Az Év Autója – szerintem…

Gajdán Miklós zsűritag saját dobogósairól

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 16.00

Gajdán Miklós, aki nem csak az Év Autója zsűrinek, hanem szerkesztőségünknek is prominens tagja, elárulja, hogy napokig tartó gondolkodás után melyik jelöltet tette a szavazólapján az első helyre…

A Volkswagen Golf nyerte a 2013-as Év Autója díjat. Lejjebb az egyik magyar zsűritag, az Autó Magazin vezetőszerkesztője, Gajdán Miklós írását olvashatják, saját szavazatairól.

Lelőjem a poént? Nálam bizony a Golf volt a nyerő.

Még soha ennyit nem ültem a pontozás és az értékelés felett. Jó lenne csak arra fogni a hosszú hezitálást, hogy a szokásos hét helyett ezúttal nyolc típus jutott a döntőbe – de nem ez volt az ok. Sokkal inkább a szokásos, vagyis, hogy teljesen különböző kategóriába tartozó autók közül kellett eldönteni, hogy a szempontokat figyelembe véve (praktikum, minőség, vezethetőség, műszaki tartalom és ár) melyik a legeslegjobb, azaz melyiket és hány ponttal teszem az első helyre.

Gajdán Miklós, aki nem csak az Év Autója zsűrinek, hanem szerkesztőségünknek is prominens tagja, elárulja, hogy napokig tartó gondolkodás után melyik jelöltet tette a szavazólapján az első helyre...

Gajdán Miklós, aki nem csak az Év Autója zsűrinek, hanem szerkesztőségünknek is prominens tagja, elárulja, hogy napokig tartó gondolkodás után melyik jelöltet tette a szavazólapján az első helyre…


Mert nézzük csak meg, mely típusok is jutottak a cím küszöbére! Szigorúan ABC sorrendben haladva először is a Ford B-Max, amelynek B-oszlop nélküli, hátsó tolóajtós megoldása még ötletesebb, mint az Opel Meriváé, és ráadásul az egy liter körüli lökettérfogati kategória legjobb motorját találjuk a gépházteteje alatt. Majd ott a Hyundai i30, amely praktikumában, minőségében már a kategória éllovasa, a Golf nyomában lohol.

A Mercedes új A-osztálya már-már sportautónak mutatja magát, úgy is megy, a motorjai ultramodernek, csakúgy, mint vezető segítő rendszerei. A Peugeot 208-at nagyon jó vezetni, nagyot javult a minősége, nagyon takarékosak az új háromhengeres motorjai, és mindennek a tetejébe érintőképernyős médiarendszert kapott.

A Renault Clio formájával, új, turbófeltöltéses motorjaival és szintén modern médiarendszerével tarol, míg a Toyota GT86 egyszerűen elbűvölt mindenkit, aki vezette: csak hatalmas vigyorral az arcon lehetett kiszállni a kormánya mögül.

A Volkswagen Golf minőségével, kiforrottságával, már alapváltozatában is fejedelmi felszereltségével, egyszerre dinamikus és kényelmes futóművével, mindemellett azzal szerzett híveket, hogy ő az egész autóipart új irányba állítani látszó MQB autóépítési rendszer első megfizethető árszintű darabja.

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII


A Volvo V40-esen is szívesen pihenteti az ember a szemét, de szívesen is ül benne, s nemcsak azért, mert felettébb biztonságos, sőt világelső gyalogoslégzsákja révén, még a gyalogjárókat is kíméli, hanem, mert jó vezethetősége és minősége mellett tele van olyan korszerű műszaki megoldásokkal, mint a TFT-műszerfal és a vezetést segítő rendszerek garmadája.

Nálam végül a variálhatóságát és a vételárát kivéve minden más szempontból kiválót mutató, és egyúttal jövőbemutató autóépítési módot reprezentáló Golf győzött, amelynek érdemeit a kiosztható 25-ből 9 ponttal jutalmaztam.

Hat ponttal tettem a második helyre az európai szinten sokak számára elérhető (európai Év Autója választás), és csak a motortechnikában kissé lemaradt (szívómotorok a korszerű turbók helyett) Hyundai i30-at.

Harmadik helyre tettem 4 ponttal a technikai tűzijátékot felvonultató, szemrevaló Volvo V40-est, amit a bájos, minőségi és jól vezethető Peugeot 208-as követ 3 ponttal. Két ponttal jutalmaztam a Mercedes A-osztály – elődjéhez képest mutatott – vagány irányváltását, míg a Ford B-Maxnál a megmaradt 1 ponttal ismertem el a szenzációsan ötletes, de a gyakorlatban mégsem teljesen beváló ajtómegoldást. (A világrengetően jó motort már tavaly, a nálam második helyre tett Ford Focusnál figyelembe vettem.)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Így a körülmények fényében ez az eredmény várható volt. És legyünk őszinték, érthető is. Végre egy Golf ami nem szenved komoly hiányosságokban, és nem is volt komoly konkurencia. Az A klasse 5ik helyét sajnálom, nem korszakalkotó darab, de hatalmas lépés a sváboknak és fenntartom hogy nagyon erős darab a prémiumligában.

    A TG/BRZ második helye ismerve a CoY preferenciűákat egyszerűen felfoghatatlan.

  • accelerate.

    Zöld!
    Igazad van, számomra is felfoghatatlan a GT86 második helye. Neki kellett volna nyernie!!
    De igazad van, nem szenved komoly hiányosságokban, leszámítva hogy teljesen beleszürkül a környezetébe.
    Lassan pályázhatnak a legsterilebb autómárka címére. Nálam tuti Ők a nyerők!

  • nap

    Szomorú, hogy a hatalmas vigyor a tisztelt Szerzőtől egyetlen pontot sem kapott, míg egy kamuajtó igen.

  • Holiday

    Accelerate!
    Hagyd már ezt az ostobaságot! A piac ezt igényli. Piacvezető, semelyik szerinted izgalmasabb forma nem tudta letolni a trónjáról Európában évek óta.
    A Toyota Corolla tán egy kurva izgalmas autó…tényleg ne röhögtesd már ki magad! Ez a díj nem formatervezési díj, mi a szarért keveritek? Megjegyzem, akkor fogsz belevizelni a konnektorba, ha netán még olyan díjat is nyer. Miért ne tehetné, hiszen a kategóriájában a legkelendőbb autó Európában. Hosszú évek óta.

  • Jaga77

    Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.