Dögös csábítás, japán módra

Suzuki Hustler

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.20. 14.00

Csak a japánoknak jutna eszükbe egy hírhedt pornómagazinról elnevezni fiataloknak szánt, családias-vidám kisautójukat.

Ahhoz hozzászokhattunk már, hogy a Tokiói Autószalon meglepő, olykor értelmezhetetlen teremtményeket tár elénk. No de hogy egyenesen üzekedésre csábítson egy japán márka?! 

Öööö... lehet hogy mi tévedtünk... (Suzuki Hustler hirdetés a hatvanas évekből)

Öööö… lehet hogy mi tévedtünk… (Suzuki Hustler hirdetés a hatvanas évekből)


Szerencsére erről szó sincs. A Hustlert nem Larry Flynt hírhedt kiadványa után nevezték el: nagy hagyományokkal rendelkezik a típusnév a Suzuki háza táján, a hatvanas évek derekától másfél éven át használta a márka motorkerékpár-részlege azokra a 200, 250 köbcentis, rendkívül fürge, könnyed motorokra, amelyek hazáján kívül is ismertté tették a Suzuki nevét. 
A 2013-es Suzuki Hustlernek az égvilágon semmi köze a fürgeséghez, kétharmad literes, start-stoppos motorjával és CVT váltójával nem is igen lehetne. 
A könnyedséghez annál inkább: mindössze 790 kilós tömegével nem terheli túl a városi úthálózatot – persze ez attól is függ, mekkora emberek ülnek be az autóba. 

Gajdán Miklós a rózsaszín közepéből jelenti... Figyeld meg az üléskárpit szegését.

A Hustlert egyfajta új crossover koncepcióként tálalta a Suzuki, olyan járműként, amely szerény méretei (3,40 x 1,48 x 1,66 m) ellenére szabadidőjárműves jegyekkel és értékekkel rendelkezik, amely egyszerre divatos és praktikus, fiatalos és családias. Mindezekhez jól illik a valamelyest megemelt hasmagasság. 
A Hustler egyébként kupé kivitelben is létezik: ez változatlan alapterületen 25 mm-rel alacsonyabb, de helykínálata nem ennyivel rosszabb csupán, mivel a tetőlemez erősen lejt hátrafelé. 

Figyeld meg a Hustler alatti H-emblémát: mintha a Hummer köszönne vissza.

A kupé fogalma egyébként itt megint sajátos japán felfogásban értelmezendő, hiszen ugyanúgy négyajtós modellről van szó, csak a hátsó kilincseket elrejtették, és kevesebb benne a hely.
Mindettől függetlenül a Hustler kedves jószág, amely akár Európában is népszerű lehetne – egy másik névvel, másik motorral és főleg más színben.

Csábítás japán módra

Szokásos minimál-műszerfal. Függőleges helykihasználás, mint Japánban mindenütt.

Kommentek

  • Fabatka

    Ritka ronda egy szerkezet.
    Még utasként is szégyelnék beleülni :-(

  • Motoros III

    Szerintem nem ronda, és tökéletes szerkezet,mint minden más Suzuki. Mi túlzottan konzervatívak és japán ellenesek vagyunk. Ha ez a kocsi német lenne, mindenki el lenne tőle ájulva. Fiataloknak és idősebbeknek tökéletes autó!

A legszebb a legjobb is: átadták a Világ Év Autója díjakat

Miután a hét elején kihirdették a World Car of the Year verseny döntőseit, megtörtént a végső szavazás: a Jaguar F-Pace kettős győzelmet ünnepelhet.

Megvannak a Világ Év Autója verseny döntősei

Minden kategóriában három-három modellre szűkítették a World Car of the Year díj döntőseinek számát. Most szerdán kihirdetik a végső győzteseket.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.