A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.28. 12.00

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. Szerinted?

A Car of the Year hagyományosan minden év december elejére állítja össze azoknak a modelleknek a listáját, amelyek indulhatnak az adott évben az Év Autója (egész pontosan az év európai autója) versenyen. Minden évben 30-35 modell nevez, amelyek közül az első körben hetet választ ki a zsűri. Ezek közül a második szavazáson választják ki a végső győztest.

A most kiadott lista ezért nem tekinthető véglegesnek, hiszen vannak modellek, amelyekről csak az utolsó pillanatban fog kiderülni, teljesíti-e a nevezés feltételeit (erről és a szavazás egyéb műhelytitkairól részletesen tájékoztat legalul Gajdán Miki kollégánk, az Év Autója zsűri tagja.) 

Most tehát így néz ki a lista. 
Audi TT Coupe 
BMW 2 Active Tourer 
BMW 2 Coupe 
BMW i8 
BMW X4 
Citroën C1 / Peugeot 108 / Toyota Aygo 
Citroën C4 Cactus 
Fiat 500X 
Ford EcoSport 
Ford Mondeo 
Hyundai i20 
Infiniti Q50 
Jeep Renegade 
Kia Soul 
Lexus NX 
Lexus RC 
Mercedes-Benz C-osztály 
Mercedes-Benz GLA 
Mercedes-Benz S-osztály Coupe 
Nissan Pulsar 
Nissan Qashqai 
Nissan X-Trail 
Opel Corsa 
Porsche Macan 
Renault Twingo 
Škoda Fabia 
Smart ForTwo 
Smart ForFour 
Subaru WRX STI 
Suzuki Celerio 
Volkswagen Passat
Több probléma is van vele: nem egyértelmű például, hogy miért kellene külön kezelni a Smart Fortwo és Forfour modelleket, hiszen a kettő között csupán tengelytávbeli különbség van. Szintén problémás a Renault Twingo, amely a Smart Forfourral közös műszaki alapokon nyugszik, de egészen más árfekvésű modellként más vásárlóközönséget szólít meg. 
Ott van aztán a Ford Mondeo, amely vadonatúj modell – illetve az lett volna, ha piacra bocsátják, amikor elkészült. Mivel azonban a Ford a vacak piaci helyzet miatt jegelte autóját, az egykor előremutató technikai megoldások ma már egyre kevesebbekben ébresztenek hűha-érzést. Ez nem jelenti azt, hogy nem esélyes a sikerre, csak azt, hogy mi nem tartjuk annak. 
A hosszú listát érdemes végigböngészni, hiszen mindenkinek meg lehet a maga véleménye. Örömmel kezdeményezünk vitát bárkivel, csak ne feledjük, hogy az egész valójában csupán játék: ki képes jobban a Car of the Year zsűrijének fejével gondolkodni? 
A teljes listát fent láttátok, most pedig jöjjön az a hét autó (betűrendben), amely szerintünk részt vesz majd a végső nagy összecsapásban.
BMW i8
Megkerülhetetlen konnektoros hibrid a BMW-től. Kár, hogy legfontosabb újdonságát, a sorozatgyártásra adaptált karbonpanel-gyártást már ellőtte a kistestvér i3. Benne lesz a döntőben, de aligha lesz első.
Citroën C-Cactus
Jópofa, megfizethető járgány, tele olyan ötletekkel, amik annak idején naggyá tették a Citroënt. 
Mercedes-Benz C-osztály
Luxusautós minőség és komfort egy középkategóriás prémium autó méretében és áráért. Talán a legnagyobb esélyes a végső megmérettetésben.
Nissan Qashqai
Az idei japán felhozatalból a Nissan szabadidőjárművének második generációja a legérdemesebb arra, hogy figyelembe vegye a zsűri. Elektronikus segédrendszerek gazdag kínálatával tart lépést a konkurenciával. 
Opel Corsa
Ikonikus kisautó következő generációja, modern beltartalommal, hagyományőrző formajegyekkel. Hogy miért nem a Škoda Fabia? Rendben, legyen a Fabia. A kettő közül valamelyik bizonyosan ott lesz a hetes döntőben.
Renault Twingo
Harmadik generációjára ismét tudott újat nyújtani a Renault megfizethető városi törpéje. Ha másért nem, farmotoros konstrukciója miatt mindenképpen izgalmas jelölt. A Smart Forfour bizonyosan drágább lesz nála, ezért a rokonautók közül a franciára szavazunk.
Volkswagen Passat
Nem múlhat el COTY-szavazás Volkswagen termék nélkül. A konszern újdonsága elképesztő mennyiségű újdonsággal, magas szintű minőséggel emeli a tétet a középkategóriában. Méltó ellenfele lehet a C-osztálynak a végső dicsőségért folytatott küzdelemben.

Hogyan tovább…? Gajdán Miklós zsűritag a 2015. Év Autója választás menetéről 

Megjelent a hosszú lista tervezete, és ez olyan, mintha eldördült volna a startpisztoly a 2015-ös Év autója választásban. 


Ezzel nagyjából összeállt a nevezett autók listája, amelyről azonban tudni kell, hogy még változhat! Kikerülhetnek belőle típusok, és elvileg még az is megtörténhetne, hogy egy eddig nagyon titkolt autó felkerül rá. A végleges lista megjelenésére 2014. december 1-ig kell várni, addigra biztossá válik, hogy melyek azok a típusok, amelyek minden tekintetben megfelelnek a feltételeknek: az évi legalább 5000 darabos gyártási szériának és annak, hogy árusításuk – legalább megrendelési szinten – legkevesebb öt európai országban megkezdődik. 

Innentől nekünk, zsűritagoknak nem egész két hét áll rendelkezésünkre, hogy a listáról kiválasszuk a hét, általunk döntősnek ítélt típust. Az egyes zsűritagok szavazatait egy bizottság összegzi, és a hét legtöbb szavazatot begyűjtő típusból összeáll a döntősök rövid listája. 

Ezt december 15-én teszik közhírré, majd egy hosszabb szünet következik, mert a rövid lista hét autóját csak február 27-ig kell sorrendbe tennünk és közöttük 25 pontot kiosztanunk. (Tíznél többet senki nem kaphat, és csak egy autó kaphat ennyit, a többieknek kevesebbet kell kapniuk.) A pontszámok összesítésével alakul ki a győztes, amit közvetlenül a Genfi Autókiállítás előtt, 2015. március 2-án ismerhet meg a nagyközönség. 

A 2015-ös választás felhozatala ismét izgalmasnak ígérkezik. Igaz, most elektromos autó nincs benne, de hibrid több is akad, sőt egy szupersport hibrid is felkerült a listára. Szintén az idők változását jelzi, hogy viszonylag kevés a hagyományos kategóriákba sorolható típus, annál több a szabadidőautó, vagy az olyan nehezen besorolható modell, mint a Citroën C4 Cactus. Érdekesnek ígérkezik a Citroën C1/Peugeot 108/Toyota Aygo kontra Smart Fortwo, Renault Twingo összecsapás is.

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Nagyjából jó a lista, de én a Corsa helyett a Fabiát v. a Mondeót várom döntősnek, a Corsa nem új és főleg nem szép.

  • Norbi50

    Kit érdekel az Év autója szavazáson,hogy mi szép és mi nem ? A Nissan Leaf talán szép ? Undorító. Mégis év autója lett.
    A Mondeo egy ugyanolyan átfészliftezett típus marad egyelőre mint a Corsa… ha már a Corsát fikázod.
    Amúgy sztem a Vw fogja vinni a prímet.

  • zoldfulu2000

    Számomra a fő bibi, hogy még nem láttam előben azt a három autót amit én látnék győztesként: az I8 szép, de ugyebár halandó alig vezetett ilyet, a Passat még túl új hogy igazi véleményt alkossunk, a C klasse már jól ismert és elég jól sikerült.

    Egyébként a lista eléggé gyengus…

  • dzsuzos

    Tisztelt hozzászólok!
    A világ két legnagyobb autógyártó országainak az autóit nem látom, hol vannak az USA és Kína autói, azért mert nem ismerjük még lehetnek jók, azért nem véletlen, hogy több mint 30 millió darabot gyártottak 2013-ban.

  • Norbi50

    Kedves dzsuzos,

    köszönjök a hsz-edet, megálltunk egy másodpercre és mondataidon elmerengve elmorzsoltunk egy könnycseppet az általad említett országok remek gk.termékei iránt. Majd egy pillanat alatt feleszméltünk és eszünkbe jutott, hogy ez a díj az Európában forgalmazott új modellekre vonatkozik. Az USA-nak van saját díja, köszi!

  • Vérmacy

    Tovabba az amcsi es kinai vetdak mar reg az árokban hombolognek, amikor én meg mindig a gazt nyomom az Európai futomuves, kényelmes es biztonságos autómon.
    egyebkent meg a VWnek kiváló a marketingje, nem hiaba “bundaztak” megaz arany kormánykerék dijat is es amit a kedves hozzaszoli említett, a Tecso-gazdaságos termékekre us nagy a kereslet, mert bar silany, de megfizethető…
    mindezek miatt es azert, mert nincs igazi also-középkategóriás a mezőnyben vszunu, hogy a quasghai lesz a befutó.
    meg annyit, hogy a 90’es evekben mar volt elektromos autó a Multipla személyében, csak se valsag, se jo marketing nem párosult melle…

  • Vérmacy

    Bazz! Ez a Nokias szöveg javító de gáz!

  • Kempelen

    Induljon az ekegyár! Lesz mit moderálni! Elhelyeztem “ügyvédnél” egy borítékot, amiben az elkövetkező komment áradat tipus kifogásai lesznek. Magyarul: borítékoltam a nyavalygást. :-DDD

  • Vérmacy

    Tudsz a cikkhez is hozzászólni vagy csak a hőbörgés miatt jársz ide?-)

  • Kempelen

    Vérmacy! Megtettem. Nem látszik a te oldaladon? :-DDD
    Hőbörögni pont nem én járok ide. Hőbörögni azok járnak ide, akik minden ilyen cikk alatt hajba kapnak. :-DDD

  • Vérmacy

    Hacsak nem vagy tudathasadásos, akkor nem, az Én oldalamon nem látszik…

  • Kempelen

    Akkor a te készülékedben van a hiba Vérmacy! :-DDD
    Te pl. már hőbörögsz. Én még mindig nem.

  • Vérmacy

    Való igaz, az Én hibám! Én állok szóba akárkivel…

  • Kempelen

    Az nem baj Vérmacy. Ahogy teszed, azzal lehetnek gondok. Lazíts, ne stresszelj! :-DDD

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.