Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.16. 12.59

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Škoda Octavia Scout tesztautónk újkori valós ára, az összes megrendelt extrafelszerelést beleszámítva, meghaladta a 13 millió forintot. A választott tételek némelyike nélkülözhető, de sok közülük kellemesebbé és biztonságosabbá teszi az életet az autóval. Bőrhatású Alcantara kárpit, audioberendezés és navigációs rendszer, adaptív távolságtartó tempomat, kulcs nélküli indítás – bizony messze került a Škoda attól az eredeti ötlettől, amitől vezérelve a Volkswagen konszern anno megvásárolta: hogy műszakilag korszerű, de egyszerű kivitelű és szerény felszereltségű kocsikkal fogja meg az árérzékeny vásárlókat.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.03.16. 115229

A márka mai vevőköre tehát nem veri a fogához a garast – de vajon mi marad az újkori pompából 100 000 kilométer megtétele után? Mi a legsúlyosabb probléma, amivel tesztelőinknek szembe kellett néznie? Hogyan bírta a gyűrődést a finom kárpitozás? Mennyit fogyasztott nagy átlagban a 184 lóerős dízelmotor, és valóban finoman, okosan kapcsolt-e a duplakuplungos sebességváltó?

Ha érdeklik a válaszok ezekre a kérdésekre, és azt is szívesen megnézné, hogyan viszonyul a Škoda Octavia megbízhatósága más márkák népszerű típusaihoz, az Autó Magazin áprilisi számából kiderül.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.03.16. 115429

Az újságban többek között az elsők között teszteljük a vadonatúj Alfa Romeo Stelvio szabadidőjárművet, összehasonlító teszten faggatunk fél tucat középkategóriás szedánt, egymásnak eresztjük a német prémium nagyautókat, és megnézzük, a Toyota C-HR képes-e megszorongatni az etalonszámba menő Nissan Qashqait.

Száz oldalon ötvenkét autó – a legújabb Autó Magazint keresse az újságárusoknál!

Kommentek

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Elég 510 lóerő a BMW M3 ellen?

Korábban kategóriájának királyává koronázták a Nordschleifén, most versenytársai ellen kell bizonyítania az Alfa Romeo Giulia QV sportlimuzinnak. Ha a BMW M3 Competition és a hasonlóan izmos Mercedes-AMG C 63 S modell ellen szeretne bizonyítani, akkor az olasznak többet kell mutatnia egy gyors körnél a zöld pokolban.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

F1: Hamiltoné a pole pozíció

Lewis Hamilton indul az élről Melbourneben, Sebastian Vettel a második, Valteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.