Kiszivárgott az Opel titka

Duplakuplungos váltót készítenek

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 12.00

Képcsere miatt véletlenül kiszivárogtak az Opel eddig titkolt duplakuplungos sebességváltójának képei. Mi közreadjuk őket, és azt is, amit tudunk a várhatóan csak jövőre megjelenő szerkezetről.

Jól látszik a baloldali házoldalon a három tengely ágyazása, valamint a túloldalon a kapcsolószerkezet

Jól látszik a baloldali házoldalon a három tengely ágyazása, valamint a túloldalon a kapcsolószerkezet


Azt hittem, tegnapi cikkemmel lelepleztem egy titkot, de végül egy másikra derült fény. Amikor kipróbáltuk az Opel új ötfokozatú, automatizált (robotizált) sebességváltóját, feltűnt, hogy milyen simán zongorázik a fokozatok között, holott az ilyen szerkezetekre ez nem jellemző.(Valamennyire mindig rángatnak.)

Amikor megkaptam a sajtófotókat, és nézegetni kezdtem őket, azt hittem rájöttem a selymes kapcsolás titkára: a képen ugyanis két tárcsás kuplung volt látható. Nem szokásos megoldás, hiszen megdrágítja a szerkezetet, de, ha ők mondják, hogy ez az automatizált váltó kuplungja…

Pénteken érkezett azonban az Opeltől egy e-mail, hogy a sebességváltókról készült képek felirataiba hiba csúszott. Két képet is úgy tüntettek fel, hogy az automatizált váltót mutatják, holott egy másik váltóról készültek. Ekkor esett le, hogy mit is ábrázol a kép, és a sorrendben előtte lévő valójában! Az Opel még be nem mutatott hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltóját!

Azt tudtuk, hogy az Opel tervez ilyet készíteni, hiszen már majd minden európai gyártó kínál ilyet, sőt a Hyundai-Kia párosnak is van. Nem véletlenül és indokolatlanul, hiszen alacsonyabb fogyasztás érhető el általuk, mint a hagyományos automatákkal és sokkal finomabban kapcsolnak, mint az egyszerű, egytárcsás kuplungos automatizált sebességváltók.

Túl vaskos ez a szerkezet egy tárcsásnak. Nem is egytárcsás, hanem kettő

Még akkor is, ha a két kuplung egyenként csak egy-egy száraz tárcsás megoldású, akkor pedig, ha két többtárcsás, olajban futó kuplungból állítják össze a párost még inkább! Az Opelé, mint a képen is látszik az olcsóbb megoldással, azaz száraz tárcsákkal készül, de a hírek szerint így is finomabban kapcsol majd, mint a VW hasonló rendszerű, de hétfokozatú DSG-je.

Új, duplakuplungos váltóját az Opel várhatóan ősszel mutatja be, de csak jövőre kerül piacra, együtt azzal új, háromhengeres, egyliteres turbómotorral, amelynek gyártását jövőre kezdik meg Szentgotthárdon. Előre láthatóan első ízben az Opel Adamban találkozhatunk vele, de később a Corsába, és az Astrába is bekerül.

Év Autója zsűritagunk blogja

Kiszivárgott az Opel titka 1
Gajdán Miklós


Gajdán Miklós, társlapunk, az autóMAGAZIN szerzője a Car of the Year, vagyis az Év Autója szervezet két magyar tagjának egyike. Egy ötvennyolcad részben ő dönti el évről évre, hogy  melyik kocsi lesz az Év Autója.

Nem csoda, hogy az autógyártók tenyerükön hordozzák. Elviszik prototípusokat vezetni, hipermodern gyárakat nézni, nem egyszer hónapokkal a premier előtt már odaadják neki legújabb modelljük kulcsát.

Az autós újságírókból álló nemzetközi bizottság magyar tagja a Vezess.hu-n osztja meg élményeit a magyar netezőkkel még szigorúan titkos autókról, új technikákról, utazásairól, autós kalandjairól.

 

Kommentek

  • Mahler

    Már ez sem segít az Opelon, Gajdos Úr!De rajtunk még igen!

A legszebb a legjobb is: átadták a Világ Év Autója díjakat

Miután a hét elején kihirdették a World Car of the Year verseny döntőseit, megtörtént a végső szavazás: a Jaguar F-Pace kettős győzelmet ünnepelhet.

Megvannak a Világ Év Autója verseny döntősei

Minden kategóriában három-három modellre szűkítették a World Car of the Year díj döntőseinek számát. Most szerdán kihirdetik a végső győzteseket.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.