Kiszivárgott az Opel titka

Duplakuplungos váltót készítenek

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 12.00

Képcsere miatt véletlenül kiszivárogtak az Opel eddig titkolt duplakuplungos sebességváltójának képei. Mi közreadjuk őket, és azt is, amit tudunk a várhatóan csak jövőre megjelenő szerkezetről.

Jól látszik a baloldali házoldalon a három tengely ágyazása, valamint a túloldalon a kapcsolószerkezet

Jól látszik a baloldali házoldalon a három tengely ágyazása, valamint a túloldalon a kapcsolószerkezet


Azt hittem, tegnapi cikkemmel lelepleztem egy titkot, de végül egy másikra derült fény. Amikor kipróbáltuk az Opel új ötfokozatú, automatizált (robotizált) sebességváltóját, feltűnt, hogy milyen simán zongorázik a fokozatok között, holott az ilyen szerkezetekre ez nem jellemző.(Valamennyire mindig rángatnak.)

Amikor megkaptam a sajtófotókat, és nézegetni kezdtem őket, azt hittem rájöttem a selymes kapcsolás titkára: a képen ugyanis két tárcsás kuplung volt látható. Nem szokásos megoldás, hiszen megdrágítja a szerkezetet, de, ha ők mondják, hogy ez az automatizált váltó kuplungja…

Pénteken érkezett azonban az Opeltől egy e-mail, hogy a sebességváltókról készült képek felirataiba hiba csúszott. Két képet is úgy tüntettek fel, hogy az automatizált váltót mutatják, holott egy másik váltóról készültek. Ekkor esett le, hogy mit is ábrázol a kép, és a sorrendben előtte lévő valójában! Az Opel még be nem mutatott hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltóját!

Azt tudtuk, hogy az Opel tervez ilyet készíteni, hiszen már majd minden európai gyártó kínál ilyet, sőt a Hyundai-Kia párosnak is van. Nem véletlenül és indokolatlanul, hiszen alacsonyabb fogyasztás érhető el általuk, mint a hagyományos automatákkal és sokkal finomabban kapcsolnak, mint az egyszerű, egytárcsás kuplungos automatizált sebességváltók.

Túl vaskos ez a szerkezet egy tárcsásnak. Nem is egytárcsás, hanem kettő

Még akkor is, ha a két kuplung egyenként csak egy-egy száraz tárcsás megoldású, akkor pedig, ha két többtárcsás, olajban futó kuplungból állítják össze a párost még inkább! Az Opelé, mint a képen is látszik az olcsóbb megoldással, azaz száraz tárcsákkal készül, de a hírek szerint így is finomabban kapcsol majd, mint a VW hasonló rendszerű, de hétfokozatú DSG-je.

Új, duplakuplungos váltóját az Opel várhatóan ősszel mutatja be, de csak jövőre kerül piacra, együtt azzal új, háromhengeres, egyliteres turbómotorral, amelynek gyártását jövőre kezdik meg Szentgotthárdon. Előre láthatóan első ízben az Opel Adamban találkozhatunk vele, de később a Corsába, és az Astrába is bekerül.

Év Autója zsűritagunk blogja

Kiszivárgott az Opel titka 1
Gajdán Miklós


Gajdán Miklós, társlapunk, az autóMAGAZIN szerzője a Car of the Year, vagyis az Év Autója szervezet két magyar tagjának egyike. Egy ötvennyolcad részben ő dönti el évről évre, hogy  melyik kocsi lesz az Év Autója.

Nem csoda, hogy az autógyártók tenyerükön hordozzák. Elviszik prototípusokat vezetni, hipermodern gyárakat nézni, nem egyszer hónapokkal a premier előtt már odaadják neki legújabb modelljük kulcsát.

Az autós újságírókból álló nemzetközi bizottság magyar tagja a Vezess.hu-n osztja meg élményeit a magyar netezőkkel még szigorúan titkos autókról, új technikákról, utazásairól, autós kalandjairól.

 

Kommentek

  • Mahler

    Már ez sem segít az Opelon, Gajdos Úr!De rajtunk még igen!

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.