Azt hitték, feltámadt Elvis

Vezettük - Audi Q2

Szerző: Autó Magazin levél küldés  Biró Csongor levél küldés 
Dátum: 2016.11.24. 15.00

A kommunista Kuba szürreális díszletei között mutatkozott be a világnak az Audi Q2. A szakadt autómatuzsálemek között a legkisebb négykarikás szabadidő-autó úgy mutat, mint egy időutazó.

Ha a hőmérséklet meghaladja a harminc fokot, és a páratartalom 90 százalékos, az ember legszívesebben egy pálma alatt sütkérezne egy hűsítő koktél társaságában. De erre most nincs idő! Egy olyan országban vagyunk, amelynek jelenlegi formájában a napjai meg vannak számlálva, ezért használjuk ki minden percét kubai látogatásunknak! A havannai utcaképet ütött-kopott, rozsdás és gazdagon krómozott, ötvenes évekből itt ragadt amerikai modellek és szocialista autók – főként Ladák – egzotikus keveréke jellemzi.

Ha új autót, esetleg új buszt vélünk felfedezni, az csakis kínai lehet. Ebben a rozsdamúzeumban elég feltűnőre sikeredett az új Audi Q2 megjelenése, sokan Jézust is látni vélték benne, mások Elvis Presley-re is esküdtek. Hát igen, hatalmas ezüst felnijeivel és teljesen LED-es fényszóróival a legkisebb Audi szabadidő-autó itt igazi időgépnek tűnt.

Az amerikai cirkálók nagy részét a kubaiak takarékossági okból szívódízel motorral építették át

A Countryman és a GLA közé érkezik

Filigrán kocsinak tűnik a 4,19 méteres hosszúságú és 1,79 méter széles Audi Q2 – legalábbis a kubai viszonyok közepette. Európai viszonylatban már nem olyan apró: a Mini Countryman (4,10 méter hosszú) és a Mercedes-Benz GLA (4,42 méter) közé érkezik. Csomagtartója 405 literes, 55 literrel többet nyel el, mint a Mini és csak kevéssel marad el a 420 literes Mercedestől.

Kompakt méretei ellenére négy személy kényelmesen elfér benne. A beszállást hátra a szűkre méretezett ajtónyílás nehezíti. Ám, ha már bejutottunk, kényelmes és kellemes környezet vesz körül. Bár a tetőív kupésan ereszkedik, a felnőtt hátsó utasoknak sem lehet panasza a fejtérre. A dizájnerek számos optikai trükköt vetetettek be, hogy az Audi Q2 sportosabbnak tűnjék. Az elképzelések célt értek, egyértelműen az Audi paletta legfiatalosabb autója a Q2.

Az erősen töredezett kubai utaknál jobban sehol nem lehet egy autó futóművét és gördülési kényelmét próbára tenni

Az erősen töredezett kubai utaknál jobban sehol nem lehet egy autó futóművét és gördülési kényelmét próbára tenni

A kis SUV forgalmazása ősszel indul, három benzines és három dízelmotorral. A magyarországi árakat még nem ismerjük, de azt tudjuk, hogy Németországban 23 ezer eurótól (átszámítva 7,3 millió forint) indul az ára egyliteres benzines turbómotorral. “Feltöltős háromhengeresünk könnyedén megbirkózik a Q2 1205 kilogrammos tömegével” – magyarázza Stefan Knirsch, az Audi fejlesztési vezetője. A kis benzinest sorban 1,4 literes és kétliteres motorok követik, a dízelek mindegyike négyhengeres, 1,6, illetve 2,0 literes lökettérfogattal. A teljesítményskála 110 lóerőtől egészen 190-ig tart.

Várhatóan egy sportos QS2 változat is érkezik a közeljövőben a TT-ből ismert győri 310 lóerős kétliteressel. A két legerősebb motorhoz alapból quattro összkerékhajtás is jár. Aki nem akar kézzel váltani, hétfokozatú duplakuplungos automatával is kérheti a Q2-est, amelynek új generációja már a 400 newtonméteres csúcs nyomatékkal is megbirkózik.

A Havanna környéki utakon a 150 lóerős 1.4 TFSI volt a társunk. Akárcsak az A3-asban, amellyel a rokonság nem a véletlen műve -, a négyhengeres motor itt is képes két hengerét lekapcsolni, ha vezetési körülmények ezt lehetővé teszik.

Az erősen töredezett kubai utaknál jobban sehol nem lehet egy autó futóművét és gördülési kényelmét próbára tenni. Minden tesztautót alkalmazkodó futóművel szerelték fel, de a hagyományos futómű is kellő kompromisszumot kínál a sportosság és a komfort között, ráadásul 800 eurót (250 ezer forint) a zsebünkben hagy. A csillapítás keménysége amolyan audis, de az A3-asnál kissé kényelmesebbre hangolták, kanyarban azonban így is stabil, nem támolyog.

Műszerfala az A3-asra emlékeztet

Tipikusan minőségi és tipikusan audis a beltér. Az értékes burkolatok, műszerek, kapcsolók és beltéri elemek mind a frissen megújult Audi A3-asból lehetnek ismerősek. A gombok számát ésszerűsítették, így a kocsi kezelhetősége és ergonómiája is megfelelő. Aki vezetés közben sem tud meglenni Messenger üzenetek és Instagram posztok nélkül, megrendelheti az extrák között a wifi kapcsolódást, de ehhez a 2980 eurós (915 ezer forint) kibővített navigációs csomagba is be kell ruháznia.

A műszerfal a ráncfelvarrott Audi A3-asból érkezett

A műszerfal a ráncfelvarrott Audi A3-asból érkezett

Az először a TT-ben bevezetett digitális műszerfal is választható, felára 650 euró (205 ezer forint). Sokba kerül a digitalizáció, de cserében tökéletes felbontású képernyőn követhetjük az internet történéseit, zenéket hallgathatunk online és telefonunk tartalmát is megjeleníthetjük a központi kijelzőn. Akik esetleg hezitálnak, megsúgjuk, hogy az MMI szórakoztató- és információs rendszerrel sokkal kedvezőbb áron és könnyebben lehet majd túladni a Q2-őn, ha egyszer majd megunjuk.

Mivel az igencsak analóg Kubában meglehetősen nehézkesen működik az internet, teljes figyelmünkkel az autóvezetésre összpontosíthatunk. Ez örömet okoz, fürgesége és mozgékonysága rövid tengelytávjának (2,60 méter) is köszönhető. Ha dugóba kerülünk, az opciós dugósegéd átveszi helyettünk a vezetés unalmas részleteit. Külön dicséretet érdemel az alapáras ütközésmegelőző rendszer, amely kritikus helyezetekben, akár egy gyalogos lelépése esetén vészfékkel avatkozik be.

310 lóerővel érkezhet az SQ2

“Az autóval kapcsolatos visszajelzéseink kitűnőek. Bízunk benne, hogy a kitűzött értékesítési célokat könnyedén elérjük” – mondta Dietmar Voggenreiter értékesítési vezető. A Q2-esből az Audi legalább évi nyolcvanezret szeretne eladni. A modellciklus végén természetesen egyedi variánsokkal lobbantják majd fel az érdeklődés tüzét. 310 lóerős sport- és tisztán elektromos hajtású modell is várható – az SQ2 érkezése valószínűbb, mint a villanyosé, utóbbi körül még vannak kérdőjelek.

A Q2-es hátsó lámpái alapesetben is LED-esek, elöl azonban csak halogén világít. A diódás fényszórók felára 1245 euró (395 ezer forint)

A Q2-es hátsó lámpái alapesetben is LED-esek, elöl azonban csak halogén világít. A diódás fényszórók felára 1245 euró (395 ezer forint)

Nevetséges is volt az elektromobilitást és a környezettudatos jövőt firtatni egy olyan múltban ragadt országban mint Kuba. A levegő- és az életminőség sokat javulna már csak attól is, ha az autóknak valamilyen formában szabályoznák a károsanyag-kibocsátást. Ezen és még sok minden máson változtatnak az új generációk, amint a szigetország újra megnyitja kapuit a kapitalizmus és a nyugat előtt. Nyomokban már látni a feltámadó amerikanizációt: felütötték a fejüket a nagy testvér kávé- és gyorsétteremláncai.

Nincs gyenge pontja

Nem kell prófétának lenni, hogy lássuk, egy olyan kompakt SUV, mint az Audi Q2, sikerre van ítélve. Az Audi az újdonságot nemcsak a legjobb időben dobja piacra, hanem a legjobb összeállításban is. Versenytársaihoz képest kiváló a helykínálata. Motorjai, kezelhetősége és a kapcsolódási lehetőségei minden igényt kielégítenek ma és a jövőben is, ráadásul baromira dögösen néz ki. Kemény diónak ígérkezik z ősszel megújuló Mini Countryman számára.

Ez a cikk az Autó Magazin 2016/9. számában jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresse a friss számot az újságárusoknál!   Fotók: Alexander Herold, Tobias Sagmeister Copyright 2016 MPS

Kommentek

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Régen jobb volt a BMW?

A 02-es széria óta tekintjük a BMW-t sportos márkának. Az aktuális hármas sorozat a bizonyíték rá, hogy a bajorok azóta sem tunyultak el.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.