Az Év Autója – szerintem…

Gajdán Miklós zsűritag saját dobogósairól

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 16.00

Gajdán Miklós, aki nem csak az Év Autója zsűrinek, hanem szerkesztőségünknek is prominens tagja, elárulja, hogy napokig tartó gondolkodás után melyik jelöltet tette a szavazólapján az első helyre…

A Volkswagen Golf nyerte a 2013-as Év Autója díjat. Lejjebb az egyik magyar zsűritag, az Autó Magazin vezetőszerkesztője, Gajdán Miklós írását olvashatják, saját szavazatairól.

Lelőjem a poént? Nálam bizony a Golf volt a nyerő.

Még soha ennyit nem ültem a pontozás és az értékelés felett. Jó lenne csak arra fogni a hosszú hezitálást, hogy a szokásos hét helyett ezúttal nyolc típus jutott a döntőbe – de nem ez volt az ok. Sokkal inkább a szokásos, vagyis, hogy teljesen különböző kategóriába tartozó autók közül kellett eldönteni, hogy a szempontokat figyelembe véve (praktikum, minőség, vezethetőség, műszaki tartalom és ár) melyik a legeslegjobb, azaz melyiket és hány ponttal teszem az első helyre.

Gajdán Miklós, aki nem csak az Év Autója zsűrinek, hanem szerkesztőségünknek is prominens tagja, elárulja, hogy napokig tartó gondolkodás után melyik jelöltet tette a szavazólapján az első helyre...

Gajdán Miklós, aki nem csak az Év Autója zsűrinek, hanem szerkesztőségünknek is prominens tagja, elárulja, hogy napokig tartó gondolkodás után melyik jelöltet tette a szavazólapján az első helyre…


Mert nézzük csak meg, mely típusok is jutottak a cím küszöbére! Szigorúan ABC sorrendben haladva először is a Ford B-Max, amelynek B-oszlop nélküli, hátsó tolóajtós megoldása még ötletesebb, mint az Opel Meriváé, és ráadásul az egy liter körüli lökettérfogati kategória legjobb motorját találjuk a gépházteteje alatt. Majd ott a Hyundai i30, amely praktikumában, minőségében már a kategória éllovasa, a Golf nyomában lohol.

A Mercedes új A-osztálya már-már sportautónak mutatja magát, úgy is megy, a motorjai ultramodernek, csakúgy, mint vezető segítő rendszerei. A Peugeot 208-at nagyon jó vezetni, nagyot javult a minősége, nagyon takarékosak az új háromhengeres motorjai, és mindennek a tetejébe érintőképernyős médiarendszert kapott.

A Renault Clio formájával, új, turbófeltöltéses motorjaival és szintén modern médiarendszerével tarol, míg a Toyota GT86 egyszerűen elbűvölt mindenkit, aki vezette: csak hatalmas vigyorral az arcon lehetett kiszállni a kormánya mögül.

A Volkswagen Golf minőségével, kiforrottságával, már alapváltozatában is fejedelmi felszereltségével, egyszerre dinamikus és kényelmes futóművével, mindemellett azzal szerzett híveket, hogy ő az egész autóipart új irányba állítani látszó MQB autóépítési rendszer első megfizethető árszintű darabja.

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII


A Volvo V40-esen is szívesen pihenteti az ember a szemét, de szívesen is ül benne, s nemcsak azért, mert felettébb biztonságos, sőt világelső gyalogoslégzsákja révén, még a gyalogjárókat is kíméli, hanem, mert jó vezethetősége és minősége mellett tele van olyan korszerű műszaki megoldásokkal, mint a TFT-műszerfal és a vezetést segítő rendszerek garmadája.

Nálam végül a variálhatóságát és a vételárát kivéve minden más szempontból kiválót mutató, és egyúttal jövőbemutató autóépítési módot reprezentáló Golf győzött, amelynek érdemeit a kiosztható 25-ből 9 ponttal jutalmaztam.

Hat ponttal tettem a második helyre az európai szinten sokak számára elérhető (európai Év Autója választás), és csak a motortechnikában kissé lemaradt (szívómotorok a korszerű turbók helyett) Hyundai i30-at.

Harmadik helyre tettem 4 ponttal a technikai tűzijátékot felvonultató, szemrevaló Volvo V40-est, amit a bájos, minőségi és jól vezethető Peugeot 208-as követ 3 ponttal. Két ponttal jutalmaztam a Mercedes A-osztály – elődjéhez képest mutatott – vagány irányváltását, míg a Ford B-Maxnál a megmaradt 1 ponttal ismertem el a szenzációsan ötletes, de a gyakorlatban mégsem teljesen beváló ajtómegoldást. (A világrengetően jó motort már tavaly, a nálam második helyre tett Ford Focusnál figyelembe vettem.)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Így a körülmények fényében ez az eredmény várható volt. És legyünk őszinték, érthető is. Végre egy Golf ami nem szenved komoly hiányosságokban, és nem is volt komoly konkurencia. Az A klasse 5ik helyét sajnálom, nem korszakalkotó darab, de hatalmas lépés a sváboknak és fenntartom hogy nagyon erős darab a prémiumligában.

    A TG/BRZ második helye ismerve a CoY preferenciűákat egyszerűen felfoghatatlan.

  • accelerate.

    Zöld!
    Igazad van, számomra is felfoghatatlan a GT86 második helye. Neki kellett volna nyernie!!
    De igazad van, nem szenved komoly hiányosságokban, leszámítva hogy teljesen beleszürkül a környezetébe.
    Lassan pályázhatnak a legsterilebb autómárka címére. Nálam tuti Ők a nyerők!

  • nap

    Szomorú, hogy a hatalmas vigyor a tisztelt Szerzőtől egyetlen pontot sem kapott, míg egy kamuajtó igen.

  • Holiday

    Accelerate!
    Hagyd már ezt az ostobaságot! A piac ezt igényli. Piacvezető, semelyik szerinted izgalmasabb forma nem tudta letolni a trónjáról Európában évek óta.
    A Toyota Corolla tán egy kurva izgalmas autó…tényleg ne röhögtesd már ki magad! Ez a díj nem formatervezési díj, mi a szarért keveritek? Megjegyzem, akkor fogsz belevizelni a konnektorba, ha netán még olyan díjat is nyer. Miért ne tehetné, hiszen a kategóriájában a legkelendőbb autó Európában. Hosszú évek óta.

  • Jaga77

    Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.