Ezek a világ legjobb autói

Két német, egy japán a finisben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.10. 19.30

Alig hogy kihirdették az európai Év Autója díj végeredményét, megkezdődött a visszaszámlálás a Világ Év Autója (WCOTY) díj felé. A döntősök már megvannak.

Öt kategóriában fognak győztest hirdetni április idusán, amikor kiderül: a huszonkét országot képviselő hatvankilenc autós szakújságíró – az idén tízéves, globális díj zsűrijének tagjai – mely autót ítélik méltónak a Világ Év Autója címre. 

Az abszolút elsőségért huszonnégy autó állt szorítóba: olyan modellek, amelyek forgalmazását 2013. január 1. és 2014. május 31. között legalább két földrészen megkezdték. 
Mostanra mindössze három autó maradt, amelyek esélyesek a Világ Év Autója címre: az új Audi A3 mellett a BMW 4-es Coupé, valamint a Mazda 3. Közülük fog tehát kikerülni az idei globális non plus ultra – az már bizonyos, hogy nem fog megismétlődni az a kettős diadal, amelyet tavaly a VW Golf aratott a COTY és WCOTY szavazásokon. 
Miközben a három döntőssel jóval kevesebb izgalmat tartogat a világ év autója díj, mint az európai verseny, itt további négy kategóriában is osztanak díjakat. 
Az idén először meghirdetett Világ Luxusautója kategóriában a Bentley Flying Spur, a Mercedes-Benz S-osztály és a Range Rover Sport indulhat a dicsőségért. A Világ Sportkocsija címre a Chevrolet Corvette Stingray, a Ferrari 458 Speciale és a Porsche 911 GT3 pályázik, A Világ Zöld Autója díjat a földgázüzemű Audi A3 Sportback g-tron, a BMW i3 és a Volkswagen XL1 között kell elosztania a zsűrinek, míg a Világ Legjobb Formaterve elismerésért a BMW i3, a Mazda3 és a Mercedes-Benz C-osztály száll szorítóba.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.