Az Év Autója – szerintem…

Gajdán Miklós zsűritag saját dobogósairól

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 16.00

Gajdán Miklós, aki nem csak az Év Autója zsűrinek, hanem szerkesztőségünknek is prominens tagja, elárulja, hogy napokig tartó gondolkodás után melyik jelöltet tette a szavazólapján az első helyre…

A Volkswagen Golf nyerte a 2013-as Év Autója díjat. Lejjebb az egyik magyar zsűritag, az Autó Magazin vezetőszerkesztője, Gajdán Miklós írását olvashatják, saját szavazatairól.

Lelőjem a poént? Nálam bizony a Golf volt a nyerő.

Még soha ennyit nem ültem a pontozás és az értékelés felett. Jó lenne csak arra fogni a hosszú hezitálást, hogy a szokásos hét helyett ezúttal nyolc típus jutott a döntőbe – de nem ez volt az ok. Sokkal inkább a szokásos, vagyis, hogy teljesen különböző kategóriába tartozó autók közül kellett eldönteni, hogy a szempontokat figyelembe véve (praktikum, minőség, vezethetőség, műszaki tartalom és ár) melyik a legeslegjobb, azaz melyiket és hány ponttal teszem az első helyre.

Gajdán Miklós, aki nem csak az Év Autója zsűrinek, hanem szerkesztőségünknek is prominens tagja, elárulja, hogy napokig tartó gondolkodás után melyik jelöltet tette a szavazólapján az első helyre...

Gajdán Miklós, aki nem csak az Év Autója zsűrinek, hanem szerkesztőségünknek is prominens tagja, elárulja, hogy napokig tartó gondolkodás után melyik jelöltet tette a szavazólapján az első helyre…


Mert nézzük csak meg, mely típusok is jutottak a cím küszöbére! Szigorúan ABC sorrendben haladva először is a Ford B-Max, amelynek B-oszlop nélküli, hátsó tolóajtós megoldása még ötletesebb, mint az Opel Meriváé, és ráadásul az egy liter körüli lökettérfogati kategória legjobb motorját találjuk a gépházteteje alatt. Majd ott a Hyundai i30, amely praktikumában, minőségében már a kategória éllovasa, a Golf nyomában lohol.

A Mercedes új A-osztálya már-már sportautónak mutatja magát, úgy is megy, a motorjai ultramodernek, csakúgy, mint vezető segítő rendszerei. A Peugeot 208-at nagyon jó vezetni, nagyot javult a minősége, nagyon takarékosak az új háromhengeres motorjai, és mindennek a tetejébe érintőképernyős médiarendszert kapott.

A Renault Clio formájával, új, turbófeltöltéses motorjaival és szintén modern médiarendszerével tarol, míg a Toyota GT86 egyszerűen elbűvölt mindenkit, aki vezette: csak hatalmas vigyorral az arcon lehetett kiszállni a kormánya mögül.

A Volkswagen Golf minőségével, kiforrottságával, már alapváltozatában is fejedelmi felszereltségével, egyszerre dinamikus és kényelmes futóművével, mindemellett azzal szerzett híveket, hogy ő az egész autóipart új irányba állítani látszó MQB autóépítési rendszer első megfizethető árszintű darabja.

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII


A Volvo V40-esen is szívesen pihenteti az ember a szemét, de szívesen is ül benne, s nemcsak azért, mert felettébb biztonságos, sőt világelső gyalogoslégzsákja révén, még a gyalogjárókat is kíméli, hanem, mert jó vezethetősége és minősége mellett tele van olyan korszerű műszaki megoldásokkal, mint a TFT-műszerfal és a vezetést segítő rendszerek garmadája.

Nálam végül a variálhatóságát és a vételárát kivéve minden más szempontból kiválót mutató, és egyúttal jövőbemutató autóépítési módot reprezentáló Golf győzött, amelynek érdemeit a kiosztható 25-ből 9 ponttal jutalmaztam.

Hat ponttal tettem a második helyre az európai szinten sokak számára elérhető (európai Év Autója választás), és csak a motortechnikában kissé lemaradt (szívómotorok a korszerű turbók helyett) Hyundai i30-at.

Harmadik helyre tettem 4 ponttal a technikai tűzijátékot felvonultató, szemrevaló Volvo V40-est, amit a bájos, minőségi és jól vezethető Peugeot 208-as követ 3 ponttal. Két ponttal jutalmaztam a Mercedes A-osztály – elődjéhez képest mutatott – vagány irányváltását, míg a Ford B-Maxnál a megmaradt 1 ponttal ismertem el a szenzációsan ötletes, de a gyakorlatban mégsem teljesen beváló ajtómegoldást. (A világrengetően jó motort már tavaly, a nálam második helyre tett Ford Focusnál figyelembe vettem.)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Így a körülmények fényében ez az eredmény várható volt. És legyünk őszinték, érthető is. Végre egy Golf ami nem szenved komoly hiányosságokban, és nem is volt komoly konkurencia. Az A klasse 5ik helyét sajnálom, nem korszakalkotó darab, de hatalmas lépés a sváboknak és fenntartom hogy nagyon erős darab a prémiumligában.

    A TG/BRZ második helye ismerve a CoY preferenciűákat egyszerűen felfoghatatlan.

  • accelerate.

    Zöld!
    Igazad van, számomra is felfoghatatlan a GT86 második helye. Neki kellett volna nyernie!!
    De igazad van, nem szenved komoly hiányosságokban, leszámítva hogy teljesen beleszürkül a környezetébe.
    Lassan pályázhatnak a legsterilebb autómárka címére. Nálam tuti Ők a nyerők!

  • nap

    Szomorú, hogy a hatalmas vigyor a tisztelt Szerzőtől egyetlen pontot sem kapott, míg egy kamuajtó igen.

  • Holiday

    Accelerate!
    Hagyd már ezt az ostobaságot! A piac ezt igényli. Piacvezető, semelyik szerinted izgalmasabb forma nem tudta letolni a trónjáról Európában évek óta.
    A Toyota Corolla tán egy kurva izgalmas autó…tényleg ne röhögtesd már ki magad! Ez a díj nem formatervezési díj, mi a szarért keveritek? Megjegyzem, akkor fogsz belevizelni a konnektorba, ha netán még olyan díjat is nyer. Miért ne tehetné, hiszen a kategóriájában a legkelendőbb autó Európában. Hosszú évek óta.

  • Jaga77

    Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit.

A legszebb a legjobb is: átadták a Világ Év Autója díjakat

Miután a hét elején kihirdették a World Car of the Year verseny döntőseit, megtörtént a végső szavazás: a Jaguar F-Pace kettős győzelmet ünnepelhet.

Megvannak a Világ Év Autója verseny döntősei

Minden kategóriában három-három modellre szűkítették a World Car of the Year díj döntőseinek számát. Most szerdán kihirdetik a végső győzteseket.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.