy középkategóriás prémium autó méretében és áráért. Talán a legnagyobb esélyes a végső megmérettetésben.
Nissan Qashqai
Az idei japán felhozatalból a Nissan szabadidőjárművének második generációja a legérdemesebb arra, hogy figyelembe vegye a zsűri. Elektronikus segédrendszerek gazdag kínálatával tart lépést a konkurenciával. 
Opel Corsa
Ikonikus kisautó következő generációja, modern beltartalommal, hagyományőrző formajegyekkel. Hogy miért nem a Škoda Fabia? Rendben, legyen a Fabia. A kettő közül valamelyik bizonyosan ott lesz a hetes döntőben.
Renault Twingo
Harmadik generációjára ismét tudott újat nyújtani a Renault megfizethető városi törpéje. Ha másért nem, farmotoros konstrukciója miatt mindenképpen izgalmas jelölt. A Smart Forfour bizonyosan drágább lesz nála, ezért a rokonautók közül a franciára szavazunk.
Volkswagen Passat
Nem múlhat el COTY-szavazás Volkswagen termék nélkül. A konszern újdonsága elképesztő mennyiségű újdonsággal, magas szintű minőséggel emeli a tétet a középkategóriában. Méltó ellenfele lehet a C-osztálynak a végső dicsőségért folytatott küzdelemben.

Hogyan tovább…? Gajdán Miklós zsűritag a 2015. Év Autója választás menetéről 

Megjelent a hosszú lista tervezete, és ez olyan, mintha eldördült volna a startpisztoly a 2015-ös Év autója választásban. 


Ezzel nagyjából összeállt a nevezett autók listája, amelyről azonban tudni kell, hogy még változhat! Kikerülhetnek belőle típusok, és elvileg még az is megtörténhetne, hogy egy eddig nagyon titkolt autó felkerül rá. A végleges lista megjelenésére 2014. december 1-ig kell várni, addigra biztossá válik, hogy melyek azok a típusok, amelyek minden tekintetben megfelelnek a feltételeknek: az évi legalább 5000 darabos gyártási szériának és annak, hogy árusításuk – legalább megrendelési szinten – legkevesebb öt európai országban megkezdődik. 

Innentől nekünk, zsűritagoknak nem egész két hét áll rendelkezésünkre, hogy a listáról kiválasszuk a hét, általunk döntősnek ítélt típust. Az egyes zsűritagok szavazatait egy bizottság összegzi, és a hét legtöbb szavazatot begyűjtő típusból összeáll a döntősök rövid listája. 

Ezt december 15-én teszik közhírré, majd egy hosszabb szünet következik, mert a rövid lista hét autóját csak február 27-ig kell sorrendbe tennünk és közöttük 25 pontot kiosztanunk. (Tíznél többet senki nem kaphat, és csak egy autó kaphat ennyit, a többieknek kevesebbet kell kapniuk.) A pontszámok összesítésével alakul ki a győztes, amit közvetlenül a Genfi Autókiállítás előtt, 2015. március 2-án ismerhet meg a nagyközönség. 

A 2015-ös választás felhozatala ismét izgalmasnak ígérkezik. Igaz, most elektromos autó nincs benne, de hibrid több is akad, sőt egy szupersport hibrid is felkerült a listára. Szintén az idők változását jelzi, hogy viszonylag kevés a hagyományos kategóriákba sorolható típus, annál több a szabadidőautó, vagy az olyan nehezen besorolható modell, mint a Citroën C4 Cactus. Érdekesnek ígérkezik a Citroën C1/Peugeot 108/Toyota Aygo kontra Smart Fortwo, Renault Twingo összecsapás is.