Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Csórók is buknak az új kötelezőn

Kötelező: ki jár jól, ki jár rosszul?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.11.06. 08:45
Új alapokra helyezi a kormány a kötelező felelősségbiztosítási tarifákat. A hengerűrtartalom helyett 2011-től a teljesítmény alapján sorolják kategóriákba autóinkat. Mint minden szabályváltozásnak, ennek is lesznek nyertesei és vesztesei is.

Csórók is buknak az új kötelezőn
Jól járnak a szívódízelek az új díjszabással

Megváltozik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás rendszere - erről döntött a kormány. A köbcentikkel meghatározott kategóriákat bő egy év múlva teljesítményen alapuló sávok váltják fel.

Egy árban: lövedék vs. igavonó

A 2011-től leváltandó, erősen faramuci rendszer bőven megérett az átalakításra. Az 1,9 literes, 68 lóerős dízel Skoda Fabia SDi azonos sávban mozgott a 180 lóerős turbós Octavia RS-sel, de mondunk még kirívóbb példát!

 

Nyertes: az összes szívódízel

A szabályozás nyertese minden autó, amely relatíve kis teljesítményt hoz ki nagy hengerűrtartalomból. Az atmoszférikus (feltöltés nélküli) öngyulladásos motorok tipikusan ilyenek, a valóban nem száguldásra termett, koros dízelektől nem sajnáljuk a kedvezményt, de egészségkárosító bűzük és koromkibocsátásuk miatt gyötrelmes mögöttük haladni.
 


Vesztes: Daewoo Matiz/Chevy Spark
 
Érzésünk szerint a számottevő mennyiségben futó autók közül a Daewoo Matiz- és Chevy Spark-tulajdonosok járnak legrosszabbul az átállással. 850 köbcenti alatti motorjával a háromhengeres modell vígan lubickolt a legalacsonyabb díjsávban, a teljesítményalapú tarifálásban azonban átcsúszik a második kategóriába. Egyetlen kilowatton, 1,36 lóerőn múlik, de a 38 kW/52 lóerős alap Matiz illetve Spark gazdája bukja a legkedvezőbb tarifát.

Biztosításikategória-határok, szgk
Jelenleg2011.01.01-től
1. kategória
850 cm3-ig
37 kW-ig (50 LE)
2. kategória 851-1150 cm3 38-50 kW (52-68 LE)
3. kategória1151-1500 cm3 51-70 kW (69-95 LE)
4. kategória 1501-2000 cm3 71-100 kW (96-136 LE)
5. kategória 2001-3000 cm3 101-180 kW (137-245 LE)
6. kategória 3000 cm3 felett
180 kW felett (245 LE-től)

Csórók is buknak az új kötelezőn
Egyetlen lóerővel erősebb a határnál a Spark

Aki egy 1993-as, 83 lóerős dízel Carinát és egy 244 lóerős Toyota Celica GT Turbo 4WD-t tarifál, annak egyformán 49 777 forintos minimumösszeget dobnak ki a netes biztosítási alkuszok kalkulátorai.

Hiszen mindkettő kétliteres és Toyota, csak egyikük ráérős igavonó, a másik meg egy rakéta.

Erősödünk, erősödünk?

A módosítással a jogalkotó a növekvő fajlagos teljesítményre reagál. A magasabb literteljesítmény a fejlettebb motortechnika, így a változó szelepvezérlés, illetve a kisebb lökettérfogatú, de feltöltött dízel- és benzinmotorok eredménye. Erősebb, jobban gyorsuló autóval potenciálisan több veszélyt lehet okozni, az elvvel mi is egyetértünk.

A gyenge autók miatt sok a baleset?

Egy - Lexus RX 400h-ban ülő - ismerősöm szerint itthon azért is történik ennyi baleset, mert az embereknek gyenge autókra van csak pénze, viszont az idegbeteg viszonyok, a hajszoltság és a létbizonytalanság miatt sokan nem bírják kivárni, amíg korlátozott képességű autójukkal biztonságosan előzhetnének. Ésszel használva egy nagy teljesítményű motor valóban növelheti az aktív biztonságot, de az erősebb motorok biztosításbeli preferálására talán sehol a világon nem elég érett a társadalom. Ha máshogy gondolják, vagy egyetértenek ezzel, írjanak hozzászólást, kíváncsiak vagyunk!

Csórók is buknak az új kötelezőn
Sok dízel cégautó lép feljebb

Mint minden határérték esetében, ezúttal is vannak mázlisták és pechesek. Hétköznapi autókat vizsgálva az 1,4 literes kompakt autók közül az eddigi biztosítási kategóriában marad például a 80 lóerős Focus vagy Golf VI.

A swiftesek megúszták

95 lóerejével a FIAT Bravo épp a határ innenső oldalán egyensúlyoz, a 97 lóerős Auris, a 100 lóerőre beállított új Astra vagy a 109 lóerős Cee'd vagy i30 azonban egy sávot ugrik felfelé.

A következő oldalon: a legnépszerűbb Suzukira és több ezer dízelre is többe kerül majd a kötelező felelősségbiztosítás

15 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment14 hozzászólás

Hassan B - 2010.05.17   15:15

De 1 kilowatt az bizony 1,34 lóerő.
Nincs elütés.

gydimi - 2010.05.17   11:15

Egy kW az nem 1,36 le, hanem fordítva.
De biztosan elütés.

gydimi - 2010.05.17   10:58

Nekem aztán mindegy, hogy mik a szabályok, mi alapján kell fizetni, csak verseny legyen és nyomott biztosítási árak!
Azzal viszont nem értek egyet, amit a cikk írója írt, hogy "a koros dízelektől nem sajnáljuk a kedvezményt, de egészségkárosító bűzük és koromkibocsátásuk miatt gyötrelmes mögöttük haladni."
ne is sajnálják a kedvezményt, ugyanis a koros dízel még nem rossz dízel, és ha utána nézett volna kedves cikkíró, akkor megtudhatta volna, hogy a fiatal dízel által kibocsájtott mikronnyi szemcse úgy beépül a tüdőbe, mint annak a rendje, és onnan nem jön ki. A korom az legalább nem tesz ilyet. De miért is kormolna egy koros dízel, ha jól van beállítva?
Az én autómban egy 1,9 TD Peugeot motor van, 300ezer km-körül hjár már, de az olajat nem eszi,nem kormol, füst csak erősen forszírozott motorjárásnál észrevehető. Nem úgy, mint az eredetileg mondjuk 125 lóerővel kiadott Passat, Audi, Seat, stb., amiken egy kis chipelést követően akkora a motor töltése, hogy aztán a kipiffogó nem győzi nyomni a fekete füstöt, kis gyorsításnál is. Számtalan pár éves dízel autó hátulja egy merő koromlerakódás...ezért.
Én a 15 éves autómba október óta egy csepp motorolajat nem töltöttem...most jár le a 10ezer km, és az olajszint nem változott.
Ja, és elvileg nyerek a tervezett biztosítás váltással...

fekete.gabor15 - 2010.05.17   09:06

Nem lehet teljes igazságot tenni, mert vagy ennek, vagy annak az érdekét sérti a változás. Az viszont biztos, hogy a mai biztosítási rendszernek köszönhető, hogy az okozó ott hagyja a másik sérült járművet, nem kevés bosszúságot és kárt okozva embertársának.
A gépjármű teljesítménye önmagában nem releváns a közlekedés biztonságában, sajnos az emberi magatartás és a szabályok egyedi értelmezése, azok megszegése okozza a balaseteket. Barátaim, nyugalom és türelem, udvariasság kell a közlekedésben!

bgabi1 - 2010.05.17   08:09

Nem értek egyet az új rendszerrel. Teljesen amatőr és átgondolatlan a dolog!! Egy jármű teljesítményét a következőképpen kellene kiszámolni. A lóerőket össze kellene vetni a jármű súlyával és ebből teljesen más eredmény fog kijönni, mint ahogy a nagy szakértők ezt az új módszert megálmodták. Ráadásul a súly növekedése egyáltalán nem arányos a drága autó fogalmával sem. Én pl. 13 éves kisbusszal közlekedem, melynek 129 lóerejére 1700 kg teher jut. Ha ezt egy átlag 1 tonnás kocsira vetítem kb. 70 - 80 lóerőnek felel meg.
Nem baj fiúk ez magyarország!! Ilyen az értelmi színvonal, ezért nem jutunk sehová!!

További 9 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Kamionnal ekkorát még nem ugrattak

Ötven méter meg egy fél - Ez az új rekord, de inkább nézd meg

3
A bringás erőemelő csúnyán elbánt a bunkó parkolóval

A bringás erőemelő csúnyán elbánt a bunkó parkolóval

Ha minden bringás hasonló kvalitásokkal bírna, kétszer is megnéznék az autósok, hogy nem parkoltak-e rá a biciklisutra.

F1: Kvjat győzelméről álmodnak Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői a Red Bull-os Danyiil Kvjat hungaroringi második helyezése után már azt remélik, hogy Szocsiban győzhet ...

A Forma-1-ben 4., pedig jogsija sincs

A Magyar Nagydíjon nem sok hiányzott a dobogós helyezéshez Max Verstappennek, pedig a Toro Rosso holland ifjonca még nem is vezethet ...

Navi, asszisztens és dashcam egyben

A Mio új, Combo névre hallgató eszközei messze nem csak a navigációban segítenek, fedélzeti kamera, alkalmazkodó, tanuló szoftver ...


1
10 újrahasznosított autóalkatrész, amitől hátast dobsz

10 újrahasznosított autóalkatrész, amitől hátast dobsz

Fülemben csengnek apám szavai: "Ne dobjuk ki, jó lesz az még valamire, anya!"


Kínai-amerikai közös autó készül

A GM a kínai SAIC állami céggel közösen gyárt új autót a jövőben. A feltörekvő piacokoat támadják.


F1: A nyári szünetben nem foglalkoznak Räikkönennel

A Ferrari csapatfőnöke azt mondja, a nyári szünetben biztosan nem születik döntés Kimi Räikkönen 2016-os szerződéshosszabbításáról. ...


Megérkezett Európába a Suzuki luxus-kisautója

Megkezdődtek az YRA kódjelű Suzuki kisautó prototípusának európai, közúti tesztjei. Az autót iK-2 néven ismerhettük meg.


2
A Volkswagen a legnagyobb autógyártó a világon!

A Volkswagen a legnagyobb autógyártó a világon!

A féléves eladási statisztikák szerint a Volkswagen-csoport megelőzte ősellenségét, a Toyotát. Egyikük sem örülhet azonban felhőtlenül. ...


1
Zseniális autófeliratot lőttünk Pesten

Zseniális autófeliratot lőttünk Pesten

Mert nem csak a vér menthet életet.


Vizet pöfög a japán busz

Erről az oldaláról talán kevésbé ismerjük a világ második legnagyobb autógyártóját.


F1: A tűzzel játszik a Force India?

A Magyar nagydíjon történt balesetek utál felmerül a gyanú, hogy a Force India a frissített autójánál a teljesítmény kedvéért ...


Menőzés közben tört össze a legdrágább Porsche

A világ császárának érezte magát, pedig igazi baromarcú volt ennek a Porsche 918 Spydernek a sofőrje.


Egy üveg bor után sem ugrik a jogsi - elmondjuk, hol!

Avellino tartományban akár nyolc pohár bor után is volánhoz ülhetnek az autósok anélkül, hogy elveszítenék jogosítványukat. Mennyország ...


1
Így nézhet ki az Audi kompakt buszlimuzinja

Így nézhet ki az Audi kompakt buszlimuzinja

Még semmi sem biztos, de a piac vélhetően tárt karral fogadná, ha az Audi megépítené az A3 padlólemezére épülő egyterűt.