22 ország 58 szakújságírójának döntése alapján, összesen 307 ponttal a Peugeot 308 lett a 2014. Év Autója. A második helyezett a BMW i3-as lett 223 ponttal, a dobogó harmadik fokára pedig a Tesla elektromos autója, a Model S állhatott fel, ami 216 pontot gyűjtött össze.

A több mint három évtizedes múltra visszatekintő Év Autója (Car of the Year) verseny hagyományosan két lépcsőben zajlik. Elsőként az autógyártók benevezik az adott versenyévben indulásra jogosult, új modelljeiket: ehhez az szükséges, hogy az év vége előtt legalább öt európai piacon elérhető legyen az autó, illetve várható éves eladása elérje az ötezer darabot. Ezeknek a kritériumoknak idén harminc típus felelt meg. Miután a kezdeti lista összeállt, elindult az előválogatási folyamat. Ennek végén decemberben a 22 európai országból érkezett 58 zsűritag megszavazta, mely hét modell kapjon esélyt, hogy indulhasson az Év Autója címért, a múlt hét végéig pedig leadták szavazataikat a döntősökre. Az eredményt a Genfi Autószalon nyitányaként hétfőn délután jelentették be.

A 2014. Év Autója döntőjének végeredménye: 
1. – Peugeot 308 (307 pont)
2. – BMW i3 (223 pont)
3. – Tesla Model S (216 pont) 
4. – Citroën C4 Picasso (182 pont) 
5. – Mazda3 (180 pont) 
6. – Škoda Octavia (172)
7. – Mercedes-Benz S-osztály (170 pont)
A Vezess.hu saját, külön bejáratú zsűritagja, Gajdán Miklós a Peugeot 308-nak adta a legtöbb pontot, szám szerint nyolcat, a végeredményből pedig kitűnik, hogy ezzel bizony nem volt egyedül kedves kollégánk, ugyanis a szakújságírók többsége hozzá hasonló módon a 308-ast választotta legalkalmasabbnak az Év Autója címre. 
A 308-as vadonatúj, moduláris rendszerű (variálható) padlólemezre épül, aminek mindjárt hasznát is látja a típus. Míg ugyanis az ötajtós változat nem büszkélkedhet felettébb tágas utastérrel – miközben csomagtartója a nagyobbak közé tartozik a kategóriában -, kombija viszont ebből a szempontból is felveszi a versenyt a konkurenciával. 
Külső megjelenése ellenben éppoly merész, mint utasterének kialakítása, amelynek a minőségi kialakítására is nagy hangsúlyt fektettek. Motorjai korszerűek takarékosak, és tiszták (máris kielégítik az Euro6-ot, méghozzá alapáron). Futóműve jól egyensúlyoz a kényelem és a vezethetőség határán, és bár ezzel együtt a 308-as vezetése nem olyan élvezetes, mint a Mazda3-é, de a jobbak közé tartozik a kategórián belül. Mindennek a tetejébe a 308-as ár-érték aránya is jobb az átlagnál. 
Az apró kormány a 208-ban még beletakart a műszerekbe, itt viszont egyáltalán nem lóg az órák elé, ami persze alkatfüggő is. Az elegáns varrással szépített, kis átmérőjű kormánnyal a 308-ast olyan könnyűnek érezni, mintha egy kategóriával lejjebb vezetnénk egy jól hangolt autót. 
Gajdán Miklós idén is megosztja olvasóinkkal a döntősök közül mely autóra hány ponttal voksolt, és részletesen kivesézi a jelölteket. Less bele az Év Autója választás kulisszatitkaiba! KATTINTS IDE!!