Ezek az év legjobb autói

Év Autója 2014 - hét autó, egy győzhet

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.12.17. 10.05

Megszületett a döntés: az Év Autója zsűri tagjai kiválasztották a 2014-es szavazás hét döntősét. Közülük kerül majd ki az az egy, amely a Volkswagen Golftól átveheti a stafétát, mint az Év Autója

A több mint három évtizedes múltra visszatekintő Év Autója (Car of the Year) verseny hagyományosan két lépcsőben zajlik. Elsőként az autógyártók benevezik az adott versenyévben indulásra jogosult, új modelleiket: ehhez az szükséges, hogy az év vége előtt legalább öt európai piacon elérhető legyen az autó, illetve várható éves eladása elérje az ötezer darabot. Ezeknek a kritériumoknak idén harminc típus felelt meg. Miután a kezdeti lista összeáll, előválogatási folyamat veszi kezdetét. Ennek végén a 22 európai országból érkezett 58 zsűritag megszavazza, mely hét modell kapjon esélyt, hogy indulhasson az Év Autója címért. 

A 2014-es versenyben az alábbi hét típus mérheti össze erejét; közülük választják ki szavazás útján a döntőbírák, hogy a március 3-i díjátadó gálán melyikük állhat a reflektorfénybe. A döntős modelleket betűrendben soroljuk fel. 

BMW i3 - A BMW első elektromos járműve különleges, alumínium modulra épülő szénszálas vázszerkezetet kapott, a négyméteres autó mozgatásáról egy 170 lóerős villanymotor gondoskodik, a maximális hatótávolság 200 kilométer.

Citroën C4 Picasso - Azonos nevű elődjénél kisebb és könnyebb buszlimuzin, vadonatúj padlólemezzel, merész orrkialakítással és gazdag felszereltséggel, öt- és hétszemélyes kivitelben. A modell kétféle benzinmotorral (1.6 VTI, 120 LE; 1.6 THP, 155 LE), valamint kétféle dízellel (1.6 HDI 90 és 115 lóerővel) lépett színre; utóbbi azóta 150 lovas kivitelben is megjelent a kínálatban.

Mazda3 - Az elődjénél tágasabb és merészebb, különösen merev karosszériájú Mazda3 folytatta a SkyActiv forradalmat: a kétliteres benzinmotorok (120, 165 LE) és a kétliteres dízel (150 LE) mellé felsorakozott a másfél literes, 100 lóerős erőforrás, a futómű

Gajdán Miklós a döntős válogatásról

Gajdán Miklós kollégánk a Car of the Year zsűritagjaként maga is részt vett a hetes toplista kialakításában. Ő így látta a 2014-es verseny mezőnyét:

“Egyetlen kivétellel ugyanazokat a típusokat neveztem meg én is, amelyek végül bekerültek a listára. Ez az egyetlen kivétel – hadd kezdjem ezzel – A Mercedes S-osztály, amely ugyan valóban rengeteg műszaki újdonságot tartalmaz, magas ára miatt mégsem soroltam be. Az én jelöltem a Lexus IS volt, amely szintén szupermodern technikát kínál és ahhoz képest a valóságtól nem is nagyon elrugaszkodott áron. A lista többi résztvevője az én hetes listámon is szerepelt. A praktikus és jól vezethető BMW i3-ast szériában gyártható és gyártani tervezett szénszálas karosszériája miatt tartottam érdemesnek beválasztani. A Citroen C4 Picasso minőségével, célszerűségével, takarékos motorjaival és két LCD-s kezelőfelületével nyerte el tetszésemet. A Mazda3 a korszerű és környezetbarát motortechnikát ötvözi vonzó formatervvel és sportos, élvezetet nyújtó vezethetőséggel. A Peugeot 308 más világ: már-már az előkelőségig elegáns, nagyon jó minőségű, és tele van érdekes megoldásokkal. A Skoda Octavia igazi eminens: nagy az utastere, nagy a csomagtartója, kényelmes, és mindent úgy tud, ahogy a nagy könyvben meg van írva. A Tesla Model S ugyan az S-osztály árszínvonalát képviseli, azonban az első négyszemélyes, teljes körűen használható elektromos hajtású autó, amelynek hatótávolsága eléri a 400 kilométert. E mellett szupermodern a kezelőfelülete, és a hozzá nyújtott on-line szolgáltatások és lehetőségek egyenesen a jövőt hozzák el a mába.

Mercedes-Benz S-osztály - Vadonatúj technológiákkal, kizárólag LED-es fényforrásokkal érkezett idén a német luxuslimuzin új kiadása. Kezdeti motorválasztéka Egy benzines (S500, 455 LE) és egy dízelmotorból (S 350 Bluetec, 258 LE), valamint két hibridből állt. Érkezik még egy konnektoros hibrid, és közben megszületett az 585 lóerős S63 AMG csúcsverzió is

Peugeot 308 - Korlátozott karosszériaválasztékkal, de alapvető technológiai változásokkal lépett színre a vadonatúj padlólemezre épülő 308-as. A jóval könnyebb autó motorválasztékának gerince megegyezik a Citroën C4 Picasso bevezetéskori kínálatával; azt egy 82 lóerős 1.2 VTI benzinmotor egészíti ki.

Skoda Octavia - Minden paraméterében meghaladja elődje eleve irigylésre méltó képességeit, négyféle benzin- (86-220 LE) és négy dízelmotorral (90-184 LE) kapható, később LPG-üzemű erőforrás is belép a körbe.

Tesla Model S - Kifejezetten elektromos autónak tervezett, innovatív megoldásokkal telezsúfolt nagyautó. Hatalmas belső tér, három teljesítményszint (302, 362, 416 LE), 335-425 km hatótávolság és egy világhódító terveket dédelgető vállalat.

Szavazás

Te melyiket szavaznád meg az Év Autójának?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • subtotal

    Ezegyszer győzhetne az értelem, a praktikum, a megfizethetőség…

  • macuda6

    Győzhetne. De sanszos, hogy a legnémetebb fog nyerni, mint mindig.. Sajnos.

  • MetroGoldwinMayer

    Mielőtt szipogni kezdenék:

    1) Európa a világ 3 autópiaca közül az utolsó, és a legrosszabbak a kilátásai a jövőre nézve, ez pedig az EURÓPAI ÉV AUTÓJA díj.

    2) BMW, Merci, Tesla – kitérdekel
    Mazda – legjobb, de a nem nyerhet
    Pug308, Citró – vicckategória
    Octavia – tavaly is ez nyert, idén nem fog

    Szóval vmelyik ‘kitérdekel’ nyer majd szvsz.

  • MetroGoldwinMayer

    2 cég van aminek ez valóban komoly tét, a PSA és a Mercedes, ezeknek nem megy a bót, és fontos nekik Európa. Persze évautója díj nélkül is lehet vmi bestseller.

  • subtotal

    mgm, tavaly nem az Octavia nyert, hanem egy drágább, kisebb és prémium felé hajló kompakt ugyanezen a platformon. Az fogja eldönteni a kérdést, hogy mi van a piaci trendek középpontjában. i3 az én tippem, bár az Octavia érdemelné meg.

  • demagóg

    MGM
    “Pug308, Citró – vicckategória”
    Konkrétumokkal alátámasztva elárulnád, h miért?

  • Holiday

    Macuda6!
    Ha már japánban is egy német nyer, annak csak van valami oka. Ettől még a japánok remek autókat gyártanak, s ne légy igazságtalan, adtak is jó pár év autója modellt-jogosan.

  • MetroGoldwinMayer

    demagóg

    Pug307 is év autója volt, a használtpiac legalja jelenleg tesójával a C4el együtt.

  • oszkopeter

    Egyébként a használt Peugeot 307 épp az ilyen hozzászólások miatt lett tuti vétel. A kezdeti évjáratoktól eltekintve semmi gond nincs vele, a modellfrissítés után pedig kifejezetten megbízható autó lett. Több is üzemel a környezetemben, mindenféle probléma nélkül. A “jól értesült” csóró pedig hozza be a mállófélben lévő 3-as BMW-t és Passatot nyugatról, elkölt egy valag pénzt szervízre és még tapsol is magának hogy milyen jó vételt csinált.

  • MetroGoldwinMayer

    oszkopeter

    Ezt már megbeszéltük, a 10000et futott 4 hónapos faceliftes cégótóm P307 is folyamatosan elektro paranormális volt, úgyhogy az a konkrét autó szar volt, nyugodtan eladhatják majd a 308ast is a hazai francia cégeknek meg muszáj megvenni..:)

  • oszkopeter

    Nekem meg volt már fél évesen váltócserés Golfom, de láttam már “megkímélt” használt Corollát amire egy használt kisautó árát kellett volna rákölteni. Ettől még nem állítom hogy szar lenne a VW vagy a Toyota bármelyik új modellje. Nem értem miért lenne rossz egy vadonatúj modell két generációval később, azért mert neked volt valaha 10 éve egy fos 307-ed??? Ennyi erővel Daciát se vegyen senki mert 30 éve féltengelyes volt minden második 1310 TLX… Ennyi sületlenséget.

  • Szuperjeno

    Nevetek ezeken a vitákon. Volt már 16 különböző autóm, német, francia, olasz és japán is. Nem a származás vagy a márka a döntő, hanem az évjárat, a motorizáció, no meg a karbantartás (vagy annak hiánya).
    Egyébként kipróbáltam az új 308-ast, nagyon rendben van az autó, kérdés hogy ez mire lesz elég pl. egy Tesla ellen. Nem is értem ezt a választást, hogy is lehet ennyiféle kategóriát összehasonlítani.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.