Ezek a világ legjobb autói

Két német, egy japán a finisben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.10. 19.30

Alig hogy kihirdették az európai Év Autója díj végeredményét, megkezdődött a visszaszámlálás a Világ Év Autója (WCOTY) díj felé. A döntősök már megvannak.

Öt kategóriában fognak győztest hirdetni április idusán, amikor kiderül: a huszonkét országot képviselő hatvankilenc autós szakújságíró – az idén tízéves, globális díj zsűrijének tagjai – mely autót ítélik méltónak a Világ Év Autója címre. 

Az abszolút elsőségért huszonnégy autó állt szorítóba: olyan modellek, amelyek forgalmazását 2013. január 1. és 2014. május 31. között legalább két földrészen megkezdték. 
Mostanra mindössze három autó maradt, amelyek esélyesek a Világ Év Autója címre: az új Audi A3 mellett a BMW 4-es Coupé, valamint a Mazda 3. Közülük fog tehát kikerülni az idei globális non plus ultra – az már bizonyos, hogy nem fog megismétlődni az a kettős diadal, amelyet tavaly a VW Golf aratott a COTY és WCOTY szavazásokon. 
Miközben a három döntőssel jóval kevesebb izgalmat tartogat a világ év autója díj, mint az európai verseny, itt további négy kategóriában is osztanak díjakat. 
Az idén először meghirdetett Világ Luxusautója kategóriában a Bentley Flying Spur, a Mercedes-Benz S-osztály és a Range Rover Sport indulhat a dicsőségért. A Világ Sportkocsija címre a Chevrolet Corvette Stingray, a Ferrari 458 Speciale és a Porsche 911 GT3 pályázik, A Világ Zöld Autója díjat a földgázüzemű Audi A3 Sportback g-tron, a BMW i3 és a Volkswagen XL1 között kell elosztania a zsűrinek, míg a Világ Legjobb Formaterve elismerésért a BMW i3, a Mazda3 és a Mercedes-Benz C-osztály száll szorítóba.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.