Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

Az Audi A3 a Világ Év Autója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.24. 10.00

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.

Mindössze tíz éve, 2004 óta osztják ki a Világ Év Autója (World Car of the Year, WCOTY) díjat, amely a hasonló nevű, európai megmérettetéssel ellentétben globális termékeket mér össze: olyan modellek indulhatnak a szavazáson, amelyek az előző év január elseje és a tárgyév május 31. között legalább két kontinensen forgalmaznak. A háromlépcsős szavazáson először 24, majd 12, végül 3 autó áll a döntőbírák elé, akik eldöntik, melyik szerintük az év legértékesebb, legtartalmasabb, legígéretesebb konstrukciója. 

Idén ezt a megtiszteltetést a győri gyártású Audi A3 érdemelte ki, maga mögé utasítva a Mazda3-at és a BMW4 kupét. 2013 nyara óta Győrben készül az új Audi A3 limuzin, majd később beindult az A3 kabrió gyártása is.
A világ autója címet négy további kategóriában is odaítélik. idén először választották meg az év globális luxusautóját, mégpedig a Bentley Flying Spur és a Range Rover Sport előtt a Mercedes-Benz S-osztályt. A minimum 500 darabos szériák számára kiírt Világ 2013. évi Sportkocsija kategóriában a Porsche 911 GT3 győzött (további jelöltek: Chevrolet Corvette Stingray és Ferrari 458 Speciale). 
A Világ Zöld Autója a BMW i3 lett (udvarhölgyei a földgázüzemű Audi A3 Sportback g-tron, és a nemrég dizájndíjat nyert Volkswagen XL1). Szintén a bajorok elektromos városi járművét választották meg az év legjobb globális formatervének: itt a Mazda3-at és a Mercedes-Benz C-osztályt győzte le a nemes vetélkedésben. Ezekben az akár külön is nevezhető kategóriákban kevésbé szigorúak az alapfeltételek: legalább tízdarabos széria a világ legalább egy jelentős piacán, beindított vagy előkészületben lévő gyártással. 
Az Audi A3 abszolút győzelme korántsem nevezhető formabontónak: a márka eddig összesen hét elsőséget ért el: az Audi A6 nyerte el a legelső WCOTY-t, a márka termékeit háromszor választották meg a legjobb nagyteljesítményű modellnek (Audi RS4 2007; Audi R8 2008; Audi R8 V10 2010), továbbá két darab formatervezési díjat is nyertet, 2007-ben (Audi TT) és 2008-ban (Audi R8). 
Ha ehhez hozzávesszük a Volkswagen Golf (2013 és 2009), a Volkswagen Up (2012) és a VW Polo (2010) abszolút győzelmeit, a Volkswagen BlueMotion 2010-es öko-elsőségét, valamint a Porsche idei, tavalyi (Porsche Boxster/Cayman) és 2006-os (Porsche Cayman) diadalát, gyakorlatilag a Volkswagen-csoport háziversenyének tekinthető a WCOTY: az eddig odaítélt 41 aranyéremből 14-et a konszern termékei vihettek haza.

Kommentek

  • Pppp

    Rakják össze, nem gyártják, ez egy “pici” különbség!

  • cddexter

    Látogass el egyszer az Győri gyárba aztán majd fuss neki ennek a mondatnak újra.

  • hova

    Khm………….

  • keeperbk

    Az Audi a “nagy feltámadása” óta gyakorlatilag másból sem él, csak ehhez hasonló parasztvakításokból. Vesz teszteredményeket, vesz szavazatokat, vesz trófeákat. Ezen kívül, igyekszik ugyanolyan drágán adni az autóit, mint a BMW és a Mercedes, hogy mindenki meg legyen róla győződve, hogy ugyanolyan minőség. A reklámra és a többi parasztvakításra annyit költ, hogy valódi fejlesztésre akkor sem futná neki, ha akarná. De nem akarja. Megoldásait jórészt az említett két márkától lopkodja össze, sőt a féláron kapható japán márkákból is koppint ezt-azt.
    Bazári, csilli-villi, gyakran már hülyegyerekes külső jellemzi. Eközben hibastatisztikája valahol a legrosszabbak között található.
    Ez az én szavazatom.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.