Ezeknek a márkáknak van jövője Magyarországon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.22. 10.00

Rengeteg mindenre fény derül, ha az ember veszi a fáradságot, és megkérdezi az autóvásárlók véleményét. Az alábbiakban a Vezess és az autóMagazin közös, globális felmérésének tanulságaiból válogatunk.

Ön Autója – így nevezzük immár csaknem negyed évszázada azt a mostanra világméretűre duzzadt olvasói szavazást, amelyben a részt vevő országok autós közönsége leadhatja voksát kedvenc autójára. Erre most neked is lehetőséged van, ráadásul remek, nagy értékű Jaguar és Land Rover ajándékok várnak rád.

Szavazás indítása>>

jaguar_xe_s_14

Az Ön Autója azonban nemcsak az egyes autótípusokról, hanem igényeiről, elvárásairól, általános véleményéről is kérdezi az olvasót. Ezek alapján teljes képet kaphatunk a hazai autóvásárlási szokásokról, az egyes márkák észszerű vagy érzelmi alapú rangsorolásáról, és még számos olyan dologról, amikkel normál körülmények között sem az olvasó, sem az újságíró nem szembesül.

Kiderült például, hogy válaszadóink (84 százalékban 18-49 éves, 93 százalékban férfi) átlagosan 24 600 kilométert vezetnek, minden harmadik 1-2 éven belül lecserélné autóját.

porsche_718_cayman_s_3

Az autó szeretete adott: száz nyilatkozóból 96 szenvedélyesen rajong értük, 95-en kifejezetten élményforrásnak tekintik az autóvezetést. A belső környezet és az abban megtalálható szolgáltatások túlnyomó többségük (89%) számára igen fontos, és alig valamivel kevesebben (83%) nyilatkoznak úgy, hogy az autók formavilága meghatározó szempont számukra.

A legmegbízhatóbb információforrás továbbra is az újautó-teszt, amiket független, szakértő forrásból szeretnek olvasni akár papíron (90%), akár az interneten (69%).

lexus_rx_450h_111

Egészen érdekes eredmények születtek, amikor a piacon kapható márkákról, a rendelkezésre álló technológiákról kérdeztük olvasóinkat.

Az „Ön szerint melyik márka tart lépést a trendekkel?” kérdésre adott válaszokban például a német prémium triumvirátus végzett az élen (BMW, Audi, Mercedes sorrendben), de a tízes listán a Lexus, a Mazda, a Citroën, a Hyundai, az Infiniti, a Kia és (holtversenyben) az Alfa Romeo, az Opel, a Peugeot és a Volvo is ott szerepelt.

bmw_540i_sedan_m_sport_26

Ami a márkák arculatát illeti, a legjobban összeszerelt autók olvasóink közül az Audik, a Toyota gyártja a legmegbízhatóbb és leginkább környezetbarát, a Volvo a legbiztonságosabb autókat. A technológiai innovációk, a reklámtevékenységek terén a BMW tarol. Ügyfélszolgálat dolgában az Opel, ár-érték arányban a Dacia vezeti a piacot, az értéktartás bajnoka a VW, formatervezésben senki nem ér az Alfa Romeo nyomába. Ha sportosságról van szó, közúti modellek dolgában a Porsche, a versenypályán mutatott teljesítmény megítélésében a Mercedes áll az élen az olvasók szívében. Ha viszont nem kell indokolni, csak egyszerűen megmondani, melyik márkát szeretik a legjobban úgy általában, a BMW nyeri a szavazást, mögötte a Porsche, az Audi, az Alfa és a Mercedes sorakozik.

kia_optima_plug-in_hybrid_64

Ez tehát a jelen, de vajon mit hozhatnak az elkövetkező évek? Olvasóink szerint a jövő a hibrideké (63%-uk szerint ez a legfontosabbnak ígérkező hajtástechnológiai fejlesztés), de a konnektoros hibridek (47%), illetve a hatótávolság-növelővel kiegészített (52%) vagy tisztán akkumulátorra támaszkodó villanyautók (49%) is igen reményteljes irányt képviselnek. A hagyományos belső égésű motoroknak sem fellegzett be, feltéve, hogy továbbfejlesztik a hengerlekapcsolásos technológiákat (43%).

maxresdefault

A biztonság fő eszköze a vezetőtámogatás: az éjjel látó rendszerek (50%), a holttérfelügyelet (48%) és az adaptív tempomat hozhat balesetmentes jövőt. A kommunikáció terén a magyaroknak nincs különösebben ambiciózus jövőképe, az érintőképernyő (43%) már kellően fejlett technológia a számukra. Kedvelik viszont a parkolást segítő megoldásokat (48%), a kanyarkövető fényszórót (37%) és a head-up kijelzőt (29%).

Idén is tételesen kifaggatjuk olvasóinkat elképzeléseikről, terveikről és persze kedvenc autóikról. Ha szeretnél részt venni a felmérésben, nincs más dolgod, mint az alábbi képre kattintani.

best 2

Kommentek

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Régen jobb volt a BMW?

A 02-es széria óta tekintjük a BMW-t sportos márkának. Az aktuális hármas sorozat a bizonyíték rá, hogy a bajorok azóta sem tunyultak el.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.