Ezeknek a márkáknak van jövője Magyarországon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.22. 10.00

Rengeteg mindenre fény derül, ha az ember veszi a fáradságot, és megkérdezi az autóvásárlók véleményét. Az alábbiakban a Vezess és az autóMagazin közös, globális felmérésének tanulságaiból válogatunk.

Ön Autója – így nevezzük immár csaknem negyed évszázada azt a mostanra világméretűre duzzadt olvasói szavazást, amelyben a részt vevő országok autós közönsége leadhatja voksát kedvenc autójára. Erre most neked is lehetőséged van, ráadásul remek, nagy értékű Jaguar és Land Rover ajándékok várnak rád.

Szavazás indítása>>

jaguar_xe_s_14

Az Ön Autója azonban nemcsak az egyes autótípusokról, hanem igényeiről, elvárásairól, általános véleményéről is kérdezi az olvasót. Ezek alapján teljes képet kaphatunk a hazai autóvásárlási szokásokról, az egyes márkák észszerű vagy érzelmi alapú rangsorolásáról, és még számos olyan dologról, amikkel normál körülmények között sem az olvasó, sem az újságíró nem szembesül.

Kiderült például, hogy válaszadóink (84 százalékban 18-49 éves, 93 százalékban férfi) átlagosan 24 600 kilométert vezetnek, minden harmadik 1-2 éven belül lecserélné autóját.

porsche_718_cayman_s_3

Az autó szeretete adott: száz nyilatkozóból 96 szenvedélyesen rajong értük, 95-en kifejezetten élményforrásnak tekintik az autóvezetést. A belső környezet és az abban megtalálható szolgáltatások túlnyomó többségük (89%) számára igen fontos, és alig valamivel kevesebben (83%) nyilatkoznak úgy, hogy az autók formavilága meghatározó szempont számukra.

A legmegbízhatóbb információforrás továbbra is az újautó-teszt, amiket független, szakértő forrásból szeretnek olvasni akár papíron (90%), akár az interneten (69%).

lexus_rx_450h_111

Egészen érdekes eredmények születtek, amikor a piacon kapható márkákról, a rendelkezésre álló technológiákról kérdeztük olvasóinkat.

Az „Ön szerint melyik márka tart lépést a trendekkel?” kérdésre adott válaszokban például a német prémium triumvirátus végzett az élen (BMW, Audi, Mercedes sorrendben), de a tízes listán a Lexus, a Mazda, a Citroën, a Hyundai, az Infiniti, a Kia és (holtversenyben) az Alfa Romeo, az Opel, a Peugeot és a Volvo is ott szerepelt.

bmw_540i_sedan_m_sport_26

Ami a márkák arculatát illeti, a legjobban összeszerelt autók olvasóink közül az Audik, a Toyota gyártja a legmegbízhatóbb és leginkább környezetbarát, a Volvo a legbiztonságosabb autókat. A technológiai innovációk, a reklámtevékenységek terén a BMW tarol. Ügyfélszolgálat dolgában az Opel, ár-érték arányban a Dacia vezeti a piacot, az értéktartás bajnoka a VW, formatervezésben senki nem ér az Alfa Romeo nyomába. Ha sportosságról van szó, közúti modellek dolgában a Porsche, a versenypályán mutatott teljesítmény megítélésében a Mercedes áll az élen az olvasók szívében. Ha viszont nem kell indokolni, csak egyszerűen megmondani, melyik márkát szeretik a legjobban úgy általában, a BMW nyeri a szavazást, mögötte a Porsche, az Audi, az Alfa és a Mercedes sorakozik.

kia_optima_plug-in_hybrid_64

Ez tehát a jelen, de vajon mit hozhatnak az elkövetkező évek? Olvasóink szerint a jövő a hibrideké (63%-uk szerint ez a legfontosabbnak ígérkező hajtástechnológiai fejlesztés), de a konnektoros hibridek (47%), illetve a hatótávolság-növelővel kiegészített (52%) vagy tisztán akkumulátorra támaszkodó villanyautók (49%) is igen reményteljes irányt képviselnek. A hagyományos belső égésű motoroknak sem fellegzett be, feltéve, hogy továbbfejlesztik a hengerlekapcsolásos technológiákat (43%).

maxresdefault

A biztonság fő eszköze a vezetőtámogatás: az éjjel látó rendszerek (50%), a holttérfelügyelet (48%) és az adaptív tempomat hozhat balesetmentes jövőt. A kommunikáció terén a magyaroknak nincs különösebben ambiciózus jövőképe, az érintőképernyő (43%) már kellően fejlett technológia a számukra. Kedvelik viszont a parkolást segítő megoldásokat (48%), a kanyarkövető fényszórót (37%) és a head-up kijelzőt (29%).

Idén is tételesen kifaggatjuk olvasóinkat elképzeléseikről, terveikről és persze kedvenc autóikról. Ha szeretnél részt venni a felmérésben, nincs más dolgod, mint az alábbi képre kattintani.

best 2

Kommentek

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing csapat vasárnap 13 óra 13 perckor lepeplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.