Ezeknek a márkáknak van jövője Magyarországon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.22. 10.00

Rengeteg mindenre fény derül, ha az ember veszi a fáradságot, és megkérdezi az autóvásárlók véleményét. Az alábbiakban a Vezess és az autóMagazin közös, globális felmérésének tanulságaiból válogatunk.

Ön Autója – így nevezzük immár csaknem negyed évszázada azt a mostanra világméretűre duzzadt olvasói szavazást, amelyben a részt vevő országok autós közönsége leadhatja voksát kedvenc autójára. Erre most neked is lehetőséged van, ráadásul remek, nagy értékű Jaguar és Land Rover ajándékok várnak rád.

Szavazás indítása>>

jaguar_xe_s_14

Az Ön Autója azonban nemcsak az egyes autótípusokról, hanem igényeiről, elvárásairól, általános véleményéről is kérdezi az olvasót. Ezek alapján teljes képet kaphatunk a hazai autóvásárlási szokásokról, az egyes márkák észszerű vagy érzelmi alapú rangsorolásáról, és még számos olyan dologról, amikkel normál körülmények között sem az olvasó, sem az újságíró nem szembesül.

Kiderült például, hogy válaszadóink (84 százalékban 18-49 éves, 93 százalékban férfi) átlagosan 24 600 kilométert vezetnek, minden harmadik 1-2 éven belül lecserélné autóját.

porsche_718_cayman_s_3

Az autó szeretete adott: száz nyilatkozóból 96 szenvedélyesen rajong értük, 95-en kifejezetten élményforrásnak tekintik az autóvezetést. A belső környezet és az abban megtalálható szolgáltatások túlnyomó többségük (89%) számára igen fontos, és alig valamivel kevesebben (83%) nyilatkoznak úgy, hogy az autók formavilága meghatározó szempont számukra.

A legmegbízhatóbb információforrás továbbra is az újautó-teszt, amiket független, szakértő forrásból szeretnek olvasni akár papíron (90%), akár az interneten (69%).

lexus_rx_450h_111

Egészen érdekes eredmények születtek, amikor a piacon kapható márkákról, a rendelkezésre álló technológiákról kérdeztük olvasóinkat.

Az „Ön szerint melyik márka tart lépést a trendekkel?” kérdésre adott válaszokban például a német prémium triumvirátus végzett az élen (BMW, Audi, Mercedes sorrendben), de a tízes listán a Lexus, a Mazda, a Citroën, a Hyundai, az Infiniti, a Kia és (holtversenyben) az Alfa Romeo, az Opel, a Peugeot és a Volvo is ott szerepelt.

bmw_540i_sedan_m_sport_26

Ami a márkák arculatát illeti, a legjobban összeszerelt autók olvasóink közül az Audik, a Toyota gyártja a legmegbízhatóbb és leginkább környezetbarát, a Volvo a legbiztonságosabb autókat. A technológiai innovációk, a reklámtevékenységek terén a BMW tarol. Ügyfélszolgálat dolgában az Opel, ár-érték arányban a Dacia vezeti a piacot, az értéktartás bajnoka a VW, formatervezésben senki nem ér az Alfa Romeo nyomába. Ha sportosságról van szó, közúti modellek dolgában a Porsche, a versenypályán mutatott teljesítmény megítélésében a Mercedes áll az élen az olvasók szívében. Ha viszont nem kell indokolni, csak egyszerűen megmondani, melyik márkát szeretik a legjobban úgy általában, a BMW nyeri a szavazást, mögötte a Porsche, az Audi, az Alfa és a Mercedes sorakozik.

kia_optima_plug-in_hybrid_64

Ez tehát a jelen, de vajon mit hozhatnak az elkövetkező évek? Olvasóink szerint a jövő a hibrideké (63%-uk szerint ez a legfontosabbnak ígérkező hajtástechnológiai fejlesztés), de a konnektoros hibridek (47%), illetve a hatótávolság-növelővel kiegészített (52%) vagy tisztán akkumulátorra támaszkodó villanyautók (49%) is igen reményteljes irányt képviselnek. A hagyományos belső égésű motoroknak sem fellegzett be, feltéve, hogy továbbfejlesztik a hengerlekapcsolásos technológiákat (43%).

maxresdefault

A biztonság fő eszköze a vezetőtámogatás: az éjjel látó rendszerek (50%), a holttérfelügyelet (48%) és az adaptív tempomat hozhat balesetmentes jövőt. A kommunikáció terén a magyaroknak nincs különösebben ambiciózus jövőképe, az érintőképernyő (43%) már kellően fejlett technológia a számukra. Kedvelik viszont a parkolást segítő megoldásokat (48%), a kanyarkövető fényszórót (37%) és a head-up kijelzőt (29%).

Idén is tételesen kifaggatjuk olvasóinkat elképzeléseikről, terveikről és persze kedvenc autóikról. Ha szeretnél részt venni a felmérésben, nincs más dolgod, mint az alábbi képre kattintani.

best 2

Kommentek

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.