Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

Az Audi A3 a Világ Év Autója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.24. 10.00

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.

Mindössze tíz éve, 2004 óta osztják ki a Világ Év Autója (World Car of the Year, WCOTY) díjat, amely a hasonló nevű, európai megmérettetéssel ellentétben globális termékeket mér össze: olyan modellek indulhatnak a szavazáson, amelyek az előző év január elseje és a tárgyév május 31. között legalább két kontinensen forgalmaznak. A háromlépcsős szavazáson először 24, majd 12, végül 3 autó áll a döntőbírák elé, akik eldöntik, melyik szerintük az év legértékesebb, legtartalmasabb, legígéretesebb konstrukciója. 

Idén ezt a megtiszteltetést a győri gyártású Audi A3 érdemelte ki, maga mögé utasítva a Mazda3-at és a BMW4 kupét. 2013 nyara óta Győrben készül az új Audi A3 limuzin, majd később beindult az A3 kabrió gyártása is.
A világ autója címet négy további kategóriában is odaítélik. idén először választották meg az év globális luxusautóját, mégpedig a Bentley Flying Spur és a Range Rover Sport előtt a Mercedes-Benz S-osztályt. A minimum 500 darabos szériák számára kiírt Világ 2013. évi Sportkocsija kategóriában a Porsche 911 GT3 győzött (további jelöltek: Chevrolet Corvette Stingray és Ferrari 458 Speciale). 
A Világ Zöld Autója a BMW i3 lett (udvarhölgyei a földgázüzemű Audi A3 Sportback g-tron, és a nemrég dizájndíjat nyert Volkswagen XL1). Szintén a bajorok elektromos városi járművét választották meg az év legjobb globális formatervének: itt a Mazda3-at és a Mercedes-Benz C-osztályt győzte le a nemes vetélkedésben. Ezekben az akár külön is nevezhető kategóriákban kevésbé szigorúak az alapfeltételek: legalább tízdarabos széria a világ legalább egy jelentős piacán, beindított vagy előkészületben lévő gyártással. 
Az Audi A3 abszolút győzelme korántsem nevezhető formabontónak: a márka eddig összesen hét elsőséget ért el: az Audi A6 nyerte el a legelső WCOTY-t, a márka termékeit háromszor választották meg a legjobb nagyteljesítményű modellnek (Audi RS4 2007; Audi R8 2008; Audi R8 V10 2010), továbbá két darab formatervezési díjat is nyertet, 2007-ben (Audi TT) és 2008-ban (Audi R8). 
Ha ehhez hozzávesszük a Volkswagen Golf (2013 és 2009), a Volkswagen Up (2012) és a VW Polo (2010) abszolút győzelmeit, a Volkswagen BlueMotion 2010-es öko-elsőségét, valamint a Porsche idei, tavalyi (Porsche Boxster/Cayman) és 2006-os (Porsche Cayman) diadalát, gyakorlatilag a Volkswagen-csoport háziversenyének tekinthető a WCOTY: az eddig odaítélt 41 aranyéremből 14-et a konszern termékei vihettek haza.

Kommentek

  • Pppp

    Rakják össze, nem gyártják, ez egy “pici” különbség!

  • cddexter

    Látogass el egyszer az Győri gyárba aztán majd fuss neki ennek a mondatnak újra.

  • hova

    Khm………….

  • keeperbk

    Az Audi a “nagy feltámadása” óta gyakorlatilag másból sem él, csak ehhez hasonló parasztvakításokból. Vesz teszteredményeket, vesz szavazatokat, vesz trófeákat. Ezen kívül, igyekszik ugyanolyan drágán adni az autóit, mint a BMW és a Mercedes, hogy mindenki meg legyen róla győződve, hogy ugyanolyan minőség. A reklámra és a többi parasztvakításra annyit költ, hogy valódi fejlesztésre akkor sem futná neki, ha akarná. De nem akarja. Megoldásait jórészt az említett két márkától lopkodja össze, sőt a féláron kapható japán márkákból is koppint ezt-azt.
    Bazári, csilli-villi, gyakran már hülyegyerekes külső jellemzi. Eközben hibastatisztikája valahol a legrosszabbak között található.
    Ez az én szavazatom.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.