Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.16. 12.59

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Škoda Octavia Scout tesztautónk újkori valós ára, az összes megrendelt extrafelszerelést beleszámítva, meghaladta a 13 millió forintot. A választott tételek némelyike nélkülözhető, de sok közülük kellemesebbé és biztonságosabbá teszi az életet az autóval. Bőrhatású Alcantara kárpit, audioberendezés és navigációs rendszer, adaptív távolságtartó tempomat, kulcs nélküli indítás – bizony messze került a Škoda attól az eredeti ötlettől, amitől vezérelve a Volkswagen konszern anno megvásárolta: hogy műszakilag korszerű, de egyszerű kivitelű és szerény felszereltségű kocsikkal fogja meg az árérzékeny vásárlókat.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.03.16. 115229

A márka mai vevőköre tehát nem veri a fogához a garast – de vajon mi marad az újkori pompából 100 000 kilométer megtétele után? Mi a legsúlyosabb probléma, amivel tesztelőinknek szembe kellett néznie? Hogyan bírta a gyűrődést a finom kárpitozás? Mennyit fogyasztott nagy átlagban a 184 lóerős dízelmotor, és valóban finoman, okosan kapcsolt-e a duplakuplungos sebességváltó?

Ha érdeklik a válaszok ezekre a kérdésekre, és azt is szívesen megnézné, hogyan viszonyul a Škoda Octavia megbízhatósága más márkák népszerű típusaihoz, az Autó Magazin áprilisi számából kiderül.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.03.16. 115429

Az újságban többek között az elsők között teszteljük a vadonatúj Alfa Romeo Stelvio szabadidőjárművet, összehasonlító teszten faggatunk fél tucat középkategóriás szedánt, egymásnak eresztjük a német prémium nagyautókat, és megnézzük, a Toyota C-HR képes-e megszorongatni az etalonszámba menő Nissan Qashqait.

Száz oldalon ötvenkét autó – a legújabb Autó Magazint keresse az újságárusoknál!

Kommentek

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Elég 510 lóerő a BMW M3 ellen?

Korábban kategóriájának királyává koronázták a Nordschleifén, most versenytársai ellen kell bizonyítania az Alfa Romeo Giulia QV sportlimuzinnak. Ha a BMW M3 Competition és a hasonlóan izmos Mercedes-AMG C 63 S modell ellen szeretne bizonyítani, akkor az olasznak többet kell mutatnia egy gyors körnél a zöld pokolban.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugókat? Ettől most eldobod az agyad

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.