Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.16. 12.59

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Škoda Octavia Scout tesztautónk újkori valós ára, az összes megrendelt extrafelszerelést beleszámítva, meghaladta a 13 millió forintot. A választott tételek némelyike nélkülözhető, de sok közülük kellemesebbé és biztonságosabbá teszi az életet az autóval. Bőrhatású Alcantara kárpit, audioberendezés és navigációs rendszer, adaptív távolságtartó tempomat, kulcs nélküli indítás – bizony messze került a Škoda attól az eredeti ötlettől, amitől vezérelve a Volkswagen konszern anno megvásárolta: hogy műszakilag korszerű, de egyszerű kivitelű és szerény felszereltségű kocsikkal fogja meg az árérzékeny vásárlókat.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.03.16. 115229

A márka mai vevőköre tehát nem veri a fogához a garast – de vajon mi marad az újkori pompából 100 000 kilométer megtétele után? Mi a legsúlyosabb probléma, amivel tesztelőinknek szembe kellett néznie? Hogyan bírta a gyűrődést a finom kárpitozás? Mennyit fogyasztott nagy átlagban a 184 lóerős dízelmotor, és valóban finoman, okosan kapcsolt-e a duplakuplungos sebességváltó?

Ha érdeklik a válaszok ezekre a kérdésekre, és azt is szívesen megnézné, hogyan viszonyul a Škoda Octavia megbízhatósága más márkák népszerű típusaihoz, az Autó Magazin áprilisi számából kiderül.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.03.16. 115429

Az újságban többek között az elsők között teszteljük a vadonatúj Alfa Romeo Stelvio szabadidőjárművet, összehasonlító teszten faggatunk fél tucat középkategóriás szedánt, egymásnak eresztjük a német prémium nagyautókat, és megnézzük, a Toyota C-HR képes-e megszorongatni az etalonszámba menő Nissan Qashqait.

Száz oldalon ötvenkét autó – a legújabb Autó Magazint keresse az újságárusoknál!

Kommentek

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Régen jobb volt a BMW?

A 02-es széria óta tekintjük a BMW-t sportos márkának. Az aktuális hármas sorozat a bizonyíték rá, hogy a bajorok azóta sem tunyultak el.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.