Fesztivál, nyaralás, napsütés – imádjuk a nyarat, de most itt egy újabb ok, amiért már vártuk a végét. A Mazda MX-5 felpaprikázott olasz kivitele, az Abarth 124 Spider ugyanis 2016 szeptemberében mutatkozott be, és várhatón kicsivel 12 millió forint felett indul majd az ára itthon. Addig mi próbáljuk meg elmesélni, milyen is ezt a garantáltan vágykeltő autót vezetni.

Mindjárt a közepébe vágva: Nem messze járunk a Garda tótól, ahol a 8-as számú autóútra kanyarodunk Caprino Veronese mellett, és északnak vesszük az irányt a hegyek mentén Monte Baldo irányába. A helyszín lenyűgöző, és az sem lehet véletlen, hogy az út egy szakaszát Enzo Ferrariról nevezték el.  Az Abarth Spidert mintha pont ide tervezték volna: egyszerűen imádja a gyors kanyarokat, a szűk visszafordítókat, és az ilyen helyeken gyakran előforduló motorosokkal sincs haragban.

Turbó, rendes nyomással

Adatlap

Abarth 124 Spider

Az Abarth plusz 30 lóerővel és 10 newtonméterrel tud többet

MotorS4-es, 1368 cm³-es  benzines, turbómotor
Teljesítmény170 LE / 5500 1/perc
Nyomaték250 Nm / 2500 1/perc
Gyorsulás (0-100 km/h)6,8 sec
Végsebesség232 km/óra
Fogyasztás (vegyes)6,4 l/100 km
Listaár:kb: 12 M Ft

Elegendő csupán néhány kanyar, és máris érezni, hogy ebben az MX-5-ben bizony van kakaó bőven.  A turbófeltöltéses motor 2500/perces fordulaton már 250 newtonméternyi nyomatékot küld a hátsó kerekekre, az önzáró differenciálmű pedig jól végzi a dolgát, mert kigyorsításkor nem kezd füstölésbe az ívbelső kerék, hanem kellő erővel és lendülettel tol mindkettő előre.

Sport módba állítva a vezetési élmény kapcsolót tovább javul a gázreakció, és nagyobb szabadságot enged a menetstabilizáló elektronika is. Ezt fokozza az érzés, hogy akárcsak az MX-5-ben, itt is gyorsabbnak tűnik az autó, mint valójában, ami egy igazi élményautó egyik alapvető tulajdonsága. Kár, hogy ezt mégis egyre kevesebbszer érezni már!

Szintén pozitív, hogy az Abarth nem kőkemény rugózású járgány – hiába a csökkentett hasmagasság és a Bilstein lengéscsillapítók. Egészen kellemes módon viseli az úthibákat, leszámítva a rövid gyűrődéseket, amire a Spider hátsó tengelye kicsit nyersen reagál.  És még mindig nem ért véget a pozitívumok sora! Jár a csinos könnyűfém felni, a finom bőrkárpitozás az ülésekre szép varrással.

A belső nem tér ugyan kisebb mértékben tér el az eredeti MX-5-től mint a külső, de a praktikus japán megoldások azért itt is kaptak egy csipetnyi olasz stílust és életérzést, amiből baj nem lehet!  Az ősz kezdetén érkező Abarth jelvényes élményautó ezen kívül nem nélkülözi majd a navigációs rendszert, az önzáró differenciálművet, a sportkipufogót, és a matt feketére fényezett motorháztetőt sem.

Nem kőkemény a rugózású járgány – hiába a csökkentett hasmagasság és a Bilstein lengéscsillapítók

Az MX-5 belseje kapott egy csipetnyi olasz stílust és életérzést

Az MX-5 belseje kapott egy csipetnyi olasz stílust és életérzést

A sima Fiat 124 Spider (140 lóerővel) persze jóval barátibb áron elérhető lesz, az alapmodell 7,5 millió fotinttól indul, míg a gazdagabban extrázott Lusso felszereltségi szintért 8 milliót kell fizetni. Közvetlen összehasonlításban a sima Spiderben ülni kicsit lazább érzés – ez jobban hasonlít arra, amit az MX-5 közvetít. A kormány sem reagál annyira hirtelen az elfordításra, mint az erősebbik Fiatban – de ez nem egyenlő azzal, hogy csak az Abarth nyújt élményt.

Az Abarth plusz 30 lóereje és 10 newtonmétere főleg a dinamikában, a gyorsulásban hoz javulást: 7,5 másodpercről 6,8-re csökken az idő nulla és száz között. A 215 km/órás végsebesség 230 való emelkedése ebben az autóban nem igazán releváns, mert az Abarth sem az egyenesekben való száguldásra készült. Apropó gyártás! Az Abarth modell ugyanazon gyártósoron készül Hiroshimában, mint az MX-5 és a sima Fiat 124 Spider. Ez egy újabb ok az örömre!

 

Ez a cikk az Autó Magazin 2016/9. számában jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresd a friss számot az újságárusoknál!   Fotók: Hans-Dieter Seufert, Copyright 2016 MPS