Peugeot 308, az Év Autója

Nagy fölénnyel verte a villanyautókat

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 17.20

Fél testhosszal nyerte a Peugeot 308 az Év Autója díjat, ahogy azt kollégánk meg is jósolta, a második és harmadik helyen két elektromos modell végzett.

22 ország 58 szakújságírójának döntése alapján, összesen 307 ponttal a Peugeot 308 lett a 2014. Év Autója. A második helyezett a BMW i3-as lett 223 ponttal, a dobogó harmadik fokára pedig a Tesla elektromos autója, a Model S állhatott fel, ami 216 pontot gyűjtött össze.

A több mint három évtizedes múltra visszatekintő Év Autója (Car of the Year) verseny hagyományosan két lépcsőben zajlik. Elsőként az autógyártók benevezik az adott versenyévben indulásra jogosult, új modelljeiket: ehhez az szükséges, hogy az év vége előtt legalább öt európai piacon elérhető legyen az autó, illetve várható éves eladása elérje az ötezer darabot. Ezeknek a kritériumoknak idén harminc típus felelt meg. Miután a kezdeti lista összeállt, elindult az előválogatási folyamat. Ennek végén decemberben a 22 európai országból érkezett 58 zsűritag megszavazta, mely hét modell kapjon esélyt, hogy indulhasson az Év Autója címért, a múlt hét végéig pedig leadták szavazataikat a döntősökre. Az eredményt a Genfi Autószalon nyitányaként hétfőn délután jelentették be.

A 2014. Év Autója döntőjének végeredménye: 
1. – Peugeot 308 (307 pont)
2. – BMW i3 (223 pont)
3. – Tesla Model S (216 pont) 
4. – Citroën C4 Picasso (182 pont) 
5. – Mazda3 (180 pont) 
6. – Škoda Octavia (172)
7. – Mercedes-Benz S-osztály (170 pont)
A Vezess.hu saját, külön bejáratú zsűritagja, Gajdán Miklós a Peugeot 308-nak adta a legtöbb pontot, szám szerint nyolcat, a végeredményből pedig kitűnik, hogy ezzel bizony nem volt egyedül kedves kollégánk, ugyanis a szakújságírók többsége hozzá hasonló módon a 308-ast választotta legalkalmasabbnak az Év Autója címre. 
A 308-as vadonatúj, moduláris rendszerű (variálható) padlólemezre épül, aminek mindjárt hasznát is látja a típus. Míg ugyanis az ötajtós változat nem büszkélkedhet felettébb tágas utastérrel – miközben csomagtartója a nagyobbak közé tartozik a kategóriában -, kombija viszont ebből a szempontból is felveszi a versenyt a konkurenciával. 
Külső megjelenése ellenben éppoly merész, mint utasterének kialakítása, amelynek a minőségi kialakítására is nagy hangsúlyt fektettek. Motorjai korszerűek takarékosak, és tiszták (máris kielégítik az Euro6-ot, méghozzá alapáron). Futóműve jól egyensúlyoz a kényelem és a vezethetőség határán, és bár ezzel együtt a 308-as vezetése nem olyan élvezetes, mint a Mazda3-é, de a jobbak közé tartozik a kategórián belül. Mindennek a tetejébe a 308-as ár-érték aránya is jobb az átlagnál. 
Az apró kormány a 208-ban még beletakart a műszerekbe, itt viszont egyáltalán nem lóg az órák elé, ami persze alkatfüggő is. Az elegáns varrással szépített, kis átmérőjű kormánnyal a 308-ast olyan könnyűnek érezni, mintha egy kategóriával lejjebb vezetnénk egy jól hangolt autót. 
Gajdán Miklós idén is megosztja olvasóinkkal a döntősök közül mely autóra hány ponttal voksolt, és részletesen kivesézi a jelölteket. Less bele az Év Autója választás kulisszatitkaiba! KATTINTS IDE!!

Kommentek

  • beach_boy

    no comment…

  • MetroGoldwinMayer

    Na ne basszatok már!

  • cddexter

    S-osztály, Model-S – borzalmas drágák, hiába jók ilyen autók sosem nyerhetnek.
    i3 – még mindig drága ahhoz képest amit nyújt, hiába a forradalmi tech.
    Octavia – tavaly a Golf miatt nem játszik igazán, nem is tudom hogy került döntőbe.
    Mazda3 – forma oltárán feláldozott második üléssor.
    C4 Picasso – praktikus, formás, talán még ez belefért volna.
    308 – semmi extra, jó autó. Úgy látszik ennyi elég volt idén.

  • v_Petya25

    A 308 lett a legjobb autó? Ez elég gáz. Na ez a szavazás se ért sokat.
    Pl. a C4 sokkal többet ad.

  • MetroGoldwinMayer

    Vegyétek!

    2002 Év Autója a PUG 307! Ez kb. most az elmúlt években lett elérhető a csóró magyaroknak használtan. Szarabb autó a világon nincs leszámítva a konszerntestvérét. Legalja.

  • Guillotinee

    Bezzeg ha idén is lett volna Golf……

    Mondtam,hogy PUG vagy Mazda.
    Egyértelmű volt.

  • oszkopeter

    Ismét vicces, hogy a kedves kommentelők milyen magabiztosan nyilatkoznak olyan autókról, amiket csak képeken láttak. Én vettem a fáradságot és kipróbáltam az új 308-ast, le is írtam hogy a legjobb kompaktok között van. Szerintem az hogy ilyen pontszámmal nyert, nem lehet a véletlen műve…. Egyébként a régi 307 sem volt rossz autó, csakhát sok műszaki megoldás khmmm, nem állta ki benne az idők próbáját. Az újra viszont 5 év garancia van, ez azért eléggé bizalomgerjesztő.

  • oszkopeter

    Amúgy a Teslaban nincs semmi forradalmit. Egyszerűen megduplázták az akkupakk méretét, faragtak köré egy jó nagy bódét és beleb..sztak egy 20″-os tabletet. Sem az akkutechnológiában, sem az elektromos hajtásban, de még a töltési megoldásban sem kínálnak semmi forradalmit. Utána lehet nézni, teljesen közönséges 18650 Li-ion cellákat alkalmaznak az akksiban, mint az összes többi gyártó. Egy túllihegett újdonságról van szó, amelynek megtalálták a célközönséget a lóvés USA yuppie-k személyében.

  • macuda6

    Tavaly óta rájöhetett a Mazda, hogy pénz beszél. Jövőre kihozza az új mx5öt, lezsírozza az egész csapatot és megvan a megoldás a győzelemhez.

    Vicc ez a szavazás.

  • cddexter

    oszkopeter: a Teslának van még egyfajta virtuális vásárlóközönsége is. Méghozzá a számítógép-telefon-tablet stb geekek. Akik ugyan soha sem vesznek ilyen autót de képeken/videókon már láttak és meggyőződésükké vált hogy mindennél modernebb. Jobban tudják így az autót maguknak érezni, olyan mint a kedvenc mobiljuk, lehet tapogatni a kijelzőjét, le tudnak tölteni rá applikációkat, internetezhetnek az autóban(!) ha utaznának, otthon tölthetnék a gépet, stb.

  • jeromos22

    Nagybátyám egy ilyet kapott céges autónak és nagyon meglepődtünk az első hosszabb úton. Egyrészt olyan finoman működik benne minden, amilyet még csak japán vagy német prémiuamutóban láttam. Másrészt alig fogyaszt, 5.1-es átlagot produkál az öregnek az 1.6 HDi pedig küldi neki rendesen. A futómű szintén nagy meglepetés, egyrészt nem rázza szét az ember belét, másrészt nagyon stabil és még a kormány is direkt, élvezetes. Nagyon jó kis kocsi az biztos, bár nem hittem volna hogy év autója lesz, de úgy látszik nem csak nekem tűnt fel hogy ennyi fasza gép!

  • menőmanó

    Miért ne nyerhetne. Tavaly a Golf nyert. Az talán jobb?
    Ez számomra kívülről semmi különöset nem nyújt, belülről meg igen csak primitív, főleg a fordítva működő fordulatszámmérőjével. Nálam ez a legalja.
    Egyébként a hétköznapokban biztos jól használható az átlag autós számára, amíg még működik rendesen. Az elődje eleinte igen nagy hulladék hírében állt. Remélhetőleg ezt jobban megcsinálták, így még az is lehet, hogy megérdemelte a díjat. :)

  • kéneezaverda

    A hazai sajtóban szinte biztos favoritnak kikiáltott Mazda3 csak 5. lett? Irtózatos pofára-esés.

  • Gianniz

    Nevetséges, megvan a véleményem a “szagértő urakról is”, akik szavaznak. Úgylátszik a cukormázba csomagolt ipari hulladék nagyon elvarázsolta őket. Biztos jó gép, amíg működik. Egyébként a hátsó üléssor igencsak szűkös benne, a Mazda3-hoz hasonlóan. Kis nagyautó. Az Octavia sokkal többet nyújt egy családnak, ugyanannyiért.

  • Gianniz

    A szavazáson nem részt vett újságíró kollégák kicsit jobban látják a helyzetet, mint a tisztelt “szagértő urak”

    http://autopult.hu/ujdonsagok/vakok-kozott-a-peugeot-308-lett-az-ev-autoja.html

  • Gianniz

    Amúgy egyszerű a képlet valójában, a PSA csoport erősen csődközelben van, ezért kicsit megtámogatták ezzel a díjjal. Kérdés, hogy mennyit segít, mert konkrétan ennek a modellnek az eladásai igenycsak gyengék.

  • hulyemernok

    Valójában a Tesla alváza/akkumulátor megoldása újdonságnak számít. Ezért is tudtak annyi akksit beletenni amennyit. Bár nem egy forradalmi újítás, mégis ők csinálták meg először, nem is rosszul.

  • jeromos22

    FIÚK, CSAK SZÓLOK HOGY KOMOLYABB TÁRSASÁGBAN MÁR NEM MENŐ FRANCIA AUTÓKAT FIKÁZNI!!! :)

    Egyébként örülök, hogy ismét a szoba melegéből kommentelők tudják jobban a tutit, mint 52 szakújságíró, de olyan ez mint a foci, ebben az országban mindenki ért hozzá, nyílván azértis ilyen jó színvonalú a magyar labdarúgás…

    Nekem kifejezetten pozitív tapasztalataim vannak ezzel az autóval, szerintem nem véletlen hogy ekkora fölénnyel nyert.

  • demagóg

    Grat a Peugeot-nak!
    Én ugyan a Teslara szavaztam volna, de a hétköznapi kategóriában a Peugeot megérdemelten nyert.
    Én próbáltam az 1,6-os dízelt, nagyon rendben van a kocsi.
    Pici, direkt kormány, halk, stabil futómű, gyönyörű és stílusos belső tér.

  • demagóg

    menőmanó:
    belülről meg igen csak primitív, főleg a fordítva működő fordulatszámmérőjével. Nálam ez a legalja.

    hogy érted, hogy primitív? Túl egyszerű?
    A fordítva működő ford.számmérő régen standard volt, aztán megfordult. A peugeot meg merte fordítani, nekem bejön.

  • demagóg

    Gianniz!
    Ipari hulladék? ez tmi alapján állítod? Mert te azt hiszed, hogy az?
    Az előző 308-as egy jól összerakott, megbízható gép, olvasgasd a népítéleteket.
    Erre az újra 5 év garit vállal a Peugeot, biztos tudja miért.

  • demagóg

    Gianniz!
    Az autopult.hu a 308 tesztelésekor mibe tudott belekötni?

  • hova

    Jeromos, csak az a kérdés, kiket nevezel te komolyabb társaságnak.Mi nem szavathatunk, mi megvesszük azt az autót, amit kedvelünk, jónak tartunk és stabilnak. Nekem a peug. sohasem kellene, ezért van más autóm és titokban sajnálom a peug.-kat.

  • menőmanó

    demagóg – 2014.03.04 // 11:34

    Igen zavaróan naturista, túl egyszerű. Az érintő képernyőt nem találom praktikusnak, főleg, hogy semmi nem indokolja. A fordulatszámmérő fordított működése pedig nagyon ellenszenves.
    Nem értem azokat a gyártókat, akik ki akarnak tűnni a tömegből, de a “hülyeségek” árán. Ez nekem nagyon nem tetszik.

  • Gianniz

    Alapvetően jó autó, bajom nekem nincs vele. AZ hogy nálam egy Golf7/Leon3/Octavia mellet labdába se rúgna, az én dolgom. AMi objektív komoly hátrány, hátul kisautós, szűk a lábtér, 4-es Golf szint?

    AMi a hosszútávú tartósságot illeti, majd az idő dönti el. Az utóbbi években sem hiszem, hogy áttörés történt francia fronton, de lehet, hogy tévedek. Aki magánemberként újonnan megveszi, annnak úgyis ott a gari, de 2-3-4 milliót úgyis bebukik rajta értékvesztésen pár éve alatt – hajrá.

    Használtként 3-4 évesen gari nélkül én nem vállalnék be franciát, de ez megint egyéni, nálam 300.000 hibamentes KM alatt a Skoda (VAG) már bőven bizonyított.

  • Guillotinee

    Gianni Giovanni!!

    Te egy egyszerű csőlátó VW fan vagy csak nem futja Passatra ezért van kissebségi érzésed?

    Mitől lenne annyival szarabb egy francia autó mint bármelyik másik?
    Ez már nem a 80-as évek.
    A hőn szeretett Nordschleifén is egy szar francia tartotta a rekordot FWD-ben az új Leonig.

    Ennyivel lenne szarabb egy francia mint egy spanyol-német Golf? :D:D

    Ne viccelj!

    300.000 km ??
    Ez komoly?

    A Lagunámba 320-van és uyganazokat kellett rajta cserélni mint a vele egy idős Passatokon.

    Persze én meg Skodáért meg Passatért nem adnék kétszer annyit használtan mint egy franciáért.

    Olvasd csak az autómentős cikket pár nappal ezelőttről.
    Látsz te ott a top 5 trélerezett járművek között franciát?
    Viszont németet bőven.

    Nem én találom ki!

  • jeromos22

    @hova
    Én meg azokat sajnálom akik a csőlátású lakótelepi cimborák és a német autógyártók által megvett nagyon gyenge magyar “szakújságírók” véleménye alapján választanak autót. Te például ültél már az új 308-ban, láttál már egyáltalán ilyen autót élőben??? Én eltöltöttem benne / vele közel ezer Km-t ennek alapján nyilatkoztam (ld. első hozzászólásom) és nem sajnálom le a többi márka tulajdonosát, csak egyszerűen leírtam hogy ez egy nagyon jól sikerült autó, amit a nagy előnnyel elnyert díj is mutat.

  • Kovijani

    Vive la France!

  • Kempelen10.

    “Nem értem azokat a gyártókat, akik ki akarnak tűnni a tömegből, de a “hülyeségek” árán.”

    feltételezem, hogy ez volt a véleményed a 2,5 személyes IQ esetében is. :-DDD Vagy a 2,5 szmélyes autó nem hülyeség, tudjuk.

  • Kempelen10.

    Fiatalok!

    Minek egymás torkának esni? Nem a fizetésetek vagy a félévi jegyetek függött a szavazástól. Irány tornaórára, mert picsán rúgom mindet!
    :-DDD

  • hova

    Jeromoska!
    Irány a tornaóra, ahogy Kempelen mondja!

  • Guillotinee

    Kempelen!

    Te nagy öreg! :D

    Neked kéne inkább a munkáddal foglalkozni nehogy téged rúgjon megint picsán valaki!

  • Guillotinee

    Erdős Norti alias Forestersa!

    Akkor most megkérlek,hogy a rádruházott szerkesztőségi jogodnál fogva töröld a másokat sértő kommenteket mert okádnom kell……

  • Guillotinee

    Kempelen/Hova!

    Az a legalja amikor elfogynak az érveitek és elkezditek a köpkölődést mint az oviban!

    Meglett felnőtt emberek….

  • Gianniz

    Akkor vegyétek, vigyétek a francia csodáitokat,én nagyon jól megvagyok nélkülük:) De akkor már a Daciát ajánlom, az is francia és féláron van!:)

    Úgy látszik lemaradtam arról, hogy a francia autóipar átvette a vezetést az utóbbi években minőségben, megbízhatóságban, tartósságban:):)

  • hova

    Guillotinee –
    Bocsánat, nem kenyerem a köpködés! Ha annak tűnt, elnézést kérek. Nincs semmi bajom a peugeot-val,csupán csak nem az én stílusom, de ez nem egyenlő azzal, hogy nem jó autó. Saját megítélésem szerint az általam egy bizonyos célra vásárolt kordét jobbnak,szebbnek tartom. Ez csak nem bűn!

  • hova

    Ugye, más egy csoport véleménye és más a népítélet!! Mára kiderült, sehol sem jegyzik a peugaot 308-t!!

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.