Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.16. 12.59

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Škoda Octavia Scout tesztautónk újkori valós ára, az összes megrendelt extrafelszerelést beleszámítva, meghaladta a 13 millió forintot. A választott tételek némelyike nélkülözhető, de sok közülük kellemesebbé és biztonságosabbá teszi az életet az autóval. Bőrhatású Alcantara kárpit, audioberendezés és navigációs rendszer, adaptív távolságtartó tempomat, kulcs nélküli indítás – bizony messze került a Škoda attól az eredeti ötlettől, amitől vezérelve a Volkswagen konszern anno megvásárolta: hogy műszakilag korszerű, de egyszerű kivitelű és szerény felszereltségű kocsikkal fogja meg az árérzékeny vásárlókat.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.03.16. 115229

A márka mai vevőköre tehát nem veri a fogához a garast – de vajon mi marad az újkori pompából 100 000 kilométer megtétele után? Mi a legsúlyosabb probléma, amivel tesztelőinknek szembe kellett néznie? Hogyan bírta a gyűrődést a finom kárpitozás? Mennyit fogyasztott nagy átlagban a 184 lóerős dízelmotor, és valóban finoman, okosan kapcsolt-e a duplakuplungos sebességváltó?

Ha érdeklik a válaszok ezekre a kérdésekre, és azt is szívesen megnézné, hogyan viszonyul a Škoda Octavia megbízhatósága más márkák népszerű típusaihoz, az Autó Magazin áprilisi számából kiderül.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.03.16. 115429

Az újságban többek között az elsők között teszteljük a vadonatúj Alfa Romeo Stelvio szabadidőjárművet, összehasonlító teszten faggatunk fél tucat középkategóriás szedánt, egymásnak eresztjük a német prémium nagyautókat, és megnézzük, a Toyota C-HR képes-e megszorongatni az etalonszámba menő Nissan Qashqait.

Száz oldalon ötvenkét autó – a legújabb Autó Magazint keresse az újságárusoknál!

Kommentek

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Régen jobb volt a BMW?

A 02-es széria óta tekintjük a BMW-t sportos márkának. Az aktuális hármas sorozat a bizonyíték rá, hogy a bajorok azóta sem tunyultak el.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.